Skocz do zawartości

N46B20: 2A67, 2A6B - czunik czy silniczek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. U mnie bledy jak w temacie. Powoli trace cierpliwosc do bmw.... Opiszę tu jak sobie radze z tematem. Po przeczytaniu calego internetu dotarlo do mnie ze nastawnik VVT to nic innego jak zwykly

silniczek dc z jednym uzwojeniem które wychodzi na dwa piny.

-Mierząc rezystancje pomiedzy pinami powinno byc od 0ohm do oklo 2ohm (cewka sprawna).Tak jest w moim przypadku.

-Mierząc rezystancje pin- obudowa nie może być przejścia ponieważ powstanie zwarcie i komputer sypie bledami.

W moim przypadku bylo okolo 600ohm - 1000ohm(zwarcie). Zwarcie powoduje pył ze zużytych szczotek silniczka i w zależności od rezystancji zwarcia komputer wyswietla błąd. Gdy rezystancja jest duża komputer nie jest w stanie wykryć zwarcia tj. nie sprawnego silniczka VVT przez to ciężko dojść co jest nie tak a bmw jedzie jak z dup...y.

Cena nowego silniczka w serwisie 509zl

PRZERAZIŁA MNIE. Postanowiłem rozebrać te wypociny inżynierów z Bawari. Po rozebraniu "nie rozbieralnego" uważam że zwarcia mozna by bylo uniknąć.... lub jest to celowe dzialanie.

Ok czas goni na dziś to wszystko.

W następnym opisie wkleje jakieś foty jak to poskładałem do kupy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. U mnie bledy jak w temacie. Powoli trace cierpliwosc do bmw.... Opiszę tu jak sobie radze z tematem. Po przeczytaniu calego internetu dotarlo do mnie ze nastawnik VVT to nic innego jak zwykly

silniczek dc z jednym uzwojeniem które wychodzi na dwa piny.

-Mierząc rezystancje pomiedzy pinami powinno byc od 0ohm do oklo 2ohm (cewka sprawna).Tak jest w moim przypadku.

-Mierząc rezystancje pin- obudowa nie może być przejścia ponieważ powstanie zwarcie i komputer sypie bledami.

W moim przypadku bylo okolo 600ohm - 1000ohm(zwarcie). Zwarcie powoduje pył ze zużytych szczotek silniczka i w zależności od rezystancji zwarcia komputer wyswietla błąd. Gdy rezystancja jest duża komputer nie jest w stanie wykryć zwarcia tj. nie sprawnego silniczka VVT przez to ciężko dojść co jest nie tak a bmw jedzie jak z dup...y.

Cena nowego silniczka w serwisie 509zl

PRZERAZIŁA MNIE. Postanowiłem rozebrać te wypociny inżynierów z Bawari. Po rozebraniu "nie rozbieralnego" uważam że zwarcia mozna by bylo uniknąć.... lub jest to celowe dzialanie.

Ok czas goni na dziś to wszystko.

W następnym opisie wkleje jakieś foty jak to poskładałem do kupy.

!?!? 0ohm to jest zwarcie a nie sprawna cewka!!!

Opublikowano

Witam. OK przyznaje że może troszkę się zapędziłem. Zgodzę się że 0ohm to zwarcie które może być spowodowane np. stopieniem izolacji uzwojenia silniczka.

OK poprawiam i brawo za czujność....

Poprawna rezystancja to około 0,7ohm( jak w moim przypadku ) do około 2ohm( wiadomości z sieci) tak więc po rozebraniu silniczka proponuję

dokładnie przemierzyć rezystancje oraz wzrokowo sprawdzić stan uzwojenia. :roll:

Opublikowano

Udalo się i wszystko działa jak należy:-)

Pincet do przodu :-)

Rozebrałem go nacinajac tokarką zawiniętą krawędz blachy z tyłu silniczka. Krawędz ta wygląda dość grubo ale w rzeczywistości ma około 1mm tak że obeszło by się bez tokarki.

Szczotki w moim przypadku były jeszcze ok.

Komutator lekko przetoczyłem bo był troszke zajechany.

Złożyłem wszystko do kupy( tu wedle wyobrazni)

Sory bo miałem wkleić jakieś foty ale czas...

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

U mnie 2 błędy p1050 i p1062.

Tracę cierpliwość do auta, max obroty do 4 tys na ciepłym i auto nie chce jechać, tryb awaryjny. Wziolem się za rozebrane silniczka (lekko nie było). Otworzyłem i ukazało się moim ocza taki syf że nie było nic widać.Szczotek nie ruszam, wyczyscilem wszystko (najprawdopodobniej było zwarcie jak auto się zagrzalo) . Jutro składam zobaczymy co to będzie :D

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie, podepne się pod temat, ponieważ u mnie też chyba będzie do wymiany ten silniczek... Dzisiaj podpiąłem się inpą bo wywaliło mi checka, i miałem taki błąd:


2A67 CDKDVEST - VVT-Ansteuerung

Error counter: 17

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 201160 km

Versorgungsspannung (ub) 12.43 V

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00

Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.76 V

2. Umweltsatz

Mileage 201440 km

Versorgungsspannung (ub) 12.43 V

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00

Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.78 V

3. Umweltsatz

Mileage 201990 km

Versorgungsspannung (ub) 12.62 V

Byteorientierte Ablage fuer B_vvt im FF- Array (bitcnv_vvt) 1.00

Status Fehler Ueberlast VVT1 (stdvovrld) 8.00

Spannung Diagnose-Port VVT- Ansteuerung (uvvtdia) 1.64 V

Ansteuerungsfehler allgemein

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Zyklus-Flag gesetzt

Error code: 2A 67 88 05 00 00 11 28 4E 94 84 01 08 5A 4E B0

84 01 08 5B 4E E7 86 01 08 54

=============================================================


Do wymiany??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej tak, ale możesz spróbować go zaadoptować najpierw, może ożyje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W ubiegłym tygodniu silnik złapał tryb awaryjny, stracił moc i nie chciał jechać. Po podłączeniu do kompa wyświetliło błędy 2A67 i 2A6B. Stwierdziłem, że trzeba kupić ten silniczek bo nigdy nie wiadomo kiedy padnie całkiem. Znalazłem na allegro za 497 zł, zamówiłem łącznie z uszczelką pod pokrywę zaworów (prawie 7 stówek za całość). Zmieniłem w weekend(zeszło mi jakieś 4h ze wszystkim), usunąłem błędy i samochód jeździ całkiem inaczej, obroty nie falują na jałowym biegu i nie szarpie podczas przyspieszania z niskich obrotów.


Z ciekawości podłączyłem stary silniczek pod akumulator i o dziwo zapieprza jak głupi w jedną i drugą stronę, ale coś musiało być nie tak skoro komputer zgłosił błędy.

Pokusiłem się więc o jego rozczłonkowanie... Zdjęcia poniżej:


DSC-0100.jpg

DSC-0101.jpg

DSC-0103.jpg


Jeden wielki syf ze szczotek połączony z olejem, jak miał lepszy dzień to działał.


Apropo kolegi, który teoretycznie "zregenerował silniczek". Wiem, że 500 zł + uszczelki są drogą sprawą ale czy jest sens po kilka razy robierać to samo i potem sie wkur.... że znowu nie działa i coś się dzieje?

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

#Krecie nie odpala


Siema. Mam problem z swoim n42b20. Auto było dziś na przeglądzie (holenderskie apk) musiałem wymienić przewody hamulców z tylu. Ale przejdę do rzeczy. Odpaliłem auto u mechanika i słyszę w prawym głośniki trzaski jak By gdzieś było zwarcie. Wiec wyłączyłem radio by nic sie nie spalił. Przejechałem 15 km, na światłach lekko opadły mi obroty na silniku i sie wyrównały. i pojechałem na zakupy, zgasiłem auto i wróciłem do niego po 5 minutach. I TU zonk auto nie chce zapalić. Silnik kręci, i czuje jak by nie miał dostawał paliwa,. Wiec podpinam elm327i sprawdzam błędu i pokazał sie jeden "P1031 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność kierunku obrotów". Skasowałem go i [BAD]. Auto nie pali. Po rozmowie z mechanikiem kazał sprawdzić czy jest dawane paliwo na listwę ale niestety po teście butelkowym czyli przewód paliwa wysunięty do butli pompa nie podaje go na wtryski. I teraz nie wiem, czy zdechła pompa w zbiorniku gdzie paliwa było na 380km czy może cos być "czarny scenariusz" padło cos na valvetronicu? No o finał dnia... czekanie na parkingu po lawetę i jazda na lawecie do domu 70km

Opublikowano

witam mam problem z moja bmw e46 318ti z silnikiem n46b20a 2004r a mianowicie czasem słychać klekot z pod maski. Olej to motul wymieniam co 10tyś km ,

raz jest klekotanie raz nie ma, w trakcie jazdy najczęściej na niskich obrotach zdarzy się szarpnąć i czasami jak by mu mocy brakowało nowe świece i cewki

Błędy na komputerze to : p0340 , 1030 , p2B62 może ktoś z okolic Legionowa podjął by się diagnostyki i ewentualną naprawą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz odpowiedź w drugim temacie, w którym pytasz o to samo :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.