Skocz do zawartości

Przyspieszenie E90 330xd manual


marcinabc

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie podzielić się wrażeniami z przyspieszania E90 330xd 2008r, manual z końca produkcji? Niedawno kupiłem takie autko, 88 tyś przebiegu, "polski" egzemplarz, pewne, sprawdzone w ASO, itd... nic nie znaleźli do czego można by się było przyczepić. Jak dla mnie przyspiesza żwawo, jednostajnie bez puków, stuków aczkolwiek jak mierzę stoperem to wychodzi mi trochę dużo :( Mój najlepszy rezultat to 8,7s, podczas gdy producent deklaruje przyspieszanie na poziomie około 6,5. Próbowałem z włączaną kontrolą trakcji i bez niej. Możecie coś doradzić? A może po prostu mam więcej ćwiczyć :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownik chyba nie jest taki zły, na innych autach jak przyspieszałem to mniej więcej rezultat się zgadzał z danymi producenta. Auto było sprawdzane parę razy w ASO waw-a włącznie z jazdami testowymi przez mechaników gdzie siedziałem obok jako pasażer. BMW wcześniej nie jeździłem stąd pytanie. Startuję z około 2200obr/s i dociągam do około 4300 obr/s. Może są jakieś myki....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam że coś jest nie tak, może serwis nie zdołał namierzyć wyeksploatowanej turbosprężarki...

edoneil ja ostatnio mierzyłem z idrive i wyszło mi na pusto 7,4 sekundy... Liczyłem na trochę mniej ale nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli trzymasz obroty stale na 2.2tys to dużo tracisz, obrotami musisz jakby pompować turbo, do tego całkowicie wyłączona kontrola trakcji i max 15% uślizgu kół i powienieneś mieć dużo lepszy czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, przy najbliższej okazji spróbuję jak radzisz, na filmiku ładnie widać jak obroty się rozkładaja i widzę, że koleka dociąga do prawie 5tyś obr.....spróbuje tak samo. Już zastanawiałem się czy aby na hamownie nie pojechać i zobaczyć jak wykres turbiny ale poczekam w takim razie :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 5tys nie ma sensu kręcić bo chyba max moment masz przy 3800 o ile dobrze pamietam wiec 4-4.2 bedzie chyba najoptymalniej. Dobre ruszenie z przypompowaniem turbiny gazem i bedzie juz znaczna różnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 5tys nie ma sensu kręcić bo chyba max moment masz przy 3800 o ile dobrze pamietam wiec 4-4.2 bedzie chyba najoptymalniej. Dobre ruszenie z przypompowaniem turbiny gazem i bedzie juz znaczna różnica.

Kolega ma racje. U mnie po programie (taki juz kupilem robione w DE) pozwala ciągnac do prawie 5 tys, tak jak wskazuje na to wykres w serii tak zapewne nie jest wiec do 4,2 laduj i szybko zmieniaj biegi ;) A jak masz watpliwoscito tylko hamownia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Do 5tys nie ma sensu kręcić bo chyba max moment masz przy 3800 o ile dobrze pamietam wiec 4-4.2 bedzie chyba najoptymalniej. Dobre ruszenie z przypompowaniem turbiny gazem i bedzie juz znaczna różnica.

 

Napisz o tym coś więcej, jak to zrobić na starcie bo jestem ciekaw :twisted: Zawsze ruszam przy 2200-2400 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje, problemem jest ospałe turbo, wiec problem dotyczy głownie manuali.

w ASB trzymamy gaz cały czas wcisniety, a w manualu gaz trzeba puścić w momencie wciskania sprzegła.

 

Jeśli elastyczność jest w miare OK, to moje typy - sterowanie EGR, sterowanie turbo, problem z samym turbo, a konkretnie jego mechanizmie VTG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu przyspieszenia i po małych testach na trasie, rezultaty są następujące:

- 4 bieg - 80-120 km/h : 06,11s; 05,73s; 05,36s; 05,70s; 05,88s

Przyspieszenie 0-100: 08,33s, 07,78s, 08,31s przy czym dwa lepsze rezultaty były osiągnięte z aktywną kontrolą trakcji ...hmm :? , gorszych wyników już nie pisałem. I jak dla mnie to zauważyłem, że samochód znacznie lepiej przyspiesza jeżeli pedał gazu jest wciśnięty w podłogę (tak na max-a) niż jak wciska się go jednostajnie jak robiłem to do tej pory. Najlepszy rezultat 7,78s osiągnąłem kręcąc jak kolega na filmie blisko 5tyś obr i pedał do podłogi na max-a.

V Max- tak jak deklaruje producent około 250km/h. Spalanie trasa 7,7 tak jak zwykle jadę na trasie, do znacznie 8.0 dynamiczniej.

 

Także chyba muszę poćwiczyć :) i będzie ciut lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.