Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu pałuję się z drgającą kierownica przy prędkości od 90 do 150. Felgi mam proste, kola wyważone oraz doważone na pojeździe - jest niby idealnie, ale drgania nadal są. Opony nowe, kupione w tym roku, Fulda Sportcontrol oraz Dunlop Sp sport rt (wszystkie made in germany), także nie jest to Firenza czy inny chinski shit.

A jednak, wszystkiemu winne są opony, a dokładnie to jakość ich wykonania. Ewidentnie widać, że jak się opona kręci na podniesionym aucie to nie okrągła i to dotyczy każdej opony. Reklamowalem jednego Dunlopa, ale odesłali mi go z ekspertyzą, ze "miesci sie w tolerancji".

Co mam robić? Szlag mnie trafia. Zawieszenie nowe (wahacze, piasty, tuleje, drążki) a durna kierownica się telepie.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam Fuldy Sportcontrol 225/40 i 255/35 R18, i po pierwszym założeniu nowych opon na prawie nowe felgi nie było dobrze - były wibracje przy niektórych prędkościach.

Pojechałem na wyważenie do innej polecanej firmy, i różnica kolosalna (ciężarki w całkiem innych miejscach). Po paru miesiącach znów chyba odczuwam minimalne wibracje (lub mi się tylko wydaje) - ale to też zależy dużo od drogi po której się jedzie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od dłuższego czasu pałuję się z drgającą kierownica przy prędkości od 90 do 150. Felgi mam proste, kola wyważone oraz doważone na pojeździe - jest niby idealnie, ale drgania nadal są. Opony nowe, kupione w tym roku, Fulda Sportcontrol oraz Dunlop Sp sport rt (wszystkie made in germany), także nie jest to Firenza czy inny chinski shit.

A jednak, wszystkiemu winne są opony, a dokładnie to jakość ich wykonania. Ewidentnie widać, że jak się opona kręci na podniesionym aucie to nie okrągła i to dotyczy każdej opony. Reklamowalem jednego Dunlopa, ale odesłali mi go z ekspertyzą, ze "miesci sie w tolerancji".

Co mam robić? Szlag mnie trafia. Zawieszenie nowe (wahacze, piasty, tuleje, drążki) a durna kierownica się telepie.

 

miałem to samo z goodyear parę lat temu. opona wyważona ale jak się z boku na wyważarce popatrzyło to widać że obwód toczny nie jest kołem tylko jajem...

opony nowe, nie tylko ja jako klient miałem taki problem - u mnie wymiana na inną markę pomogła ...

http://forum.opel24.com/topic/18482-oponki-na-lato/page-4

Opublikowano
Od dłuższego czasu pałuję się z drgającą kierownica przy prędkości od 90 do 150. Felgi mam proste, kola wyważone oraz doważone na pojeździe - jest niby idealnie, ale drgania nadal są. Opony nowe, kupione w tym roku, Fulda Sportcontrol oraz Dunlop Sp sport rt (wszystkie made in germany), także nie jest to Firenza czy inny chinski shit.

A jednak, wszystkiemu winne są opony, a dokładnie to jakość ich wykonania. Ewidentnie widać, że jak się opona kręci na podniesionym aucie to nie okrągła i to dotyczy każdej opony. Reklamowalem jednego Dunlopa, ale odesłali mi go z ekspertyzą, ze "miesci sie w tolerancji".

Co mam robić? Szlag mnie trafia. Zawieszenie nowe (wahacze, piasty, tuleje, drążki) a durna kierownica się telepie.

 

miałem to samo z goodyear parę lat temu. opona wyważona ale jak się z boku na wyważarce popatrzyło to widać że obwód toczny nie jest kołem tylko jajem...

opony nowe, nie tylko ja jako klient miałem taki problem - u mnie wymiana na inną markę pomogła ...

http://forum.opel24.com/topic/18482-oponki-na-lato/page-4

 

 

Też mam opony Fuldy Sportcontrol, nowki sztuki, od czerwca wywazane z 8 razy, po kilku dniach od wywazenia czy ulozenia bicia na całym samochodzie. Felgi zmierzone czujnikiem zegarowym i wszystkie mieszcza sie solidnie w normie. Niestety te opony to szajs, drugi raz wysłałem na reklamacje i czekam na odp. Za pierwszym razem wymienili mi jedna opone.

Opublikowano

Tak jak mi Vermillion radził musisz jechac do wulkanizatora, ktory bedzie mial cos takiego:

http://prod.sullivantire.com:8080/uploadedImages/Main_Navigation/Tires/Tire_Services/Hunter%20Balancer(1).jpg

 

Po wyważeniu kółek (jedna fulde przesuwali na feldze) no jak reka odjal. Nic nie drga, kierownica sie nie telepie. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wyważeniu kółek (jedna fulde przesuwali na feldze) no jak reka odjal. Nic nie drga, kierownica sie nie telepie. :cool2:

 

Zastanawiam się jak długo będzie spokój z wyważeniem w przypadku Fuldy Sportcontrol?

Ja wyważałem już dwa razy, z drugim razem też było super, ale znów czuję że do końca nie jest idealnie - czuję lekkie wibracje przy 130/140.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak jak mi Vermillion radził musisz jechac do wulkanizatora, ktory bedzie mial cos takiego:

http://prod.sullivantire.com:8080/uploadedImages/Main_Navigation/Tires/Tire_Services/Hunter%20Balancer(1).jpg

 

Po wyważeniu kółek (jedna fulde przesuwali na feldze) no jak reka odjal. Nic nie drga, kierownica sie nie telepie. :cool2:

 

 

Ja miałem 3 krotnie robione na takim sprzęcie, zawsze na pczątku było ok, i po kilku dniach znowy drgawki.

Te opony to syf. A firma good year jeszcze gorszy. Własnie dostałem decyzje z drugiej reklamacji, wedlug ktorej uznano mi dwie opony. Najlepsze jest to ze w ich systemie widnieje informacja ze reklamacje uznano w 100% (reklamacja dotyczyla 4 opon) wiec nie wiem o co chodzi.

Opublikowano

Ja miałem 3 krotnie robione na takim sprzęcie, zawsze na pczątku było ok, i po kilku dniach znowy drgawki.

Te opony to syf. A firma good year jeszcze gorszy. Własnie dostałem decyzje z drugiej reklamacji, wedlug ktorej uznano mi dwie opony. Najlepsze jest to ze w ich systemie widnieje informacja ze reklamacje uznano w 100% (reklamacja dotyczyla 4 opon) wiec nie wiem o co chodzi.

 

Na razie od 3 tyg. auto mi stoi w garażu także, nie wiem czy cos sie "zepsuło" z wywazeniem.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat :)

Kupiłem kilka tygodni temu opony Goodyear Eagle F1 2. Pomimo kilkukrotnego wyważania cały czas samochód drży w czasie jazdy od prędkości powyżej 120 km/h. Na początku wyważałem koła w "zwykłej" wulkanizacji i było bardzo źle. Potem pojechałem do warsztatu mającego urządzenia do optymalizacji i testu drogowego. Felgi są proste, po optymalizacji wartości bicia promieniowego mieszczą się w normie. Niestety dalej nie jest do końca dobrze i samochód wpada w nieprzyjemne wibracje powyżej 120 km/h, choć nie tak mocno jak wcześniej. Na poprzednich oponach letnich i na kołach zimowych wszystko było ok, tak więc wykluczam zawieszenie. Dodam jeszcze, że na wyważarce jedno z kół sprawia wrażenie lekko jajowatego.

Czy ktoś z Was miał podobne przygody z tymi oponami? Jak ewentualnie przebiegał proces reklamacji opon?

Będę bardzo wdzięczny za opinie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.