Skocz do zawartości

X5, E70`12 35i Wydajność klimatyzacji


maxit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

stałem się posiadaczem E70. To moje pierwsze BMW i zwyczajów BMW nie znam ani trochę (od 20 lat jeździłem gwiazdką). Ale do rzeczy.

Przejechałem pierwsze 500km E70 i mam wrażenie, że coś jest nie tak z klimatyzacją.

 

W MB ustawienie temperatury na 21-22stC dawało poczucie komfortu i świeżego, powietrza.

W E70 ustawienie klimy nawet na 18stC nie daje oczekiwanego efektu. Niby coś chłodniejszego leci z nawiewów, ale (ani w pozycji AUTO, ani manualnie) nie daje się zrobić, żeby było dobrze.

 

W związku z tym mam pytanie. Czy E70 ma jakiś kłopot z wydajnością klimatyzacji, czy u mnie jest coś źle i muszę szukać przyczyny? Auto było serwisowane u Fusa zgodnie z harmonogramem fabrycznym i o ile wiem nikt nic przy klimatyzacji nie grzebał. Naturalnym jest sprawdzić ilość czynnika w układzie, ale zanim zacznę robić nerwowe ruchy wolę zapytać,

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawna klima w e 70 dziala bardzo wydajnie ... Musisz sprawdzic cos jest raczej nie tak w Twoim egzemplarzu.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem ilość czynnika. Brakowało 100g. Wymieniłem też filtr kabiny, bo był mocno zatkany.

Efekt? Niewielki... Niby chłodzi, ale jakoś mnie to działanie nie przekonuje.

 

Jak się naciśnie "MAX AC" to schładza bardzo szybko, ale przy normalnej pracy działa wyjątkowo delikatnie. Poprzedni właściciel twierdzi, że w tym aucie klima tak działała od początku.

Z ciekawości wstawię jeszcze termometr na chwilę do auta i sprawdzę jak duża jest różnica pomiędzy zaprogramowaną temperaturą, a realną. Bo może jakiś czujnik przekłamuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem ilość czynnika. Brakowało 100g. Wymieniłem też filtr kabiny, bo był mocno zatkany.

Efekt? Niewielki... Niby chłodzi, ale jakoś mnie to działanie nie przekonuje.

 

Jak się naciśnie "MAX AC" to schładza bardzo szybko, ale przy normalnej pracy działa wyjątkowo delikatnie. Poprzedni właściciel twierdzi, że w tym aucie klima tak działała od początku.

Z ciekawości wstawię jeszcze termometr na chwilę do auta i sprawdzę jak duża jest różnica pomiędzy zaprogramowaną temperaturą, a realną. Bo może jakiś czujnik przekłamuje...

 

Na panelu ustawien klimatyzacji masz mozliwosc wyboru temp jaka ma leciec z kratek.

Jak jest ustawiona zbyt wysoka to wlasnie bedzie taki efekt. Klima bedzie chodzic na obrotach ale slabo schlodzi wnetrze.

To tlumaczy tez ze w ust. Max chlodzenie w kilka chwil leci lodowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fpopek: Tak, wiem, że są trzy opcje pracy AUTO, ale to nie zmienia zasadniczo sprawy.

 

@ignacd: W sumie Twój post zdaje się, że wyjaśnia sprawę. Sądziłem, że oznacza zaprogramowanie temperatury wnętrza, a nie temperatury wylotu z kratek. Jeśli jest tak jak piszesz, to jest to głupie delikatnie sprawę ujmując, choć rozwiewa moje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej ustawia się temp. wnętrza. Spróbuj jeszcze w pozycjach auto na i-drivie zmienić temp. wylatującego powietrza. Obok ustawień soft. medium,... masz podziałkę ze skalą paskową. Jak wjedziesz na nią to pokrętłem zmieniasz temp. wylatującego powietrza. Góra zmienia kolor na czerwony ( ciepłe powietrze), potem w dół na niebieski ( zimne). Jest też ustawienie pośrednie, wtedy zmienia się środkowa kreska na białą. I tak samo robisz ze stroną dla pasażera. U mnie to działa. Ostatnio byłem w Bieszczadach i tam temp.ponad 30, w samochodzie 25 i leciało zimne powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej ustawia się temp. wnętrza. Spróbuj jeszcze w pozycjach auto na i-drivie zmienić temp. wylatującego powietrza. Obok ustawień soft. medium,... masz podziałkę ze skalą paskową. Jak wjedziesz na nią to pokrętłem zmieniasz temp. wylatującego powietrza. Góra zmienia kolor na czerwony ( ciepłe powietrze), potem w dół na niebieski ( zimne). Jest też ustawienie pośrednie, wtedy zmienia się środkowa kreska na białą. I tak samo robisz ze stroną dla pasażera. U mnie to działa. Ostatnio byłem w Bieszczadach i tam temp.ponad 30, w samochodzie 25 i leciało zimne powietrze.

 

No wlasnie o tym samym pisalem wyzej :-)

Fajny gadzet jak wchodzisz spocony do goracego auta i nie chcesz zeby cie zawialo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BINGO!

 

W ustawieniach samochodu, w dziale klimatyzacja jest ustawienie temperatury powietrza wydmuchiwanego z kratek.

Było ustawione na max ciepłe zarówno dla pasażera jak i dla kierowcy. Co ciekawe: poprzedni właściciel nie wiedział, że jest tam możliwość regulacji..

Ustawiłem równo w połowie i jest dużo lepiej.

 

Dziękuję !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.