Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ...

Sprawa ma sie tak. Zmieniłem koła w mojej e39 z r15 205/90 ( zimówki) na r18 225/45 (letnie) no i zaczęły sie problemy mianowicie:

1. Musiałem oddać felgi do przetoczenia, bo kupiłem felgi od m3 18" z otworem centrującym 72,6, a w e39 jest 74,1(otwory wyglądają na równo wytoczone)

2 felgi miały et 35/38 wiec musiałem kupic dystanse 20mm.

No i zaczęło sie bagno ... Jazda samochodem przestała być komfortowa mianowicie mam uczucie delikatnego plywania po ulicy podczas zmiany pasu na autostradzie. Myślałem ze to wina kolein, ale gadałem z kumplem ma podobny rozmiar kół i u niego to nie występuje. Jak myślicie co może być ? Geometria kół ? Ciśnienie? Wachacze? Amortyzatory ? Miał ktoś podobny problem? Dodam ze tego problemu niebyło na zimowkach, a opony (na 18") wymieniłem na nowe.

Opublikowano
według mnie masz ch.jowe wrażenie po przesiadce z malutkich 15 na 18 cali i to wszystko, zresztą jakieś kosmiczne te rozmiary miałeś wcześniej 205/90??? A teraz też 225/45 w 18" ??? Kto Ci takie zestawy polecił :duh: :nienie:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Hmm rozmiary kół to zimówki dostałem podczas kupna auta a do 18" dobrali mi takie w norweskim warsztacie (mieszkam w Norwegii) może masz racje ze to tylko wrażenie ale mimo wszystko po przyjeździe do kraju pojadę na zbieżność
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja po pływaniu widzę, że mi zeszło powietrze z opony. Dokładnie jest wrażenie "pływania" tyłka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam ...

Sprawa ma sie tak. Zmieniłem koła w mojej e39 z r15 205/90 ( zimówki)

Nawet nie wiesz jakie opony masz :mad2:

Po 1.

Nie wiem czy są w ogóle opony o profilu 90.

Po 2.

Nawet jeżeli są dostępne takie koła, to są to giganty. W terenówce mam mniejsze.

Od ciagnika masz te opony?

Po 3.

Nie ma możliwości żeby koło o średnicy 750 mm wlazło do E39.

Co do 225/45 R18 to rozmiarowo są dobrane dobrze-sam miałem takie.

 

Pomijając resztę parametrów oprócz szerokości to Twoje odczucia są prawidłowe.Na 205 jedzie jak po sznurku,a na 225 już tak dobrze nie jest. Pozostaje się przyzwyczaić.

 

PS.A ten profil 205 to czasem nie 60?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Co do 225/45 R18 to rozmiarowo są dobrane dobrze-sam miałem takie?

 

Niestety tutaj Się nie zgodzę, bo producent nie podaje takiego zestawienia zarówno w instrukcji obsługi jak i na słupku w drzwiach. Jeśli 225 to na profilu 55 i 16 cali, a dla 18" 235/40 i 265/35

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Podstawowe pytanie: kiedy to auto pływa - jak jedzie w koleinach (bo o takiej sytuacji pisze autor tematu)? Jeśli tak się dzieje w koleinach a na prostej drodze jest ok to jest dość normalne zachowanie. Przy niskim profilu opony w koleinach ZAWSZE będzie lekki balet. Przy dużym balonie koło nie jest podatne na ciąganie po koleinie. Ja jak mam zimówki założone (225/55/16) to też jeździ się praktycznie neutralnie w koleinach. Ale jak tylko założę letni setup (235/45/17 i 255/40/17) to już czuję noszenie w koleinie. Na prostej drodze jest ok.

Pzdr.

Opublikowano
uczucie pływania tyłu mogą być objawem żużytych tulei pływajacych, na mniejszych kołach może nie było to tak odczuwalne, jesli wykluczysz luzy w zawieszeniu to po prostu musisz sie przyzwyczaic ze w koleinac auto bedzie troszke niestabilne, ale chyba fakt ze szerokosc opony 225 jest najbardziej newralgiczna, bo jak mialem 225/45 17 to gdzies bardziej odczuwałem noszenie niz teraz na 275/30 r19, teraz jedzie jak walec ;)
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo producent nie podaje takiego zestawienia zarówno w instrukcji obsługi jak i na słupku w drzwiach.

I co z tego, że nie podaje? Różnych innych rozmiarów też nie podaje, a chłopacy jeżdżą.

Ważne żeby średnica koła była taka jak w nominale,a to że nie ma na kartce...zawsze można dopisać :mrgreen:

245/40 R18 też nie ma, a się idealnie nadaje.

ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

"Jeśli 225 to na profilu 55 i 16 cali, a dla 18" 235/40 i 265/35"

 

z doświadczenia wiem że 225/45/18 to jeden z gorszych wyborów, i mówie to na przykładzie zarówno e39 jak i e60..

 

na 235/40/18 przód 255/35/18 dużo lepiej sie jeździ, nie ma pływania, które właśnie jak już koledzy wspominali może być wywołane tulejami wahliwymi (za lemfordera płaciłem około 80zł sztuka) po wymianie bajka,

 

przerabiałem rózne konfiguracje kół i z takiego połączenia jestem i byłem najbardziej zadowolony i szczerze mówiąc polecam każdemu (tak jak 225/50/17 przód 245/45/17 tył) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.