Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na trasie z PL do Szwajcarii zapaliła nam się kontrolka ostrzegająca o kończeniu się przednich klocków. Za ok. 3 tygodnie mamy w planach to samą trasę do Polski i dopiero tam chciałem zlecić wymianę klocków. Mam w związku z tym kilka pytań:

 

1. Ile mniej więcej kilometrów mogę jeszcze zrobić od momentu zapalenia się kontrolki?

2. Kontrolka tylnych klocków jeszcze się nie zapaliła, ale czy powinienem od razu wymienić cały komplet przód/tył?

3. Od razu planuję wymienić płyn hamulcowy - możecie polecić jakiś konkretny który powinienem zalać?

4. Ostatnie pytanie... Czy spokojnie mogę kupić nowe klocki i płyn w necie i zawieźć do mechanika na wymianę? Pytam, bo czytałem że powinno się porównać stare klocki z nowymi, bo mimo że do tego samego modelu, to mogą się różnić (?). Jeśli śmiało Waszym zdaniem mogę kupić, to jakie najlepiej?

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Jak nie będziesz przesadzał z mocnym hamowaniem to bezproblemowo dojedziesz do PL. Czujnik zużycia przyciera się gdy jest jeszcze okładziny nawet na kilka tys km. Najlepiej odkręć koło (lewy przód) i zobacz grubość okładzin bez ściągania klocków oczywiście.

2. Nic od razu nie musisz wymieniać. Proponuje również tam zerknąć - ile pozostało okładziny na klocku i wtedy ewentualna wymiana.

3. ATE SL6 lub Textar PRO - 1 litr.

4. Jak ogarnięty mechanik to podasz mu model auta, silnik, rok - ewentualnie Vin, i wszystko zamówi bezproblemowo.

Klocki: Textar, ATE (zwykłe brudzą felgi), Jurid...Może tarcze tez masz już do wymiany? Jedna tarcza wystarcza na max dwa kpl. klocków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
pewnie,że możesz zrobić jeszcze pare km ale tzn,że najwyższy czas wymienić, mi się zapaliła to zrobiłem jeszcze gdzieś 1000-2000km ale jak wyciągałem klocki to w ostatnim momencie bo jeszcze chwile i byłoby po tarczach, także teraz jeździsz na własne ryzyko może Ci się udać przejechać 5 000km albo 1 000 a konsekwencją zbyt późnej wymiany będzie konieczność wymiany tarczy :) klocki spokojnie na necie możesz kupić ale nie jakieś chinole a np. zimmermann, trw itd. odpowiednie do modelu a też co dokładnie to zależy od funduszy jakie chcesz na to przeznaczyć. Jeżeli tył jest jeszcze ok to nie ma potrzeby wymieniać przodu i tyłu jednocześnie, ważne aby wymieniać parami czyli lewy przód i prawy przód, lewy tył i prawy tył, bo zdarzają się goście co tego nie wiedzą :O
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega _west_, chyba nie dysponuje za bardzo czasem... od ponad roku jest tu zarejestrowany, a tylko 20 postów.

 

Albo traktuje auto jak ja pralkę, czy lodówkę. Pewnie gdybym należał do jakiegoś forum sprzętu AGD, to też więcej postów bym tam nie miał.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

@Szaroopl, chris99, dzięki panowie za informacje, wszystko jasne. Jeszcze trochę mięcha na szczęście zostało.

 

@Wioletta, próbowałem prania ale siada wirowanie, więc pewnie z softem mam jakiś problem... Dzięki za pomoc!

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Jak to jest z kontrolką klocków hamulcowych ? mechanik mi powiedział, że praktycznie nie mam klocków (sprawdzał przy wymianie drążków i amortyzatorów jakieś 2 miesiące temu), to samo powiedział koleś na przeglądzie do dowodu rejestracyjnego miesiąc temu. Od tego czasu jeżdżę ponad 2 miesiące i nic się nie zapaliło, hamowanie jest, nic nie wydaje dziwnych dźwięków.

Komputer pokazuje jeszcze 6000km do wymiany, ale moim zdaniem on pokazuje mniej więcej i może się mylić oczywiście. Możliwe, że osoba posiadająca auto 6 lat temu nie zresetowała komputera zaraz po zmianie klocków (ewentualnie zrobiła to z opóźnieniem) i dlatego tak jest. Autem jeżdżę 6 lat i zrobiłem 73k km i pierwszy raz będę je wymieniał.

 

Moje pytania są następujące:

1. Czy komputer pokazuje faktycznie ile jeszcze mogę km zrobić i można mu w miarę ufać?

2. Czy jeśli klocków zabraknie faktycznie to od razu zapali się czerwona kontrolka pomimo, że do wymiany 6000? i będę mógł jeszcze te 1000-2000km spokojnie przejechać? Nie chciałbym, aby w trasie mnie gdzieś złapało w górach jak z nart będę wracał. Przede wszystkim też chodzi o bezpieczeństwo, ale chyba nie mogłoby tak być, że hamulców zabraknie ;) jest jakieś zwarcie na czujnik, które spowoduje, że kontrolka jakaś się zaświeci prawda?

 

Problem w tym, że mam też tarcze do wymiany razem z klockami, a chciałem auto sprzedawać za 1-2 miesiące i wolałbym to pozostawić nowemu właścicielowi. Jakby były same klocki do wymiany to bym je zrobił dla świętego spokoju. Z góry dzięki za odpowiedzi na pytania.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.