Skocz do zawartości

kodowanie LCM


radzik744

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis pisalem o moim LCM... dostalem odpowiedz ze przegrzalem tranzystor. No i udalo mi sie kupic taki sam co mam sprawny. Teraz kolejne pytanie jak go dobrze zakodowac na nowo ?. Bo wiem ze w nim zapisuje sie VIN I PRZEBIEG. Jak teraz wprowadzic stare dane do nowego LCM?. dodam ze posiadam kabel tylko brak mi az tak duzej wiedzy na ten temat. Korzystalem z INPA przy naprawie maty zajecia fotela pasazera. A znalazlem filmik o kodowaniu przy pomocy NSC-EKSPERT czy moge poproatu skopuowac wszytkie dane z niwgo w wrzucic na nowy?. I przy okazji czy moge jakos usunac zapalajace sie swiatla wewnatrz auta po otwarciu samochodu z pilota i wlaczyc funkcje migania kierunkow przy otwieraniu i zamykaniu?. POSIADAM LCMII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko Się zgadza w nowym LCMie musisz zakodować swój VIN i aktualny przebieg, żeby wszystko miało ręce i nogi. Jutro podam Ci namiary na gościa, który ogarnie Ci to wszystko zdalnie przez internet za pomocą programu TeamViewer(musisz go zainstalować) tak samo jak mryganie kierunkami itp. bo mi tez to ustawiał własnie na LCM II
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzien Dobry.

 

Chciałbym się dowiedzieć czy poradziłeś sobie z wymiana LCM. W moim przypadku e46 turing swieci mi się lampa przeciwmgielna w klapie bagażnika zamiast skrajne zarowki pozycyjne z tylu. Stopy dzialaja poprawnie tzn, zaswiecaja się wszystkie cztery zarowki wieksza moca a pozycyjne swieca tylko dwie na polowie mocy. Po srpawdzeniu kabli i wymianie zarowek znajomy podmienil modul swiatel i okazało się ze wszystko zaswiecilo się poprawnie wiec raczej to będzie popsuty modul. Znalazlem na allegro ten sam modul tzn z dokładnie tym samym nr seryjnym czyli 6919821 i wartościami HW i SW. Wyczytalem ze musze w jakiś sposób zakodować ten nowokupiony LCM tzn zmienić nr vin i dopisać przebieg. Szukajac znalzelm chyba analogiczny post i dlatego proszę o pomoc - podzielenie się informacjami czy zwykly laik taki jak ja da rade to zrobić tzn po zakupie interfejsu i np. INPA mogę to zrobić czy to jest wieksza magia i należy udac się z tym do kogos kompetentnego a przede wszystkim czay inpa czy tez inny program "pożyczony do testu" poradzi sobie z tym. Musze usunąć ta usterke ponieważ nie tylko jest to wkurzajace ale ostatnio (01.11) doczepila mi się policja do oświetlenia z tylu obylo się na powiedzmy zartach ale po co prowokować los, jak również zaczyna mi przygasać podświetlenie zegarow na chwile w trakcie jazdy i obawiam się ze to tez jest związane z wadliwym modulem swiatel.

 

pozdrawiam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to jak dasz taki sam LCM to będzie działał. Ale koło przebiegu na desce pojawi się kropka TZW Manipulant point która informuje o niezgodności przebiegu w modułach i złym vinie. Nawet jak założysz inny moduł przejedziesz się kawałek i dasz stary to kropka zostanie. Aby zaprogramować Vin i przebieg. Trzeba mieć PASOFT inpą dissem czy NCS nie da się chyba że kupisz nowy ,,czysty" moduł

 

http://allegro.pl/bmw-scanner-pasoft-1-4-0-9-diagnoza-prog-nowa-wer-i5399142317.html Przykładowy link z allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzien Dobry.

 

Dzieki za odpowiedz. Poczytalme troche odnosnie tych interfejsow i mam jeszcze jedno pytanie. Skoro interfejs PASOFT nie jest kompatybilny z INPA to w takim razie co lepiej wybrac dla laika tzn. dla osoby ktora nie chce zmienic 95% oprogramowania samochodu. Ponoc zmiana VIN INPA tezs jest mozliwa w uzywanym LCM. Czy to prawda? Czy jesli bede chcial zobaczyc - odczytac bledy, ewentualnie uaktywnic swiatla dzienne, zmienic dlugosc funkcji follow me home itp. to czy pasoft jest wystarczajacy. Ponoc wersja 1.4 ma mozliwosc podgladu parametrow na zywo live data takich jak korekcja wtryskow itp. wiec raz jeszcze czy dla zwyklego czlowieka ktory chce uruchmic kilka funkcji jak wyzej i ewentualnie w przyszlosci cos dolozyc lub zmienic w istniejacym wyposazeniu to lepiej kupic interfejs do inpy czy do pasofta.

 

dzieki, jezli namieszalem to przepraszam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pasoft to ciekawe narzędzie, ale kabel do niego jest inny niż do inpy, więc w zasadzie warto mieć oba.

Do podstawowej diagnostyki inpa to dobra zabawka, którą w dodatku nie da się nic popsuć, w przeciwieństwie do pasofta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PaSoftem można grzebać w liczniku, korygować przebieg, dograć LCM, odczytać błędy samochodu itp. (plus dla niego że jest w EN) i bym powiedział że jest taki agresywny, czyli wrzuci jakiś wsad do sterownika, ale jak nie wiesz co i jak, może być różnie, można nim tam coś aktywować, ale większą plastyczność ma NCS (mam na myśli konfigurację konkretnego modułu), pokazuje się więcej funkcji i jest w tej kwestii lepszy. Czyli kupując dobry fejs do Inpy, masz możliwość szerokiej diagnozy różnych modeli BMW

(tak na prawdę Inpa to tylko zwykła nakładka programowa, która zachowuje się lepiej lub gorzej, w zależności co do niej wrzucisz i jak skonfigurujesz ten program, od samego menu, które widzisz na starcie, po konkretne pliki które komunikują się z autem, jak Ci czegoś brakuje i wiesz jak to zrobić, aktualizacją rozwiązujesz problem)

Dobry fejs do Inpy potrafi rozmawiać z nowszymi programami BMW, czego Pasoft nie zrobi, Pasoft za to np. postawi w minutę zwalony licznik, lub skoryguje jego wskazania

Dla początkującego który nie jest mocno zaawansowany w tej kwestii, dobry kierunek, to porządny fejs do Inpy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry.

 

Sądze że mam już jasność całkowitą.

Poczekam na koniec listopada aby może namierzyć jakos kkkkamil26 - użytkownika którego interfejs dużo osob zachwalalo a który poinformowal ze dopiero pod koniec listopada będzie skladal kolejne.

 

Teraz to dopiero będę musial szukac po forum informacji co i jak z INPA :) :) :)

 

dzięki i pozdrawiam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i doczekac sie nie moglem wiec kupilem to

http://allegro.pl/bmw-scanner-pasoft-1-4-0-usb-licznik-prog-diagnoza-i4987771748.html

Wczoraj otrzyamlem przesylke chyba zainstalwoalem to poprawnie poniewaz po uruchomieniu na sucho tzn bez podpinania do auta jest zielona kontrolka odnosnie sterownikow oraz zolta ze nimby interfejs nie podpiety chociaz do usb podlaczony.

Mam pytanie odnosnie polskiej instrukcji obslugi - niestety jeszcze nie mam odpowiedzi od sprzedajacego a w komplecie jakos tej instrukcji nie bylo, moze ktos z Was ma mozliwosc przeslania na PW odnosnie zmiany VIN oraz korekty przebiegu w module LCM ktory musialem wymienic na uzywany w moim samochodzie.

Odnosnie smaego LCM - kupiony przeze mnie modul ma ten sam numer OEM, wsadzilem go do auta i faktycznie pojawila sie kropka z km ale okazalo sie ze w tym module aktywowana jest funkcja swiatel dziennych. Mam pytanie czy w poz 0 swiatla dzienne tez powinny sie swiecic? tzn sa tak ustawione jakby byly na sztywno zawsze wlaczone czy to na automatyce A czy tez na 0. W sumie to nie powinno mi to przeszkadzac bo w pozycji A zmieniaja sie na krotkie z chwila gdy zapada zmork itd, o to w sumie chodzilo ale cos za cos. Nie swieci mi lewy kierunkowskaz boczny ten w blotniku wiec pomyslalem ze moze w tym tkwi problem i moze ktos kto kodowal ten modul wlaczajac swiatla dzienne wylaczyl kierunkowskaz boczny lub wymuszajac ciagle swiecenie swiatel dziennych bez wzgledu na to czy LCM jest na 0 czy tez A spowodowal wylaczenie kierunkowskazu bocznego.

 

pozdrawiam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

Dzieki za linka - lopatologiczne wytlumaczenie sprawy.

Niestety program nie ruszył. Dzisiaj usunąłem całość z rejestru itd. Ponownie zainstalowałem program przy podpiętym interfejsie i przy połączeniu z autem. Niestety PaSoft sie nie uruchomił, tzn uruchomił się ale z czerwonym kwadracikiem pierwszym ze niby serowniki nie zainstalowane, na interfejsie zolta kontrolka sie swieci jedna. Na laptopie w urzadzeniach rozpoznane urządzenie BMW scannr v140. W menadżerze urządzeń na liście inne urządzenia rozpoznany BMW scanner z żółtym ostrzeżeniem brak sterowników. Próbuję aktualizować sterownik i wskazuje lokalizację tam gdzie zaintsalował się program lecz komunikat pojawia się że w wskazanej lokalizacji nie ma sterwnika dla urządzenia. Doczytałem już na forum, że inny Użytkownik miał problem z windows 7 64 i dociągnąłem plik ze sterownikami CDM20828.exe. Niestety nic to nie dało. Gdy otwieram program BMW scanner mam czerwone okienko a nie chce na siłę wklejać setrowników do lokalizacji BMW scannera. Klikam na podświetlony link w okienku programu otwiera się folder DRIVERS tam gdzie zainstalował się BMW scanner odpinam interfejsa i klikam continue wyświetla się błąd że nie można odnaleźć pliku ftd2k.ini. Prawdopodobnie muszę zrezygnować z zabawy z tym fejsem bo chyba nie ruszy to pod windows 10 x64. Mimo że na aukcji w opisie jest napisane ze działa na wszystkich wersjach windows. Cholera szkoda.

Gdyby Ktoś z Was umiał rozwiązać ten problem będę wdzięczny.

 

pozdrawiam

meggiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć.

Dzięki uprzejmości i pomocy sprzedającego udało mi się uruchomić PASOFT na windowsie 10 x64. Wszystko się uruchamia i łączy z samochodem.

Oczywiście mam całą litanie pytań do Was jako znawców tematu zmian czy też programowania poszczególnych rzeczy w samochodzie, ale na początek chciałbym zapytać o dwie rzeczy:

1. jak można nadpisać/zmienić rodzaj pojazdu w IKE oraz LCM. Musiałem niedawno wymienić LCM, kupiłem używany i po uruchomieniu PASOFTU zmieniłem nr VIN i stan licznika - kropka zgasła. SUPER. Niestety chciałbym zmienić jeszcze dane pojazdu w LCM tzn. w parametrach auta po sczytaniu danych PASOFT pokazuje na czerwono, że auto to 318D a powinno być 320D, a w pozycji IKE pokazuje limusine a powinno być turing. Proszę o porade czy to się da zmienić PASOFTEM? Czy nie powinno się to zmienić automatem jeśli zmieniłem VIN? Zwyczajnie chciałbym to dograć żeby było zgodne z moim samochodem czyli 320D turing.

 

2. Czy program PASOFT oprócz odczytu live data, nie pamiętam teraz w którym odczycie pokazuje tylko ilość obrotów na minutę. Chciałbym odczytać korektę wtrysków - czy jest to możliwe?

 

Ogólnie to poszukuję instrukcji do PASOFTA takiej ogólnej ale nie jak zainstalować tylko jak używać poszczególne pozycję.

Mam jeszcze pytanie czy to że w kupionym przeze mnie LCM z 318D są zakodowane światła dzienne jako 50% światła drogowe. Niestety są ustawione na stałe tzn. w 0 są zaświecone już po przekręceniu kluczyka- czy można to jakoś zmienić żeby w pozycji 0 było 0 tzn. nic nie świeci. Mam czujnik zmierzchu i faktycznie po przełączeniu na pozycję A świecą się 50% światła drogowe lub zmieniają się na krótkie w zależności od pogody i pory dnia. Denerwuje mnie jednak że nie mogę np odpalić samochodu beż zaświeconych świateł i zwyczajnie zagrzać auta bez świateł.

 

pozdrawiam

meggiel.

 

P.S

Co do tematu VIN i km po zmianie LCM służę pomocą w okolicach Krakowa i chętnie pomogę jeśli Ktoś będzie miał taką konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.