Skocz do zawartości

[E90] 320i Hałas tylnej osi, dyferencjał.


hashin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Posiadam BMW E90 320i 150KM

Mam problem z hałasem dochodzącym z tylnej osi.

Hałas słychać w środku w aucie, najbardziej w okolicach wału miedzy przednimi a tylnymi siedzeniami. Ten hałas to nie jest wycie, jak przeważnie występuje w przypadku zużytych łożysk, tylko szum/szuranie metalu o metal. Po podniesieniu na podnośniku i zakręceniu kołami ręcznie, było słychać ten szum, więc diagnoza mechanika to zużyte łożyska. Ok, łożyska wymienione w kołach (lewe podobno tak zużyte, że rozpadło się w rękach a prawe jeszcze nie najgorsze, ale zostało wymienione na nowe). Odebrałem samochód i podczas jazdy słyszę to samo, szum bez zmian. Wróciłem na warsztat i ponowne testy, samochód na podnośnik z jednym z mechaników w środku a my słuchamy od spodu. Dźwięk wychodzi jakby z przedniej części dyferencjału (od strony wału) i nie jest to wycie, tylko jakby jakaś osłona ocierała o coś. Dźwięk jest bardzo podobny do tego, kiedy klocki szurają o tarczę hamulcową. Kolejna diagnoza mechanika to dyferencjał. Naprawa nieopłacalna, tylko wymiana na inny używany. Zamówił inny za 700 zł i będziemy wymieniać.

Pytanie moje jest takie: czy ktoś spotkał się z takim dźwiękiem i czy to rzeczywiście był dyferencjał? Nie podważam kompetencji mechanika, ale może nie trzeba wymieniać całego dyferencjału? Może jest to bardziej błaha usterka a może lepiej za te pieniądze regenerować i mieć nowe łożyska a nie inne używane, które pociągną może miesiąc a może 10 lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, sprawdź osłonę tarcz hamulcowych. Miałem kiedyś lekko podgiętą przy próbie dociągnięcia łożyska i szurała. To na początek. Ja z dyfrem walczę już chyba z rok. Nie kupuj używanych do benzyny, chyba że z mega pewnego źródła. Ja na jesień będę od diesla wstawiał. A sprawdzałeś czy w oleju są opiłki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Opiłków nie sprawdzałem, bo wszystko co było robione to robił mechanik. Ingerencja w dyfer była jedynie taka, że sprawdził poziom oleju i stwierdził, że trochę można dolać.. tak też zrobił. Podczas próby na podnośniku sam byłem pod samochodem i na bank dźwięk wydobywał się z dyferencjału, dlatego nie brałem pod uwagę tarcz i tych okolic. Jeśli chodzi o wymianę dyfra, to mechanik zamówił niby świeżo zdjęty z innego auta i twierdzi, że jeśli będzie zły to zwróci i nie ma problemu. Dlaczego sądzisz, żeby nie kupować dyfra używanego z benzyny? Ja sam, szczerze mówiąc, nie jestem zwolennikiem wstawiania części używanych, ale przy kosztach wymian dyfra na nowy, to chyba jedyna opcja. Zastanawiałem się również nad regeneracją ale póki co mało informacji mam na ten temat. Czy jedyną opcją jest wymiana na inny używany i liczenie na to, że trafi się na lepszy, przynajmniej na jakiś czas?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłków nie sprawdzałem, bo wszystko co było robione to robił mechanik. Ingerencja w dyfer była jedynie taka, że sprawdził poziom oleju i stwierdził, że trochę można dolać.. tak też zrobił. Podczas próby na podnośniku sam byłem pod samochodem i na bank dźwięk wydobywał się z dyferencjału, dlatego nie brałem pod uwagę tarcz i tych okolic. Jeśli chodzi o wymianę dyfra, to mechanik zamówił niby świeżo zdjęty z innego auta i twierdzi, że jeśli będzie zły to zwróci i nie ma problemu. Dlaczego sądzisz, żeby nie kupować dyfra używanego z benzyny? Ja sam, szczerze mówiąc, nie jestem zwolennikiem wstawiania części używanych, ale przy kosztach wymian dyfra na nowy, to chyba jedyna opcja. Zastanawiałem się również nad regeneracją ale póki co mało informacji mam na ten temat. Czy jedyną opcją jest wymiana na inny używany i liczenie na to, że trafi się na lepszy, przynajmniej na jakiś czas?

 

Bo już trzeci mam założony i też już wyje (w czerwcu rok minął jak założyłem). A co do twojego "nowego" dyfra, sprawdź czy takie samo lub podobne przełożenie w naszych benzynach jest 3.38. Jak trze w moscie to raczej w oleju powinny być opiłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Zgadza się, przełożenie u mnie jest 3.38 i taki też most zamówiliśmy. Widzę, że obawy moje są uzasadnione i wzięcie używanego dyferencjału to jak pudrowanie pryszcza.

Jeśli ktoś z Was ma informacje, kto zajmuje się naprawą dyferencjałów to dajcie znać, bo to chyba jedyne lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Dzięki za informację. Jakbyś zdecydował się robić w Gdańsku, daj znać jak tam cenowo to wychodzi.

Byłem teraz w trasie nad morze i z powrotem, razem wyszło ponad 1000 km i muszę powiedzieć, męczy mnie ten dźwięk i koniecznie muszę z tym coś zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Naprawiałem swój most u Drypy pod gdańskiem - wszystko ok, naprawa pawie 2000zł ale teraz podobno most a raczej łożyska nie do zajechania... Jakby coś to polecam gościa.


Pozdrawiam.

 

Chciałbym odświeżyć temat i dopytać w dalszej eksploatacji sprawował się dyfer zrobiony u p. Drypy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Naprawiałem swój most u Drypy pod gdańskiem - wszystko ok, naprawa pawie 2000zł ale teraz podobno most a raczej łożyska nie do zajechania... Jakby coś to polecam gościa.


Pozdrawiam.

 

A ja założyłem od e46 za 100 zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
NAPRAWA REGENERACJA DYFERENCJAŁÓW BMW E87,E90 WADĄ FABRYCZNĄ TYCH MOSTÓW SA SŁABE ŁOŻYSKA KULKOWE JA MONTUJE LEPSZE ŁÓŻYSKA STOŻKOWE GWARANCJA 1 ROK BEZ LIMITU KM JAGATOWO K,PRUSZCZA GDAŃSKIEGO PIOTR DRYPA TEL 507-250-039
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.