Skocz do zawartości

PO WYMIANIE SILNIKA M47N2 HYDRO ZAGADKA!!!


Pablos777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W piątek wymieniłem cały slupek na nowy bo niestety poraz drugi w tamtym starym silniku padła mi panewka. Pierw padła mi na ostatnim ale obyło się bez szlifu a teraz na pierwszym. Nie opłacało się tego robić wiec kupiłem nowy slupek od dawcy i go wymieniłem. Po wymianie silnika nie odczuwa się by to auto miało 163 konie. Do 2 tys idzie skazowka powoli dopiero po 2 tys dostaje power ale to nie jest to. Nie ma szans by tym autem zamieszać kołami. Wczoraj przejechałem się bmw 1 z takim samym silnikiem i różnica jest ogromna. ta 1 to porostu wariat a moja 3 to muł. Dodam że przed wymiana silnika auto zachowywało się podobnie. Teraz tylko po wymianie zauważyłem ze pali więcej około 8 litrów na 100. Wtryski do nowego silnika dałem swoje stare ktore. są po regeneracji. turbo mechanik oglądał i ocenił je jako dosyć dobre. odma nowa. egr ze starego ale wyczyszczony. termostaty nowe. kolektor ssący czysty i dosyć nowy. A dodam na koniec ze na starym silniku wyciągnąłem 210 km/h max a teraz na nowym ledwo 200 km/h. Co może być przyczyną jak tyle zostało w nim wymienione a on dalej muł.

Edytowane przez Pablos777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak miało się zachowywać auto po zmianie motoru ? - przecież usterka siedziała w nim już przed jego wymianą.

Moim zdaniem szukaj przyczyny w powietrzu, bez diagnostyki kompem nie podchodź, no chyba że masz filtr powietrza zarąbany.

Sprawdź czy kat czasami nie przytkany, takie głupie sprawy a efekt taki jak piszesz. Proponuje sprawdź jeszcze podciśnienia i jego odbiorniki oraz przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza czysty i prawie nowy. Gdzieś poczytałem o teście przeplywki i go zrobiłem. Podczas jazdy na 3 biegu but w podłogę i spalanie pokazuje 20 na 4 spalanie 20 na 5 spalanie 16 lub 17 a na 6 spalanie 14. Auto przyspiesza dopiero od 2 tys. Do 2 tys muł. Będę patrzył na te wężyki od podciśnienia może nawet kupie nowe i przeczyszcze tam jakieś filterki. Dodam że auto wcześniej jeździło z uszkodzonym termostatem i silnik był nie dogrzany. Termostaty od 15 tys nowe i sprawne tylko ciekawe czy DPF nie jest zapchany przez to i czy się wypalil i Katalizator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje turbo również było "w miarę". Jeździło, nie generowało dziwnych dzwięków, lecz przez luz w turbo, auto nie miało mocy i

brało olej. Po wymianie samochód ożył i odzyskał moc. Nie wiem jakiego masz mechanika, lecz mój również uważał że to wina DPF, jednak

dopiero po wymianie turbo wszystko wróciło do normy.

 

Myślę że głównym kandydatem do większej utraty mocy zawszę będzie turbo i to je bym sprawdził...

 

Podejrzewam że moje by nadal jeździło do dziś, gdybym tylko nie zaczał narzekać na słaby dół i moc

od 2000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiles przekladke m47 i od razu dales test vmax silnika ?!

Nie dziwie sie ze padl ci poprzedni silnik.

Najpierw to sie dociera nowa konfiguracje z dostawionym osprzetem uwaznie obserwujac jego zachowanie.

Jak turbo i wtryski moze oceniac mechanik na oko bez maszyny?

Dla mnie brak slow i radze zmienic auto na silnik benzynowy bez turbiny przy takich pomyslach.

 

PS.Kup sobie bmw 130i i rob vmax na autostradzie do woli bo ono napewno wytrzyma zapedy rajdowe takiego wlasciciela.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze slupek jest od dawcy a nie nowy wiec nie trzeba go docierać. Właśnie wróciłem od speca. Sprawdziliśmy wszystko na kompie i zero błędów. Wtryski leją idealnie. Turbo podaje odpowiednią ilość tlenu. Przeplywka tez wporzo. Egr działa poprawnie. Jedyne co powiedział mechanik to ze może dpf zapchany i zaproponował chemiczne czyszczenie. Kto wie może to i dpf bo auto dosyć długo jeździło z popsutym termostatem i było nuedogrzane wiec mógł się zapchac..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej chemii na DPF, mi tak zniszczyli filtr w 330d. Wypalanie serwisowe lub piecowe u profesjonalistów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem właśnie u speców co się tylko zajmują DPF ami. Podłączył kompa, posprawdzal i powiedział ze ogólnie jest wporzo du, popatrzył na rurę wydechowy powiedział ze czysta. Coś gadał o jakiejś wartość 60 ze to górna granica ale ze przy tym przebiegu to wporzo. Jedynie jak chce jeszcze tym autem pojeździć to powinienem dać u nich dpf do czyszczenia bo ma niby pełno popiołu i on mi go wyczyścić metoda ultradźwiękowe pirelli. Jeśli tego nie zrobię może pójść mi turbo i egr. Dodatkowo powiedział ze przyczyną tego ze mi panewki szły mógłbym dpf. Ze niby podczas wypalania niby na dpf idzie ropa by go wypalić ale ponieważ jest zapchany popiołem to wraca do silnika miesza się z olejem i padają wtedy panewki. Co o tym sądzicie prawda czy mnie ścienna by kasę wyciągnąć...POZDRAWIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda dobra jest każda aby była tylko skuteczna.

Fakt zapomniałem dodać tego do listy.

Mi w KTS pokazuje stopień zapełnienia w %.

Co do docierania ect. to masz racje głupota, przecież silnik jest już dotarty, ważne aby go tylko dobrze rozgrzać przed testami, po drugie ile ty z tym maxem jeździłeś :) skoro maxa nie osiągałeś.

Miałem przypadek zatkania katalizatora, ale on w ogóle nie chciał wchodzić na obroty.

Wyczyść dpf warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fahofcy ile wy macie lat ?

silnik po przekladce uzywanego slupka(niewiadomego pochodzenia) to nie jest fabrycznie zlozony silnik i nie traktuje sie go jak normalnego uzywanego motoru.

padnie tak samo szybko jak wczesniejszy jesli bedziecie go krecic powyzej 4000obr.

zazwyczaj sie robi taka operacje by sprzedac auto po minimalnych stratach a nie po to by nim rozwijac nim predkosci.

jesli wlasciciel pojazdu jest rozwaznym kierowca moze zrobic jakies 30-60 tys km po takiej przekladce pod warunkiem ze bedzie mial szczescie :mad2:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc DPF i Katalizator zregenerowany i czusciutki. Mocy nie wyczuwam po tym zabiegu więcej ale spalanie mi spadło na 6.0 :D

 

Ponownie auto zostało podłączone pod komputer i wszystko w normie. Turbo, Wtryski, egr zero błędów działa tak jak powinno.

 

Niestety przed wymiana silnika czyli na starym oraz teraz na nowym silniku ciągle nurtuje mnie dziwny dźwięk na każdym z biegów dokładnie na około 2700 obrotow. Słychać i czuć takie wycie w stylu Www ........www.......www. których częstotliwość spada wraz z obrotami. Powyżej 3 tys cisza i auto ładnie chodzi. Do 2500 tez cisza i jest ok. Tylko w zakresie 2700 słychać to i czuć.

 

Sądziłem ze to koło pasowe ale je wczoraj wymieniłem i zero różnicy dalej tak wyje. Próbowałem to nagrać na video ale ciężko to usłyszeć z filmu. trzeba by było się przejechać.

 

Gdzie i co to może wyć i tylko jak mamy 2700 obrotow czy to 1 czy 5 bieg. Może ktoś miał coś podobnego. Stawiam flache dla tego co trafi :cool2:

 

poniżej film ale trzeba dobrze się wsluchac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.