Skocz do zawartości

wymiana układu wydechowego w 328i - pojawił się problem...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam zamiar zmienić układ wydechowy w bmw e36 328 i nie wiem co zrobić, przy końcowym wydechu jest jekiś mechanizm który przy dodoniu gazu otwiera 2 róre, co z tym zrobić???

Opublikowano
przy końcowym wydechu jest jekiś mechanizm który przy dodoniu gazu otwiera 2 róre

 

Oso Ci chodzi? :?:

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

uff, już miałem napisać że nic takiego tam nie ma ale oblookałem na stronce http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=18_0236&hg=18&fg=20 i zgłupiałem...

Bydlak chodzi ci o te części 16 i 17? kurna jak wół stoi że jest zawór elektryczny...

ciekawe bo w moim nic takiego nie było, więc i ze zmianą tłumika był pryszcz.

Jeśli to jest to co cię nurtuje, to z diagramu wynika, że są one wymienne, ale nie wiem czy w samym tłumiku też nie będzie jakiegoś zaworu, więc chyba pozostają dedykowane. Albo wymieniać cały wydech i to wywalić...

tak więc niech moja odpowiedź będzie bardziej wyjaśnieniem zagadki o co koledze bydlakowi chodziło... a poradę niech dadzą ci coi wiedzą

:mrgreen:

- to ja przepraszam! ...i znikł
  • Członkowie klubu
Opublikowano

To prawda - w E36 328i (nie wiem czy w innych modelach też to jest) w wydechu znajduje się elektrozawór. Kiedy jedziemy samochodem spokojnie elektrozawór zamyka jedną rurkę i spaliny wychodzą tylko jedną. Przy ostrej jeździe druga rurka również się otwiera aby zapewnić szybsze wydalanie spalin.

 

Niestety co z tym zrobić wkładając jakiś nieoryginalny tłumik to nie wiem.

Przypuszczam że bez tego elektrozaworu też wszystko będzie działać... :roll:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Oktaw chodzi mi właśnie o te części 16/17!!!!!!!

I co z tym zrobić żeby wszystko grało jak wymienie tłumik na sportowy :doh: :doh: :doh: ???

Opublikowano
Nie chce namawiac do zlego. Niestety ja po wymianie tlumika zaobserwowalem dziwna rzecz - przy bardzo delikatnym przyspieszaniu silnik dziwnie pracuje tak jakby nierowno przyspiesza :-(. Na szczescie z reguly jade z pedalem w podlodze wiec tego nie odczowam, ale kiedy musze przyspieszac bardzo wolno to czuje takie harakterystyczne nierowne przyspieszanie wystepuje miedzy 1800-2500. Niestety nei dam sobie glowy uciac czy cos takiego wystepowalo wczensiej, ale odnosze wraznie nie bylo tego przed wymiana tlumika :-(. Jeden ekspert przed wymiana jak zobaczyl tlumik oryginalny powiedzial moze go wyciac, ale nie daje glowy czy potem wszystko bedzie ok i moze na moja odpowiedzialnosc to zrobic. Pojechalem do innego ten nie widzial przeciwskazan, a ja chcac cieszyc sie rasowym pieknym basem szybko sie zdecydowalem :D. Jesli chodzi prace silnika to tylko przy bardzo delikatnym nacisnieciu gazy takie cos wystepuje, podczas normalnej jazdy czyli z pedalem w podlodze wszystko jest ok. Ostatnio dalem sie specjalnie przejechac znajomemu a ja jechalem jego autem - kiedy slyszalem ten piekny ryk i widzialem jak cos nagle do mnie sie zbliza przynajmniej wiem dlaczego inni kierowcy szybka usowaja mi sie z drogi :P...
Opublikowano

Aaaaa, dzięki za wyjaśnienie (no cóż realoem nie studiowałem i nie wiedziałem że tam coś takiego wsadzili...)

 

Sorry za niepotrzebne posty :wink:

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

To jest przepustnica zamykająca na wolnych i średnich obrotach jedną końcówkę tłumika w celu zwiększenia w tym zakresie momentu obrotowego. Chodzi o to żeby wydech nie był zbyt "luźny". Jest to sterowane elektrycznie przez komputer, a przepustnicę zamyka podciśnienie. Ten sam system widziałem w nowej 535d.

Ciężko przewidzieć jak się zachowa auto po wymianie tego tłumika, ale może zmaleć elastyczność silnika na niskich obrotach.

Jeśli jednak już się zdecydujesz na poprawienie fabryki, rurkę od podciśnienia należy zaślepić, żeby silnik nie zasysał lewego powietrza.

Opublikowano

musze przyznac ze sam sie ozastanawialem bardzo dlugo po co to jest ... pytalem sie w 3 warsztatach ale wszyscy mechanicy tylko otwierali oczy ze zdziwienia ... w koncu wiem :8)

 

BYDLAK : po co zmieniac koncowy tlumik skoro przy 328i on tak pieknie brzmi jak jest w serii ??

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

BYDLAK : po co zmieniac koncowy tlumik skoro przy 328i on tak pieknie brzmi jak jest w serii ??

 

 

 

Lubie deczko głośniejszy wydech :wink:

Opublikowano

Rozetnij oryginalny wydech, wybebesz te komorę która otwiera się przy wyższych obrotach i wilk będzie syty i owca cała. Całość zespawaj i ciesz się dźwiękiem.

Bardziej profesjonalnie byłoby kupić wydech sportowy dobrej firmy dedykowany do tego modelu.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.