Skocz do zawartości

N46B20: 2A67, 2A6B - czunik czy silniczek


tomciuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. U mnie bledy jak w temacie. Powoli trace cierpliwosc do bmw.... Opiszę tu jak sobie radze z tematem. Po przeczytaniu calego internetu dotarlo do mnie ze nastawnik VVT to nic innego jak zwykly

silniczek dc z jednym uzwojeniem które wychodzi na dwa piny.

-Mierząc rezystancje pomiedzy pinami powinno byc od 0ohm do oklo 2ohm (cewka sprawna).Tak jest w moim przypadku.

-Mierząc rezystancje pin- obudowa nie może być przejścia ponieważ powstanie zwarcie i komputer sypie bledami.

W moim przypadku bylo okolo 600ohm - 1000ohm(zwarcie). Zwarcie powoduje pył ze zużytych szczotek silniczka i w zależności od rezystancji zwarcia komputer wyswietla błąd. Gdy rezystancja jest duża komputer nie jest w stanie wykryć zwarcia tj. nie sprawnego silniczka VVT przez to ciężko dojść co jest nie tak a bmw jedzie jak z dup...y.

Cena nowego silniczka w serwisie 509zl

PRZERAZIŁA MNIE. Postanowiłem rozebrać te wypociny inżynierów z Bawari. Po rozebraniu "nie rozbieralnego" uważam że zwarcia mozna by bylo uniknąć.... lub jest to celowe dzialanie.

Ok czas goni na dziś to wszystko.

W następnym opisie wkleje jakieś foty jak to poskładałem do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. U mnie bledy jak w temacie. Powoli trace cierpliwosc do bmw.... Opiszę tu jak sobie radze z tematem. Po przeczytaniu calego internetu dotarlo do mnie ze nastawnik VVT to nic innego jak zwykly

silniczek dc z jednym uzwojeniem które wychodzi na dwa piny.

-Mierząc rezystancje pomiedzy pinami powinno byc od 0ohm do oklo 2ohm (cewka sprawna).Tak jest w moim przypadku.

-Mierząc rezystancje pin- obudowa nie może być przejścia ponieważ powstanie zwarcie i komputer sypie bledami.

W moim przypadku bylo okolo 600ohm - 1000ohm(zwarcie). Zwarcie powoduje pył ze zużytych szczotek silniczka i w zależności od rezystancji zwarcia komputer wyswietla błąd. Gdy rezystancja jest duża komputer nie jest w stanie wykryć zwarcia tj. nie sprawnego silniczka VVT przez to ciężko dojść co jest nie tak a bmw jedzie jak z dup...y.

Cena nowego silniczka w serwisie 509zl

PRZERAZIŁA MNIE. Postanowiłem rozebrać te wypociny inżynierów z Bawari. Po rozebraniu "nie rozbieralnego" uważam że zwarcia mozna by bylo uniknąć.... lub jest to celowe dzialanie.

Ok czas goni na dziś to wszystko.

W następnym opisie wkleje jakieś foty jak to poskładałem do kupy.

!?!? 0ohm to jest zwarcie a nie sprawna cewka!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. OK przyznaje że może troszkę się zapędziłem. Zgodzę się że 0ohm to zwarcie które może być spowodowane np. stopieniem izolacji uzwojenia silniczka.

OK poprawiam i brawo za czujność....

Poprawna rezystancja to około 0,7ohm( jak w moim przypadku ) do około 2ohm( wiadomości z sieci) tak więc po rozebraniu silniczka proponuję

dokładnie przemierzyć rezystancje oraz wzrokowo sprawdzić stan uzwojenia. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo się i wszystko działa jak należy:-)

Pincet do przodu :-)

Rozebrałem go nacinajac tokarką zawiniętą krawędz blachy z tyłu silniczka. Krawędz ta wygląda dość grubo ale w rzeczywistości ma około 1mm tak że obeszło by się bez tokarki.

Szczotki w moim przypadku były jeszcze ok.

Komutator lekko przetoczyłem bo był troszke zajechany.

Złożyłem wszystko do kupy( tu wedle wyobrazni)

Sory bo miałem wkleić jakieś foty ale czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

U mnie 2 błędy p1050 i p1062.

Tracę cierpliwość do auta, max obroty do 4 tys na ciepłym i auto nie chce jechać, tryb awaryjny. Wziolem się za rozebrane silniczka (lekko nie było). Otworzyłem i ukazało się moim ocza taki syf że nie było nic widać.Szczotek nie ruszam, wyczyscilem wszystko (najprawdopodobniej było zwarcie jak auto się zagrzalo) . Jutro składam zobaczymy co to będzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Panowie, podepne się pod temat, ponieważ u mnie też chyba będzie do wymiany ten silniczek... Dzisiaj podpiąłem się inpą bo wywaliło mi checka, i miałem taki błąd:


2A67 CDKDVEST - VVT-Ansteuerung

Error counter: 17

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 201160 km

Versorgungsspannung (ub) 12.43 V

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00

Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.76 V

2. Umweltsatz

Mileage 201440 km

Versorgungsspannung (ub) 12.43 V

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00

Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.78 V

3. Umweltsatz

Mileage 201990 km

Versorgungsspannung (ub) 12.62 V

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00

Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.64 V

Ansteuerungsfehler allgemein

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Zyklus-Flag gesetzt

Error code: 2A 67 88 05 00 00 11 28 4E 94 84 01 08 5A 4E B0

84 01 08 5B 4E E7 86 01 08 54

=============================================================


Do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej tak, ale możesz spróbować go zaadoptować najpierw, może ożyje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W ubiegłym tygodniu silnik złapał tryb awaryjny, stracił moc i nie chciał jechać. Po podłączeniu do kompa wyświetliło błędy 2A67 i 2A6B. Stwierdziłem, że trzeba kupić ten silniczek bo nigdy nie wiadomo kiedy padnie całkiem. Znalazłem na allegro za 497 zł, zamówiłem łącznie z uszczelką pod pokrywę zaworów (prawie 7 stówek za całość). Zmieniłem w weekend(zeszło mi jakieś 4h ze wszystkim), usunąłem błędy i samochód jeździ całkiem inaczej, obroty nie falują na jałowym biegu i nie szarpie podczas przyspieszania z niskich obrotów.


Z ciekawości podłączyłem stary silniczek pod akumulator i o dziwo zapieprza jak głupi w jedną i drugą stronę, ale coś musiało być nie tak skoro komputer zgłosił błędy.

Pokusiłem się więc o jego rozczłonkowanie... Zdjęcia poniżej:


DSC-0100.jpg

DSC-0101.jpg

DSC-0103.jpg


Jeden wielki syf ze szczotek połączony z olejem, jak miał lepszy dzień to działał.


Apropo kolegi, który teoretycznie "zregenerował silniczek". Wiem, że 500 zł + uszczelki są drogą sprawą ale czy jest sens po kilka razy robierać to samo i potem sie wkur.... że znowu nie działa i coś się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

#Krecie nie odpala


Siema. Mam problem z swoim n42b20. Auto było dziś na przeglądzie (holenderskie apk) musiałem wymienić przewody hamulców z tylu. Ale przejdę do rzeczy. Odpaliłem auto u mechanika i słyszę w prawym głośniki trzaski jak By gdzieś było zwarcie. Wiec wyłączyłem radio by nic sie nie spalił. Przejechałem 15 km, na światłach lekko opadły mi obroty na silniku i sie wyrównały. i pojechałem na zakupy, zgasiłem auto i wróciłem do niego po 5 minutach. I TU zonk auto nie chce zapalić. Silnik kręci, i czuje jak by nie miał dostawał paliwa,. Wiec podpinam elm327i sprawdzam błędu i pokazał sie jeden "P1031 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność kierunku obrotów". Skasowałem go i [BAD]. Auto nie pali. Po rozmowie z mechanikiem kazał sprawdzić czy jest dawane paliwo na listwę ale niestety po teście butelkowym czyli przewód paliwa wysunięty do butli pompa nie podaje go na wtryski. I teraz nie wiem, czy zdechła pompa w zbiorniku gdzie paliwa było na 380km czy może cos być "czarny scenariusz" padło cos na valvetronicu? No o finał dnia... czekanie na parkingu po lawetę i jazda na lawecie do domu 70km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z moja bmw e46 318ti z silnikiem n46b20a 2004r a mianowicie czasem słychać klekot z pod maski. Olej to motul wymieniam co 10tyś km ,

raz jest klekotanie raz nie ma, w trakcie jazdy najczęściej na niskich obrotach zdarzy się szarpnąć i czasami jak by mu mocy brakowało nowe świece i cewki

Błędy na komputerze to : p0340 , 1030 , p2B62 może ktoś z okolic Legionowa podjął by się diagnostyki i ewentualną naprawą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz odpowiedź w drugim temacie, w którym pytasz o to samo :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.