Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Możecie podzielić się wrażeniami z przyspieszania E90 330xd 2008r, manual z końca produkcji? Niedawno kupiłem takie autko, 88 tyś przebiegu, "polski" egzemplarz, pewne, sprawdzone w ASO, itd... nic nie znaleźli do czego można by się było przyczepić. Jak dla mnie przyspiesza żwawo, jednostajnie bez puków, stuków aczkolwiek jak mierzę stoperem to wychodzi mi trochę dużo :( Mój najlepszy rezultat to 8,7s, podczas gdy producent deklaruje przyspieszanie na poziomie około 6,5. Próbowałem z włączaną kontrolą trakcji i bez niej. Możecie coś doradzić? A może po prostu mam więcej ćwiczyć :).
Opublikowano
Kierownik chyba nie jest taki zły, na innych autach jak przyspieszałem to mniej więcej rezultat się zgadzał z danymi producenta. Auto było sprawdzane parę razy w ASO waw-a włącznie z jazdami testowymi przez mechaników gdzie siedziałem obok jako pasażer. BMW wcześniej nie jeździłem stąd pytanie. Startuję z około 2200obr/s i dociągam do około 4300 obr/s. Może są jakieś myki....
Opublikowano
jeżeli trzymasz obroty stale na 2.2tys to dużo tracisz, obrotami musisz jakby pompować turbo, do tego całkowicie wyłączona kontrola trakcji i max 15% uślizgu kół i powienieneś mieć dużo lepszy czas.
Opublikowano
ok, przy najbliższej okazji spróbuję jak radzisz, na filmiku ładnie widać jak obroty się rozkładaja i widzę, że koleka dociąga do prawie 5tyś obr.....spróbuje tak samo. Już zastanawiałem się czy aby na hamownie nie pojechać i zobaczyć jak wykres turbiny ale poczekam w takim razie :).
Opublikowano
Do 5tys nie ma sensu kręcić bo chyba max moment masz przy 3800 o ile dobrze pamietam wiec 4-4.2 bedzie chyba najoptymalniej. Dobre ruszenie z przypompowaniem turbiny gazem i bedzie juz znaczna różnica.
Opublikowano
Do 5tys nie ma sensu kręcić bo chyba max moment masz przy 3800 o ile dobrze pamietam wiec 4-4.2 bedzie chyba najoptymalniej. Dobre ruszenie z przypompowaniem turbiny gazem i bedzie juz znaczna różnica.

Kolega ma racje. U mnie po programie (taki juz kupilem robione w DE) pozwala ciągnac do prawie 5 tys, tak jak wskazuje na to wykres w serii tak zapewne nie jest wiec do 4,2 laduj i szybko zmieniaj biegi ;) A jak masz watpliwoscito tylko hamownia

Opublikowano
Zamiast męczyć skrzynie, sprzegło, dwumas, przede wzsystkim silnik krecac go pod 4k i ponad, radzę zmierzyc elastyczność na IV biegu i porównać ze zdrową wersją któregoś kolegi, badz z katalogiem
Opublikowano
Ja kiedys mierzylem w mojej 330xd ale z 2006r to najlepszy czas jaki uzyskalem to 7,6 a srednio wychodzilo mi caly czas kolo 8s.Mialem mega zdziwienie bo w katalogu jest 6,7 :/
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Do 5tys nie ma sensu kręcić bo chyba max moment masz przy 3800 o ile dobrze pamietam wiec 4-4.2 bedzie chyba najoptymalniej. Dobre ruszenie z przypompowaniem turbiny gazem i bedzie juz znaczna różnica.

 

Napisz o tym coś więcej, jak to zrobić na starcie bo jestem ciekaw :twisted: Zawsze ruszam przy 2200-2400 obr.

Opublikowano

Jak na moje, problemem jest ospałe turbo, wiec problem dotyczy głownie manuali.

w ASB trzymamy gaz cały czas wcisniety, a w manualu gaz trzeba puścić w momencie wciskania sprzegła.

 

Jeśli elastyczność jest w miare OK, to moje typy - sterowanie EGR, sterowanie turbo, problem z samym turbo, a konkretnie jego mechanizmie VTG

Opublikowano

Wracam do tematu przyspieszenia i po małych testach na trasie, rezultaty są następujące:

- 4 bieg - 80-120 km/h : 06,11s; 05,73s; 05,36s; 05,70s; 05,88s

Przyspieszenie 0-100: 08,33s, 07,78s, 08,31s przy czym dwa lepsze rezultaty były osiągnięte z aktywną kontrolą trakcji ...hmm :? , gorszych wyników już nie pisałem. I jak dla mnie to zauważyłem, że samochód znacznie lepiej przyspiesza jeżeli pedał gazu jest wciśnięty w podłogę (tak na max-a) niż jak wciska się go jednostajnie jak robiłem to do tej pory. Najlepszy rezultat 7,78s osiągnąłem kręcąc jak kolega na filmie blisko 5tyś obr i pedał do podłogi na max-a.

V Max- tak jak deklaruje producent około 250km/h. Spalanie trasa 7,7 tak jak zwykle jadę na trasie, do znacznie 8.0 dynamiczniej.

 

Także chyba muszę poćwiczyć :) i będzie ciut lepiej.

Opublikowano

wiec ciąg masz prawidłowy patrac na czas na IV b.

Jesli masz problem z 0-100, to jak dla mnie masz problem z szybkim wstawaniem turbo.

Odłącz sterowanie EGR i spróbuj wtedy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.