Skocz do zawartości

E46 143km , Bierze litr oleju na 500 km


klawiaturomaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie podczepie się, ile powinienem z grubsza zapłacić za wymianę odmy + wymiana uszczelniaczy ze zdjęciem głowy. Chodzi mi o samą robociznę. Bo chyba ktoś mnie w ..uja robi trochę...... Edytowane przez Tomala51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką usługę to warsztat może kalkulować 4-8 godzin pracy X stawka godzinowa i już wiesz ile to wyjdzie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Napiszę dla kolejnych osób z problemem brania mnóstwa oleju w e46 318i.

 

Po zakupie okazało się że betka pobiera olej ok. 1l /1k km. Po przeczytaniu porad dotyczących wymiany samych uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy prawie się na nie zdecydowałem.

 

Jednak po przemyśleniu sprawy, zdecydowałem się jednak na zrobienie normalnej wymiany uszczelniaczy wraz z obróbką głowicy, wymianie uszczelek, itp. oraz wymianę pierścieni. W końcu auto ma 13lat.

Podczas rozkładania okazało się że napinacz łańcucha rozrządu jest do wymiany, uszczelniacze były niczym z kamienia ;) no i pierścienie na jednym z tłoków były nieruchome. Kolektor wydechowy na tym cylindrze był wypełniony osadem ze spalania oleju.

 

Całość razem z robocizną w znajomym warsztacie, na częściach markowych kosztowała 2,5k zł.

 

Zalany został olej syntetyczny 5W40 i oczywiście nowy płyn chłodniczy.

 

Aktualnie docieram auto, ale nawet w trakcie docierania olej nie znika, nic nie dymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstawiłeś kawał dobrej roboty, jaki miałeś przebieg ?

Na tym cylindrze co pierścienie były zapieczone to czy w diagnostyce wychodziły jakieś anomalie ? np słabe sprężanie ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na cylindrach sprężanie było w normie. Dlatego trochę ryzykowna była wymiana tych pierścieni, aczkolwiek gdyby po wymianie góry wyszło że to jednak dół było by gorzej ;)

 

Przebieg 158k km. Wydaje się oryginalny bo ostatni serwis w 2012 to 124k km . https://www.dropbox.com/s/k4pcemf7wp3clgj/DSC01137.JPG Jestem drugim właścicielem w Polsce a kupiłem auto na czerwonych blachach jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie staram się nie wkręcać na wysokie obroty, jeżdżę spokojnie do 3-3,5k. Jeszcze z 1000 km tak polatam i powoli będę zwiększał obroty. Więc póki co ciężko stwierdzić co z mocą.

 

Tak stwierdziłem że pojeżdżę kilka lat to warto wydać trochę kasy żeby mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

podłącze się bo temat dotyczy również mnie. E46 318i 2002r 143km przelatane 205 000 km z czego ponad 25 000 na gazie. Wciąga mi 1l oleju na 1000 km (leje już mineralny). Ostatni czasy zaczyna wciągać płyn chłodniczy z zbiorniczka. Do tego zauważyłem masło/majonez na bagnecie jak sprawdzam olej, przy tym kopci na niebiesko, niektórzy mówią że na biało. Przy tym wszystkim niesamowity przepalony smród spalin - jakby ciężko to nawet opisać plastik?! Smród straszny... Często wyskakuje mi błąd check P0420. Samochód ma dziwne fazy, raz muli że mam go dość, nie zbiera się w ogóle, a raz jeździ super, zbiera się na każdym biegu. Nie mam pojęcia od czego to jest zależne. W Piasecznie mechanik powiedział mi że trzeba zrobić remont silnika kompletny... 3,5k i powinno pomóc na 99%

 

Chętnie zasięgnę rady kogoś mądręgo kto miał taki przypadek z tym motorem i sobie z tym poradził.

 

Jestem z Piaseczna, może ktoś poleci jakiś warsztat

 

 

dziękuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna dobra warsztatowa diagnoza, czy to tylko uszczelka czy może blok albo jeszcze coś innego.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytek oleju mam już od pół roku... Ale co do płynu chłodniczego to jaki może być powód jego znikania? Czy te dwa procesy maja ze sobą coś wspólnego.? Jutro przetelefonuje umówię się z człowiekiem na diagnozę. Mam zamiar auto sprzedać za jakiś czas a w takim stanie nie chciałbym nikogo władować w koszta i nerwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam podobny problem. Bierze olej w sporych ilościach (ponad 1l na 1000km) i wydala chmurę niebieskiego dymu po przegazowaniu go po postoju n wolnych obrotach. Sporo kopci też na wstecznym. Na wolnych obrotach czysto. Mam mechanika, który jest w stanie wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, ale twierdzi, że w tych silnikach (n46b20)wyrabiają się prowadnice zaworowe i wymiana uszczelniaczy da efekt tylko na chwile. Oczywiście może się okazać, że do wymiany będą też pierścienie. Wymiana uszczelniaczy, przy okazji odmy (są przedmuchy a korku), to jakieś 1000 zł, z prowadnicami około 2500-3000. I tu mam pytanie do osób, które to przechodziły. Czy sama wymiana uszczelniaczy i odmy rozwiązuje sprawę na dłużej, czy konieczna jest też wymiana prowadnic. Dodatkowo mechanik twierdzi, że słychać już popychacze. A tak offtopic, jaka jest żywotność dwumasu w tym modelu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na 90% uszczelniacze załatwią sprawę, dwumasa w tym silniku nie ma ciężko, więc jak był odpowiednio użytkowany to spokojnie 300-400k km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę można sprawdzić za pomocą testu CO2 na obecność spalin w układzie chłodzenia. Ja miałem robione uszczelniacze + rozrząd, w 95% za branie oleju są winne uszczelniacze, ot wada tych silników od N42 do N46. Uszczelniacze łatwo sprawdzić, zostawić na biegu jałowym niech sobie pochodzi z 10 minut, później depnąć mu gaz, jak puści niebieski dymek mamy winowajcę. Da radę je zrobić bez zdejmowania głowicy, u mnie mechanik je ogarnął i głowicy nie tykał. Jak tego dokonał to nie wiem :) aha odradzał Victor Reinz i Elringa. Ja miałem zakładane jakieś japońskie, podobno o niebo lepsze niż niemieckie oryginały.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.