Skocz do zawartości

primo13

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X3(E83) 2004
    BMW 3(E90) 2006

Osiągnięcia primo13

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Udalo się i wszystko działa jak należy:-) Pincet do przodu :-) Rozebrałem go nacinajac tokarką zawiniętą krawędz blachy z tyłu silniczka. Krawędz ta wygląda dość grubo ale w rzeczywistości ma około 1mm tak że obeszło by się bez tokarki. Szczotki w moim przypadku były jeszcze ok. Komutator lekko przetoczyłem bo był troszke zajechany. Złożyłem wszystko do kupy( tu wedle wyobrazni) Sory bo miałem wkleić jakieś foty ale czas...
  2. Witam. OK przyznaje że może troszkę się zapędziłem. Zgodzę się że 0ohm to zwarcie które może być spowodowane np. stopieniem izolacji uzwojenia silniczka. OK poprawiam i brawo za czujność.... Poprawna rezystancja to około 0,7ohm( jak w moim przypadku ) do około 2ohm( wiadomości z sieci) tak więc po rozebraniu silniczka proponuję dokładnie przemierzyć rezystancje oraz wzrokowo sprawdzić stan uzwojenia. :roll:
  3. Witam. U mnie bledy jak w temacie. Powoli trace cierpliwosc do bmw.... Opiszę tu jak sobie radze z tematem. Po przeczytaniu calego internetu dotarlo do mnie ze nastawnik VVT to nic innego jak zwykly silniczek dc z jednym uzwojeniem które wychodzi na dwa piny. -Mierząc rezystancje pomiedzy pinami powinno byc od 0ohm do oklo 2ohm (cewka sprawna).Tak jest w moim przypadku. -Mierząc rezystancje pin- obudowa nie może być przejścia ponieważ powstanie zwarcie i komputer sypie bledami. W moim przypadku bylo okolo 600ohm - 1000ohm(zwarcie). Zwarcie powoduje pył ze zużytych szczotek silniczka i w zależności od rezystancji zwarcia komputer wyswietla błąd. Gdy rezystancja jest duża komputer nie jest w stanie wykryć zwarcia tj. nie sprawnego silniczka VVT przez to ciężko dojść co jest nie tak a bmw jedzie jak z dup...y. Cena nowego silniczka w serwisie 509zl PRZERAZIŁA MNIE. Postanowiłem rozebrać te wypociny inżynierów z Bawari. Po rozebraniu "nie rozbieralnego" uważam że zwarcia mozna by bylo uniknąć.... lub jest to celowe dzialanie. Ok czas goni na dziś to wszystko. W następnym opisie wkleje jakieś foty jak to poskładałem do kupy.
  4. Po po poprawieniu lutów diody IR DSC sprawne :D .Natomiast usterkę prawych przycisków kierownicy znalazłem na ich płytce. Rezystor smd zaznaczony na zdjęciu był lekko przesunięty na jednym z lutów, prawdopodobnie styka się on z plastikową obudową i po dłuższym czasie użytkowania lub po wystrzale poduszki odrywa się od ścieżki i nie działa. Szybka poprawa lutów i wszystko jak z fabryki. Uwaga przy otwieraniu obudowy (wylecą małe części). Koszt naprawy 0,00zł.
  5. Ok po dzisiejszej walce z kierownicą tj. sprawdzanie taśmy( taśma ok), przy okazji sprawdzenie diody IR od DSC Steerning Angle Sensor( i tu niespodzianka nie świeci) a INPA przy analogowym teście ładnie pokazywała ruchy kierownicy. Doszedłem do wniosku że poruszyłem diode IR i przez zimne luty straciła kontakt( http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=520467). Analogowy test w INPA przestał pokazywać ruchy kierownicą. Jutro ide poprawić luty :-). Pomyślałem skoro przy diodzie powstają zimne luty to dlaczego nie mogą powstac przy lutach odpowiedzialnych za prawe przyciski w kierownicy BINGO. Jutro cdn.
  6. Witam. Mam podobny problem. Jak bys mogl dokladniej opisac co wymieniles. Interesuje sie elektronika i mysle ze mozna to naprawic tanim kosztem potrzebuje tylko jakis punkt zaczepienia.
  7. 1. Dekoder? Chyba tuner TV jest w bagażniku 2. BT oryginalne w bagażniku Czytelniej się nie da wszystko działało po czym zaczęło padać po kolei lektor(czyli audio z navi),po kilku miesiącach TV ,po jakimś roku BT. Dzięki za odzew
  8. Witam mój problem pojawił się jakiś czas temu najpierw zanikł lektor w nawigacji :cry: po jakimś czasie z wyświetlacza znikła TV :cry: oraz od niedawna telefon (BT) po miesiacu poszukiwan google itp. nic nie znalazem do szlem do wniosku ze to może wina softu w grałem aktualizacje (wygrała się bez problemu w 5min.) nic nie pomogło dalej brak lektora w navi TV oraz BT obawiam się najgorszego czyli zasniedzalych ścieżek tylko gdzie zaczac ich szukać w napędzie DVD? W tunerze tam gdzie przychodzą anteny? Moja navi to MK4 (przed aktualizacja 4-1-80 i po 4-1-00)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.