Skocz do zawartości

E36 M43 visko przeróbka na elektryczny wentylator.


marjok1000

Rekomendowane odpowiedzi

Zapoznaj się.

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

 

 

 

witam

padło mi visko i rozsypał sie wiatrak

zastanawiam sie nad przeróbką na elektryczny - moze ktos to robił z was i prosze o schemat ,w tematach forum nie znalazłem

nie chce tego obciązac bo nie wiem jak w srodku tam jest ale cała ta oska mi lata od visko i koła co jest pasek ma jakies luzy jakby łozysko czy cos ,a moze ktos to juz rozbierał??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i62.tinypic.com/2ih1cvc.jpg

 

1i2 bieg wentylatora to przekazniki

pierwszego biegu żółty nr.oryginału 61.36-1389105

drugiego biegu fioletowy nr.oryginału

Czujnik temperatury w chłodnicy lub na wężu

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elukaes schemat który narysowałeś jest niepełny, brakuje opisu grubości kabli, do tego bezpieczniki wystarczą 2 nie trzeba aż trzech i można wykorzystać do tego bezpieczniki które już są i pojawia się na nich napięcie po zapłonie bo przekaźnik potrzebuje minimalnego napięcia na pinach 86, do tego bezpiecznik który proponujesz do zasilnia wentylatora to 7,5A w oryginale jest to 30A, nie wiem jaką moc ma wentylator, trzeba by sprawdzić, ale sądzę że inżynier w fabryce bmw, nie przewymiarował bezpiecznika od tak, tym bardziej, że ten bezpiecznik zabezpiecza tylko wentylator

 

 

marjok1000 tak pin numer 1 czujnika temp podłączony ma być do masy, + po zapłonie możesz ciągnąć ze stacyjki, albo ze skrzynki bezpieczników (napięcie po zapłonie pojawia się na bezpiecznikach F21 F22 F23 F24 F25 F26 F27 F28)

 

pamiętaj, że jeśli nie masz klimy (a nie masz bo inaczej miałbyś elektrowiatrak z przodu i nie kombinował) to w chłodnicy możesz nie mieć miejsca na czujnik temperatury (sprawdź, chłodnice były takie bez miejsca na czujnik i takie z zaślepką),

 

dodatkowo nie mam pewności, ale szukając wiatrak powinieneś znaleźć taki od r4 z wersji która nie miała klimy, a chyba wszystkie e36 bez klimy miały visco więc nie wiem czy coś takiego nawet istnieje, a w przypadku montażu elektorwiatraka od wersji z klimą do chłodnicy bez klimy, chyba będzie problem z montażem bo chłodnica od wersji z klimą była większa

 

Proponuję Ci żebyś, ściągnął sobie schematy elektryczne do e36, dostępne bez problemów w sieci i zrobił wszystko jak w oryginalne, a jeszcze lepiej bedzie jak zostaniesz przy oryginalnym visco, które choć ma swojej minusy to ma też plusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dałem tylko schemat fakt, że bez przekroju kabli ale wiadomo chyba, że do wentylatora grubsze i na nóżki przekaźnika 87 i 30 też.Sterowanie przekaźnikiem cieńsze przewody. Osobiście dałem takie jak w oryginale bo miałem wtyczki i rozwaloną wiązkę.

Ps. e36 niektóre nie miały wiskozy a wiatrak elektryczny tylny, który chłodził dwie chłodnice tj.wody i klimatyzacji sprawdźcie na real oem. Wiele compaktów tak miało z motorami czterocylindrowymi.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dałem tylko schemat fakt, że bez przekroju kabli ale wiadomo chyba, że do wentylatora grubsze i na nóżki przekaźnika 87 i 30 też.Sterowanie przekaźnikiem cieńsze przewody. Osobiście dałem takie jak w oryginale bo miałem wtyczki i rozwaloną wiązkę.

Ps. e36 niektóre nie miały wiskozy a wiatrak elektryczny tylny, który chłodził dwie chłodnice tj.wody i klimatyzacji sprawdźcie na real oem. Wiele compaktów tak miało z motorami czterocylindrowymi.

przeczytaj jeszcze raz co napisałem, owszem były e36 z klimą które miały tylko elektorwiatrak (bez visco, ja tak mam), ale chyba nie było e36 bez klimy z elektrowiatrakiem, a chłodnica wody w wersji z klimą była inna niż w wersji bez klimy i wtedy wiatrak z wersji z klimą nie podejdzie do chłodnicy z wersji bez klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor i fakt bezpiecznik wentylatora 30A mój błąd.A co do przekazników to dałem trzy ponieważ myślę, że tak bezpieczniej tzn jeżeli spali się jeden zawsze jeden bieg wentylatora będzie działał no chyba, że spali się ten 30A.Pozdrawiam.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam honor i fakt bezpiecznik wentylatora 30A mój błąd.A co do przekazników to dałem trzy ponieważ myślę, że tak bezpieczniej tzn jeżeli spali się jeden zawsze jeden bieg wentylatora będzie działał no chyba, że spali się ten 30A.Pozdrawiam.

bezpiecznik nigdy nie pali się sam z siebie, to tylko większy lub mniejszy kawałek metalu, ale fakt zawsze to jakieś zabezpieczenie

 

p.s. uprzedzając niech nikt się nie czepia, elukaes miał na myśli, że dał 3 bezpieczniki nie przekaźniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. uprzedzając niech nikt się nie czepia, elukaes miał na myśli, że dał 3 bezpieczniki nie przekaźniki

Dokładnie tak dzięki.

Widzę, że trzymasz rękę na pulsie i wiesz o czym piszesz. Pozdrawiam.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elukaes - wreszcie dostałem chlodnice i wentylator podłacze tak jak narysowałes gdzie idzie kabel nr.2 z czujnika temperatury na rysunku nie widac ,jak co to zamieszcze fotki,nie mam klimy i potrzebuje to w jak najprostszy sposób podłaczyć

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin2 czujnika temperatury to masa

Koniecznie musisz mieć przekazniki

- pierwszego biegu żółty 61.36-1389 105

-drugiego biegu wentylatora fioletowy 61.36-1388 911

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin2 czujnika temperatury to masa

Koniecznie musisz mieć przekazniki

- pierwszego biegu żółty 61.36-1389 105

-drugiego biegu wentylatora fioletowy 61.36-1388 911

przekaźniki nie muszą być ori, wystarczą zwykłe uniwersalne, dostaniesz je w każdym elektronicznym za grosze, ich działanie będzie identyczne, numery pinów też będą takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm nie wiem bo jeden jest zwierny a drugi przełączny.

Być może uniwersalne da się też wysterować nie wiem.Miałem dostęp do ori i takich użyłem.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elukaes - twój schemat jest okey wszystko działa i to na standardowych przekażnikach jak to połaczyłem

jedynie po wyłaczeniu stacyjki wentylator nie działa dalej tylko sie wyłancza moze to wina ze nie sa te przekazniki co mi podałes,załatwie takie to przepne na oryginały ;-)

ale inny problem wyszedł po wymianie pompy wody wszystko mi sie gotuje i bulgocze - odpowietrzone jest ide szukac dalej przyczyny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby zakonczyc temat ,po dwóch dniach walki z gotującym sie płynem - miałem wyciek z pod termostatu ,musiałem dorobic uszczelke z gumy bo ze zuzycia materiału tam gdzie wchodzi termostat jest wyszczerbienie ,albo ktos przedemną na wodzie bunie zajezdzał .

po uszczelnieniu jest okey ,ale powoli trzeba szukac tego wsadu termostatu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wszystko dobrze.Wentylator wciąga-zasysa powietrze czyli stojąc z przodu auta i przystawiając rękę do grila będziesz czuł, że zasysa.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.