Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zostałem postawiony przed decyzją o zamontowaniu instalacji do mojej beemki. Problem jest taki że w jednym warsztacie zaproponowano mi instalację II generacji mówiąc że będzie ok w drugim zaś że tylko sekwencja bo na zwykłej będzie wołowata jak maluch a na trasie wciągnie 15 litrów gazu. Czy ma ktoś w tej kwesti doświadczenie???

Opublikowano
Wiadomo, że najlepiej zamontować sekwencję. Jeśli masz fundusze i będziesz jeździł samochodem co najmniej 2 lata to myśle, że warto :cool2:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Serdecznie witam kolege. Ja wlasnie jestem po takiej akcji.Zamontowalem instalke Elpi gaz 2 generacji z sterownikiem Voila Plus 170 i mocy parownika 100hp,do tego emulator plus podpiecie pod sonde i czujnik na przepustnicy,koszt 2050zl.Powiem tak sprawuje sie swietnie ba nawet na wyzszych obrotach i na wyzszym biegu jest nawet poprawa na plus w stosunku do benzynki,autko zbiera sie dosc żwawo.Jedyny problem to na poczatku plynne wyregulowanie obrotow ale jak jest kumaty gaziarz to da rade :cool2: Pozdrawiam i powodzonka w dobiorze instalki :mrgreen: KAROL
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano
Jeżeli masz zamiar oszczędzać jeżdżąc na gazie, to wstaw instalacje II generacji. Nie ma sensu przepłacać, skoro to ma służyć oszczędzaniu. Taka instalka zwróci się po 20tys.km, a sekwencja :?:
Opublikowano
A sekwencja po 25tys.km :D :cool2: No i unikniesz nie miłych niespodzianek, jeden strzał i oszczędność na IIgen. szlag trafi...
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Nie wiem wg jakich obliczeń sekwencja zwraca się po 25tys.km w silniku 1.6 :?: Chyba w reklamówkach warsztatów :mad2:
Opublikowano
Nie wiem wg jakich obliczeń sekwencja zwraca się po 25tys.km w silniku 1.6 :?: Chyba w reklamówkach warsztatów :mad2:

 

no i tak bedzie... przy cenie instalki 3500zł po 25 tys km sekwencja sie zwroci.

Opublikowano
Trochę to dziwne, że instalacja za 2000zł zwraca się po 20tys.km, a ta za 3800zł po 25tys.km. Ciekawe, czy ktokolwiek dolicza do tych oszczędności koszty droższych przeglądów technicznych, zmiennych cen gazu (sezonowe wahania), dodatkowych przeglądów, regulacji itp., odpalania zimą na benzynie, filtra gazu, wymiany elektrozaworów w sekwencji :?: Reklamę łatwo stworzyć przedstawiając fakty w krzywym zwierciadle. Nie widzę konieczności przepłacania za sekwencyjną instalację, skoro to ma służyć oszczędzaniu. Kiedyś nie było instalacji III generacji i samochody jeżdżiły na gazie. Równie dobrze można zamontować IV generację, bo jest przecież najlepsza. A jeżeli ta E36 ma silnik M40, to już wogólę mija się to z celem. Cena instalki wyniesię 35% ceny samochodu, albo i jeszcze lepiej.
Opublikowano

Najnowsze instalacje to już V generacja (wtrysk ciekły gazu)

 

Przegląd inst gazowej to 63zł o ile dobrze pamiętam

Filtr fazy ciekłej 5-10zł. W sekwencji dochodzi jeszcze filtr fazy lotnej, ale ceny nie znam

Majowy a powiedz mi czy cena benzyny jest taka stabilna :?:

I na koniec załóżmy że dodatkowy roczny koszt dla samochodu z gazem wynosi 200zł

Benzyna: na przejechanie 20000km wydamy 8000zł (przy spalaniu 10l i cenie benzyny 4zł)

LPG: na przejechanie 20000km wydamy 4800zł (przy spalaniu 12l i cenie gazu 2zł) + 200zł dodatkowy koszt = 5000zł

Różnica wynosi 3000zł

 

Więc :?:

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Opublikowano

a czy jest wogóle sens zakładania LPG do B16 :?:

czy żeczywiście trzaskasz tyle kilosów że warto w porównaniu z mniej korzystnym działaniem LPG na silnik niż w przypadku PB :?:

 

P.S nie jestem przeciwnikiem LPG bo zakładałem go osobiscie do 2 swoich pojazdów ale były to poj pow 2 litrów.

przy 1,6 i inst. I i II gen. napewno odczujesz stratę mocy a jak dasz sekwencję to stratę gotówki w portfelu :D

Opublikowano
Trochę to dziwne, że instalacja za 2000zł zwraca się po 20tys.km, a ta za 3800zł po 25tys.km. Ciekawe, czy ktokolwiek dolicza do tych oszczędności koszty droższych przeglądów technicznych, zmiennych cen gazu (sezonowe wahania), dodatkowych przeglądów, regulacji itp., odpalania zimą na benzynie, filtra gazu, wymiany elektrozaworów w sekwencji :?: Reklamę łatwo stworzyć przedstawiając fakty w krzywym zwierciadle. Nie widzę konieczności przepłacania za sekwencyjną instalację, skoro to ma służyć oszczędzaniu. Kiedyś nie było instalacji III generacji i samochody jeżdżiły na gazie. Równie dobrze można zamontować IV generację, bo jest przecież najlepsza. A jeżeli ta E36 ma silnik M40, to już wogólę mija się to z celem. Cena instalki wyniesię 35% ceny samochodu, albo i jeszcze lepiej.

Jeździłeś kiedyś wogóle na gazie :?: Czytając Twoje wypowiedzi to nawet nie widziałeś instalki na oczy :!: IVgen. do 4 cyl. kosztuje w granicach 2800PLN. Aha co to są elektrozawory w sekwencji? Nie zauważyłem nic takiego u siebie mam tylko takie jak w IIgen. :duh:

 

Zakładając IIgen. ryzykujesz wymianę przepływki i to nie raz więc gdzie oszczędność na IIgen. po drugie osiągi spadają. Dlaczego jeżdżąc na gazie nie mogę mieć podobnych osiągów co na benzynie. Za cenę, którą podałeś (niewiele większą) można założyć Vgen. do 4cyl., która jest najmniej inwazyjna i nie ma różnicy czy zima czy lato bo samochód przechodzi na gaz po 55sek. Składa się z min ilości elementów, nie trzeba jej wpinać w ukł. chłodzenia a sterowana jest ECU samochodu.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
a czy jest wogóle sens zakładania LPG do B16 :?:

czy żeczywiście trzaskasz tyle kilosów że warto w porównaniu z mniej korzystnym działaniem LPG na silnik niż w przypadku PB :?:

 

P.S nie jestem przeciwnikiem LPG bo zakładałem go osobiscie do 2 swoich pojazdów ale były to poj pow 2 litrów.

przy 1,6 i inst. I i II gen. napewno odczujesz stratę mocy a jak dasz sekwencję to stratę gotówki w portfelu :D

A jakie to jest "mniej korzystne" działanie LPG :?: Takie, że nie powoduje nagarów i wymywania oleju hehe w dodatku jest połowe tańsze...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
a czy jest wogóle sens zakładania LPG do B16 :?:

czy żeczywiście trzaskasz tyle kilosów że warto w porównaniu z mniej korzystnym działaniem LPG na silnik niż w przypadku PB :?:

 

P.S nie jestem przeciwnikiem LPG bo zakładałem go osobiscie do 2 swoich pojazdów ale były to poj pow 2 litrów.

przy 1,6 i inst. I i II gen. napewno odczujesz stratę mocy a jak dasz sekwencję to stratę gotówki w portfelu :D

A jakie to jest "mniej korzystne" działanie LPG :?: Takie, że nie powoduje nagarów i wymywania oleju hehe w dodatku jest połowe tańsze...

 

gaz jest paliwem "suchym" o większej ciepłocie spalania niż Pb,nawet idealnie zestrojona instalacja LPG przyczynia się do szybszego wypalenia główek zaworowych (nie mówiac już o zbyt ubogiej w LPG mieszance).

to że jest tańsze ok ale czy z drugiej strony 1,6 to taki paliwożerny smok?

wiadomo zawsze połowa pieniedzy w portfelu,

ale przecierz jak decydujemy się na kupno małych pojemności to po to aby zaoszczedzić na paliwie czyż nie?

Opublikowano

Tak a ktoś to badał czy to tylko teoria? O ile szybciej te "główki" się wypalają bo moim zdaniem nie dużo szybciej niż na Pb, szczególnie w sekwencji i Vgen :cool2: Za to brak nagarów i lepsze smarowanie na LPG jest dużo korzystniejsze dla silnika a wpływ na głowice jest niezauważalny. A co powiesz o Vgen LPG :?:

Mój kolega jeździ poldem, który nie jest nawet przystosowany do spalanie bezołowiówki :duh: samochód jest palony na gazie (Igen) w zime i w lato bo nie ma pompy paliwa :D jest chyba 6 właścicielem a samochód ma od początku gaz poza tym jeździ na ubogiej mieszance dla oszczędności i jak narazie jest ok.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Ale może to też być kwestia 20lat tak jak na benie silnik też zajade za miesiąc. No ja już jeżdże dwa lata na sekwencji chyba ją zdemontuje bo za długo :D Poza tym jak tu porównywać Igen z czym kolwiek bez komentarza.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

I i II gen nie były to asy wsród instalacji LPG auto posiadało kompromis między wolnymi a wiekszymi obrotami na I i II gen (nie było nigdy idealnie albo super przy wyzszych obrotach kosztem niskich lub odwrotnie,chodzi o pracę motoru podczas jazdy),

 

sekwencja była tego poprawą bo przy tej instalacji auto zachowuje się prawie tak jak na PB z tym że PB nie tylko smaruje układ ale tez go chłodzi co nie wystepuje w przypadku LPG,

 

co do instalacji V gen. to sie nie wypowiadam bo nawet o niej nie słyszałem.

 

P.S pokaż gdzie porównywałem I gen do sekwencji :reading:

Opublikowano

Widzę, żę rozmowa schodzi na inny plan. Czy wogóle jest sens montowania instalacji.

Fazer - Mylisz się, bo miałem wiele samochodów z instalacją gazową i wiem czym to śmierdzi. Do E36 nie wstawiałem, bo to za małe autko.

Elektrozawory :?: A co twoim zdaniem podaję gaz :?:

Nigdy nie będziesz miał takich osiągów na LPG, jak na Pb. A bzdury w stylu, że pali tyle samo i nie traci mocy, to dzieciom w piaskownicy można sprzedawać. Wystarczy sprawdzić kaloryczność tych dwóch paliw w przeliczeniu na objętość.

Co do żywotności silników zasilanych LPG. To jest tak, że zdarzają się gorsze rzeczy od gazu dla silnika. Choćby częste rozruchy w niskich temperaturach, albo zaniedbania eksploatacyjne.

To może zamiast sekwencji lepiej się pokusić o CNG, oczywiście jeżeli w pobliżu znajduję się jakaś stacja z tym rodzajem paliwa.

Albo inwesując tak w myśl oszczędzania, będzie warto kupić przydomową stację tankowania CNG. Wtedy litr gazu, będzie Cię kosztował 30gr. :!:

A stacja kiedyś tam się zwróci, tak samo jak sekwencja :roll2: :roll2:

Opublikowano

Boggy e36 Pisałeś o tym nieszczęsnym Audi na Igen. autor i tak nie wstawi Igen i wątpie żeby przy tak małej różnicy ceny ryzykował IIgen. więc przytoczony przykład nic nie wnosi jakby porównywać gaźnik z FSI :roll2:

 

Majowy Elektrozawory, o których piszesz mają od min 100-150kkm żywotności nawet najsłabsze dobijają do 100kkm można powiedzieć, że problem nie istnieje.

Osiągi hmm na hamowni moc i moment jest taki sam jedyna różnica to nieco wolniejsze wkręcanie sie silnika stąd różnica w sprincie ok 0,5sek na codzień niezauważalna do sprintu oczywiście knefel i jestem na benzynie nie ma miksera więc instalka w niczym nie koliduje...

Wiadomo, że silnik benzynowy jest konstruowany do benzyny tego nie trzeba tłumaczyć. Jeśli jednak ktoś nie ma ochoty finansowania Orlenu i zaoszczędzone pieniądze chce wydać na coś innego to co w tym złego.

 

Efekt wybrałem sekwencję bo odpada wypalenie gniazd, tańsze paliwo, mała inwazyjność, brak detonacji kiedy chce załączam bene i tankuje do pełna za mniej niż 100PLN :roll2:

 

CNG nigdy nie wejdzie do szerszego użytku ze względu na ciężar instalki oraz cene paliwa, która też nie jest już najniższa.

 

W odpowiedzi na pytanie autora jeśli przeliczyłeś wszystko i chcesz LPG to wybierz sekwencję po co "cofać" się w rozwoju i ryzykować szkoda samochodu przecież chcesz oszczędzać na gazie a nie dokładać. W sekwencji odchodzi problem ubogiej mieszanki i detonacji, mniejsze spalanie w stos. do IIgen bo czas wtrysku oblicza komp Pb a mieszanka nie jest dobierana na podstawie sondy nie trzeba nic emulować. Sekwencja to najlepszy kompromis osiągi/spalanie a różnica w cenie instalki ok 800PLN myśle, że warto.

Znajdź wątek jak ktoś zmieniał IIgen na sekwencję bo miał zmulony samochód do bólu i oszczędność z instalki wyszła bokiem :mrgreen:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Witam a czy pomyslał ktoś z was zamiast standartowego miksera włożyć BLOSA,gdzie mikser nie ma szans wzgledem osiagów do blosa,i można zastosować praktycznie I gen wkładajac najprostrzy strownik do emulacji sondy.wiadomo ze strzaly mogą byc alejak dba sie o swiece i przewodyWN to bedzie jezdziło nie gorzej nawet od sekwencji.
Opublikowano

Polecam odwiedzić stronkę: http://motobiznes.o2.pl/?s=1029&t=4133

Tam jest wytłumaczone wszystko. Co do elektrozaworów, to padają nawet po 40tys.km :!: Koszt wymiany nie należy do najniższych. Nadal nie wiem poco przepłacać, kiedy chcemy przedewszystkim oszczędzać. To tak, jak kupowanie nowoczesnego diesla, gdy się mało jeździ. Inwestycja nigdy się nie zwróci. Te skromne 800zł różnicy pomiędzy instalacjami zwrócą się po 40tys.km (zakładając nawet, że silnik ze starszą instalką będzie spalał litr gazu więcej). Te 40tys.km to może być żywotność elektrozaworów i wtedy impreza zaczyna się nie opłacać. Nadal nie widzę sensu kupowania "za dobrej instalacji" do samochodu, skoro tańsza jest ok.

Opublikowano

A co z detonacjami i kosztami przepływomierzy??? Wiem, wiem kable itd. ale jak się zdarzy to co? Poza tym ogólne zamulenie samochodu na benie i gazie z powodu miksera. Dlaczego godzić się z tym w imie oszczędności. Lepiej sprzedać samochód z sekwencją niż IIgen. Płacąc za instalkę nie małe pieniądze lepiej dopłacić nieco więcej i mieć bezproblemową jazdę zresztą każdy wie, że do BMW lepiej dawać sekwencję w miarę możliwości oczywiście, wystarczy przejżeć forum i opinie użytkowników.

Link który podałeś wszystko wyjaśnia nie ma różnicy Pb/LPG itd. Z tym, że artykuł jest już troche przestarzały bo instalacje Vgen są już powiedziałbym bardzo popularne ze względu na spadek ceny sam zastanawiam się nad taką instalką w przyszłym aucie tym bardziej, że większość usterek została już wyeliminowana.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Ja przy takim silniku mam instalkę pierwszej generacji. Zrobiłem na niej ze 100tyś. Spalanie: trasa 9-10, miasto od 13 do 15. Bardzo ją chwalę. Jest to ta najprostsz bez czujnika temperatury itd. Na tym silniku chodzi rewelacyjnie. Spalanie jest większe niż przy sekwencji ale jek najbardziej do samochodu za 8-12 tyś nie ma sensu wkładać tak drogiej instalacji. Moja jest warta ok 1300 zł i jest naprawdę wystarczająca. Wiadomym jest, że sekwencja jest lepsza. Ale czy ma ona tu sens?
www.swiatdrewna.eu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.