Skocz do zawartości

E83 3.0d wymiana kolektora wydechowego


Barto.X3

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziurawy i popękany kolektor wydechowy. W sieci natrafiłem się na żeliwne zamienniki. Oryginał jest blaszany złożony z 2płaszczów.

Teraz pytanie czy założenie żeliwnego nie spowoduje błędnych odczytów z czujników?

Cenowo też spora różnica, żeliwny około 800zł a OEM ponad 1500zł

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jakie miałeś objawy tego pękniętego kolektora i czy był w wielu miejscach popękany ? Bo u mnie oprócz zapachu spalin dostających się do kabiny jak chodzi dmuchawa i lekko okopconego

nadkola pod maską niem nic w benzynie prawdopodobnie były by jakieś odgłosy .

Będziesz sam wymieniał czy zlecasz jakiemuś warsztatowi ?

Jak byś wymieniał sam to napisz jak to robiłeś i czy ten kolektor jest O.K.

ktoś mi mówił że te żeliwne kolektory nie mają w środku takich blaszek kierujących

strumień spalin , dlatego mój chce najpierw wyciągnąć i zobaczyć czy jest mocno

popękany czy tylko np. w jednym miejscu to może bym go dał pospawać .

Jak co to możesz pisać na pr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jakie miałeś objawy tego pękniętego kolektora i czy był w wielu miejscach popękany ? Bo u mnie oprócz zapachu spalin dostających się do kabiny jak chodzi dmuchawa i lekko okopconego

nadkola pod maską niem nic w benzynie prawdopodobnie były by jakieś odgłosy .

 

Auto słabo ciągnie do 2500obrotów. Na 1 2 3biegu nawet jedzie ale zapięcie 4 to już masakra. Na prostejj drodze wcale nie jedzie, muszę redukować i wkręcać na 3 do minimum 3500obrotów. Przy kickdownie kopci na czarno chociaż nie wiem czy to nie wina turbo. Zamiast gwizdu turbiny słychać okropny szum jak przy starcie f16. Silnik cały okopcony w spalinach.

 

Będziesz sam wymieniał czy zlecasz jakiemuś warsztatowi ?

Jak byś wymieniał sam to napisz jak to robiłeś i czy ten kolektor jest O.K.

ktoś mi mówił że te żeliwne kolektory nie mają w środku takich blaszek kierujących

strumień spalin , dlatego mój chce najpierw wyciągnąć i zobaczyć czy jest mocno

popękany czy tylko np. w jednym miejscu to może bym go dał pospawać .

 

Sam wymieniam z kumplem, który miał warsztat. Mój kolektor nie nadawał sie do spawania bo przy każdym kanale był popękany a przy wyjściu na chłodniczkę spalin była dziura 2cm x 1cm.

 

W ogóle to coś miałem grzebane przy silniku i turbinie bo większość śrub lekko puściła, turbo przykręcone było tylko do kolektora a do łapki łączącej z silnikiem już nie. Dziś ma przyjechać kolektor i składamy auto do kupy.

Turbo i kolektor wyciągnęliśmy dołem.

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiało zakładaj żeliwny - śmigają powszechnie w beemkach bo wiekszosc egzemplarzy na rynku jest juz po wymianie. Są to rzemieślnicze wyroby odlewane w polskich odlewniach, ale na te potrzeby wystarczające.

 

Co do samej operacji - w X3 jest ciasno i bez wymontowania turbo jest trochę ginekologii ale da się. U mnie wyszedł górą.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o skutki, to turbo z powodu ubytków "ilości" spalin, rozpędza się do wyższych obrotów żeby zapewnić wymagane doładowanie. Jak to wpływa trudno ocenić, napewno dobrze silnikowi nie robi :D

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o skutki, to turbo z powodu ubytków "ilości" spalin, rozpędza się do wyższych obrotów żeby zapewnić wymagane doładowanie. Jak to wpływa trudno ocenić, napewno dobrze silnikowi nie robi :D

 

Wymiana jeśli robisz to pierwszy raz to licz cały dzień.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wymieniony. Zeszło dwa dni. Teraz turbine slychac od 1800rpm. Ciągnie jak szalona. Za autem zero kopcenia. Po otwarciu maski nie czuć spalin. Jednym slowem git majonez! Poleciał o wiele mięsa ale warto było:)) banan po depnięciu do oporu jest byczyyy.

 

Kolektor od Autosfero z Kicin. Brałem komplet z uszczelkami i nakretkami. Jedyne zastrzeżenie to malo jest wyfrezowane pod chłodniczke spalin ale fes dokręcone i chyba dobrze scisnęło.

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.