Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sam szukam 2.0i 150KM do miasta dlatego mocniejszy nie potrzebny ale dziwi mnie że część użytkowników(przeważnie mocniejszych motorów)pisze że ten silnik jest kiepski . M.in w dziale "co sądzicie o aucie" Dawid 1984 pisze że przy przebiegu ok 100tys km uszczelniacze moga puszczać i będzie brał sporo oleju , że w tym motorze są problemy z rozrządem , że ma wadliwą głowicę. Natomiast w testach wszędzie gdzie wymieniają polecane silniki to właśnie m.in. ten że nie ma z nim problemów, nie miałem jeszcze bmw ale wychodzi na to że każdy silnik ma jakieś poważne wady konstrukcyjne albo osprzetowe które prowadzą do jego remontu albo wymiany ... no k...a ?! To jak to jest z tym silnikiem w końcu ?

 

Mogliby się wypowiedzieć kierowcy właśnie takiego bmw z tym motorem, ??Myślę że pomoże ten temat innym osobom które szukają tylko tego silnika. Prośba o nie pisanie że 2.5 jest lepszy albo że ten w porównaniu ma muła itp itd . Fajnie by było gdyby wypowiedzieć się konkretnie o tym silniku co go trapi ,jakie ma zalety , ile pali

Bardzo będę wdzięczny za wiekszy udział osób które mają ten silnik :

 

Moja propozycja przyjąć poniższą formę:

Zalety :

Wady :

Spalanie trasa,miasto:

Przeważnie awarie, konieczne wymiany : (tutaj podać mniej więcej przebieg kiedy powinno się to robić albo kiedy trzeba było zrobić w konkretnym przypadku):

Opublikowano
Mam ten silnik i użytkuję go ponad 2 lata, więc trochę mogę ci pomóc. Faktycznie silnik osiągami nie powala ,ale to mi nie przeszkadza bo taki był zamiar jego kupna. Zacznę od spalania - jeżdżę głównie w centrum Krakowa 11,5l, trasa można spokojnie zejść do 6,8-7,0 l. Łącznie prawie z 40000 km wychodzi 10,5 na 100 km. Mam teraz na liczniku 180 000 km. Do tej pory żadnych problemów z rozrządem ani głowicą nie miałem. Samochód naprawiam jak tylko jest jakaś odchyłka od normy i raczej są to rzeczy standardowe. Przy ok. 170 000 wymieniałem komplet sprzęgła z dwumasą. Bolączką wg rożnych opinii jest VALVETRONIC ale również nie miałem z nim żadnych problemów. Jak dla mnie największym mankamentem tego modelu (a może i innych) są różne uszczelnienia i o-ringi. Porażka totalna, poczynając od elektrozaworów, miski olejowej, pompy Vacum - to do tej pory wymieniałem, ale wiem że jeszce jest podstawa filtra oleju, uszczelniacze zaworów ale jak na razie mam z tym spokój. Po wymianie uszczelki miski olejowej idealnie trzyma stan oleju. Moim zdanie największa porażka to dyferencjał-jakaś niedoróbka na maksa (chodzi mi o benzynę). Mile zaskoczony jestem zawieszeniem - nasze drogi i jak na razie w przyszłym tygodniu będę zmieniał dwa łączniki stabilizatora. Zaletą a zarazem wadą jest wykonanie plastików w środku, miłe w dotyku ale bardzo wrażliwe na zadrapania. Ogólnie jestem zadowolony z wyboru, a 2.0 nie kupowałem do rajdów tylko do pokonania odcinka z punktu A do B w mieście. Kiedyś też chciałem gaz zakładać, bo ten silnik idealnie się nadaje, ale jakoś tam odpuściłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mialem kiedys e90 z tym silnikiem. Z zalet to chyba dosc niskie spalanie w trasie ok 7 l, w miescie nie wiem bo robie 90 % trasy. Z wad to padajace katalizatory, czujniki walka mimosrodowego i serwomotory od valvetronica. Moja miala przejechane 212 tys. km jak ja sprzedawalem, ori przebieg, przy ok 200 tys padl czujnik mimosrodowy, 1400 zl czujnik, ponad 500 zl uszczelki, rozne, koszt wymiany jak sam nie masz o tym pojecia. Reasumujac jak kupujesz auto z przebiegiem pow. 150 tysi musisz liczyc sie ze wymienine przeze mnie elementy za chwile padna albo juz padly i trzeba szykowac 5000 zl.
Krzysztof
Opublikowano
5000 tys to prawie przy każdym samochodzie wkładasz, wcześniej czy później. Co do katalizatora to też nie tak do końca, zła eksploatacja może przyspieszyć jego zużycie i myślę że i to jest tak mniejszy problem niż DPF czy FAP jak zwał tak zwał. A może to jest tak ze w Polsce wszystko pada powyżej 150 000 .... bo faktycznie ma ze 250 000.
Opublikowano

Co do dynamiki to zależy jakim autem wcześniej jeździłeś. Jeżeli ktoś wcześniej miał diesla to wiadomo że tamto auto zbierało się z niskich obrotów i nie trzeba było redukować żeby wyprzedzić. Wolnossąca benzyna 150 km i tylny napęd a do tego szerokie kapcie powodują że nie jest to demon prędkości. Aczkolwiek mi wystarcza i na razie zmieniać nie planuję.

To co spotka każdy silnik N46 to wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelek: przy filtrze oleju, miski olejowej.

Ja wymieniałem jeszcze amortyzatory bo mam sprężyny Ac Schnitzer i niestety były zwykłe amorki które już nie pracowały. Kłopot sprawiły też rolki od paska klinowego, charczały przy ruszaniu. No i warto pamiętać o wymianie Odmy.

Rozrząd rozbierałem i oprócz napinacza, który i tak już był wcześniej wymieniany (wadliwa konstrukcja) nic nie zmieniałem. Wadliwa głowica??

Wszystko o czym tu piszę robiłem sam w garażu bez kanału. Więc koszta jakie poniosłem to ok. 2,5 tys zł na części.

Spalanie w trasie 6,5-7 a w mieście 11. Jak ktoś chce jeździć szybko to niestety musi wkręcać silnik na wyższe obroty a wtedy spalanie podskoczy.

Opublikowano
Zapomniałem o odmie :cool2: Pasek i rolki traktowałem jako standardowe wymiany, ale fakt zmieniałem rolkę, napinacz, sprzęgło alternatora i pasek.
Opublikowano (edytowane)

Dziękuję że się udzielacie w imieniu swoim i przyszłych zainteresowanych :) , czekam na dalsze komentarze na ten temat .

 

Powiedzcie mi jak jest z braniem oleju przez ten silnik ? Czy w zdrowym powiedzmy 100-150 tys km( potwierdzonym) bedzie on zawsze brał olej czy jest możliwe że te wyjątkowo zadbane nawet bez wymian tych uszczelek itp nie biorą oleju ? Pytam bo są różne silniki , przykładowo sporo diesli pije oleju chociaż trochę a mój obecny od wymiany do wymiany nie weźmie nic , jak to jest z tą benzyną ?

 

JEszcze pytanie które może pomóc osobom szukającym tego właśnie silnika .

 

NA co szczególnie zwrócić uwagę na miejscu przed zakupem zakładając że oglądamy samemu przed dokładniejszym serwisowym sprawdzeniem ?

Edytowane przez Nitro87
Opublikowano
Na to co w każdym innym samochodzie. Czy serwisowany, silnik czy suchy, lakier (naprawy blacharskie), itp. Dla mnie dość istotnym czynnikiem było wyposażenie samochodu - skóra, navi, fotele, kierownica. Dodatkowo fajny gadżet to szyberdach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tutaj znajdziesz historię mojej e91, to już trzecie BMW z tym silnikiem i szczerze polecam, co ciekawe to jest najmłodsze i tylko tutaj miałem problem z silniczkiem valvetronica. W poprzednich tylko uszczelki... ja polecam. Fakt rakieta nie jest, szczególnie w połączeniu z ciężkim kombi... ale za to jest tani w eksploatacji. Wadliwe głowice i tłoki mają 2.5 i 3.0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.