Skocz do zawartości

GŁOŚNA PRACA SILNIKA M43 E46


janek555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam przy rozruchu takie tyrkotanie, jak silnik jest zimny, po nagrzaniu przy obrotach 2800 - 3200, słychać klepanie

jeżdżę już tak 3 lata, więc panewka by się obruciła, może to popychacz /szklanka/ albo jeszcze coś innego, proszę o podpowiedz, co mam robić, olaj 10W40, przebieg ????? 180T, BMW E46 1,8i, rok 1999, chciałbym wreście to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Również posiadam silnik M43TU i podobnie jak Ty silnik klekotał po rozruchu na zimno. Ja od razu obstawiałem na te tzw "szklanki" czyli popychacze zaworowe. Wymiana to koszt 8x30zł. Po zabiegu Silnik jak ręką odjął zrobił się cichutki. No tak trochę nie do końca bo jeszcze słychać było zawód DISA ale ten również udało mi się kupić używany na 100zł i praca silnika wróciła do normy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No robocizna to już zależy od magika który się tym zajmie. Większość rzeczy robię sobie sam, jednak tego się nie podjąłem. Ja przy okazji zrobiłem cały "przegląd" silnika. Chciałem za jednym razem zrobić wszystko, żeby nie wracać do tematu drugi raz. Wymienione zostały szklanki, wszystkie możliwe uszczelki, planowanie, nowa uszczelka pod głowicą, uszczelki kolektorów, miski olejowej, pokrywy rozrządu, zimering wału korbowego oraz szlifowanie zaworów.

Jeśli chodzi o to dzwonienie przy ok 3k obrotów, to im większe ja miałem obroty na zimnym tym szybsze to klekotanie się automatycznie robiło. Co do tej podstawy filtra, to nie wiem dokładnie o jaki tu filtr koledze gczarkowski1212 chodziło. Najprawdopodobniej o podstawę filtra oleju. Ja po całym tym zabiegu na moim silniku po pewnym czasie (ok. 300 km) zauważyłem że tamtędy właśnie zaczął mi ciec olej. Pewnie dlatego że zrobiło się tam większe ciśnienie. Koszt nowej uszczelki ori bmw to ok 30 zł + 2 oringi po 4zł. Czas wymiany na pierwszy raz to ok 2-3h (jest tutaj na forum bardzo ładnie przez kogoś opisany proces tego zabiegu). Ale to że tam cieknie olej czy coś to nie sprawia, że silnik głośniej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No robocizna to już zależy od magika który się tym zajmie. Większość rzeczy robię sobie sam, jednak tego się nie podjąłem. Ja przy okazji zrobiłem cały "przegląd" silnika. Chciałem za jednym razem zrobić wszystko, żeby nie wracać do tematu drugi raz. Wymienione zostały szklanki, wszystkie możliwe uszczelki, planowanie, nowa uszczelka pod głowicą, uszczelki kolektorów, miski olejowej, pokrywy rozrządu, zimering wału korbowego oraz szlifowanie zaworów.

Jeśli chodzi o to dzwonienie przy ok 3k obrotów, to im większe ja miałem obroty na zimnym tym szybsze to klekotanie się automatycznie robiło. Co do tej podstawy filtra, to nie wiem dokładnie o jaki tu filtr koledze gczarkowski1212 chodziło. Najprawdopodobniej o podstawę filtra oleju. Ja po całym tym zabiegu na moim silniku po pewnym czasie (ok. 300 km) zauważyłem że tamtędy właśnie zaczął mi ciec olej. Pewnie dlatego że zrobiło się tam większe ciśnienie. Koszt nowej uszczelki ori bmw to ok 30 zł + 2 oringi po 4zł. Czas wymiany na pierwszy raz to ok 2-3h (jest tutaj na forum bardzo ładnie przez kogoś opisany proces tego zabiegu). Ale to że tam cieknie olej czy coś to nie sprawia, że silnik głośniej pracuje.

Kolego napisałem przecież podstawa filtra :D

Oczywiście że przez wyciek z pod podstawy silnik nie chodzi głośniej autor napisał że ma chwilowe terkotanie przy odpaleniu i w tej sytuacji jest walnięty zawór w podstawie ,olej ścieka do miski co nie powinno tak się dziać i efektem jest ponowne napełnianie filtra olejem i kilu sekundowy suchy start do momentu napełnienia podstawy ,przy częstym odpalaniu do tego nie dochodzi ale nap. po kilku godz przez pierwsze 3-8 sek jest słyszalny ładny terkot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No robocizna to już zależy od magika który się tym zajmie. Większość rzeczy robię sobie sam, jednak tego się nie podjąłem. Ja przy okazji zrobiłem cały "przegląd" silnika. Chciałem za jednym razem zrobić wszystko, żeby nie wracać do tematu drugi raz. Wymienione zostały szklanki, wszystkie możliwe uszczelki, planowanie, nowa uszczelka pod głowicą, uszczelki kolektorów, miski olejowej, pokrywy rozrządu, zimering wału korbowego oraz szlifowanie zaworów.

Jeśli chodzi o to dzwonienie przy ok 3k obrotów, to im większe ja miałem obroty na zimnym tym szybsze to klekotanie się automatycznie robiło. Co do tej podstawy filtra, to nie wiem dokładnie o jaki tu filtr koledze gczarkowski1212 chodziło. Najprawdopodobniej o podstawę filtra oleju. Ja po całym tym zabiegu na moim silniku po pewnym czasie (ok. 300 km) zauważyłem że tamtędy właśnie zaczął mi ciec olej. Pewnie dlatego że zrobiło się tam większe ciśnienie. Koszt nowej uszczelki ori bmw to ok 30 zł + 2 oringi po 4zł. Czas wymiany na pierwszy raz to ok 2-3h (jest tutaj na forum bardzo ładnie przez kogoś opisany proces tego zabiegu). Ale to że tam cieknie olej czy coś to nie sprawia, że silnik głośniej pracuje.

Kolego napisałem przecież podstawa filtra :D

Oczywiście że przez wyciek z pod podstawy silnik nie chodzi głośniej autor napisał że ma chwilowe terkotanie przy odpaleniu i w tej sytuacji jest walnięty zawór w podstawie ,olej ścieka do miski co nie powinno tak się dziać i efektem jest ponowne napełnianie filtra olejem i kilu sekundowy suchy start do momentu napełnienia podstawy ,przy częstym odpalaniu do tego nie dochodzi ale nap. po kilku godz przez pierwsze 3-8 sek jest słyszalny ładny terkot :D

 

 

Tak, jak najbardziej się z tym zgadzam. Więc teraz kolega Janek musi sam zdiagnozować która diagnoza pasuje :) Jeśli to tylko kilka sekund terkotania po rozruchu to podstawa filtra. Wtedy zarówno do wymiany zworek, 2 oringi oraz uszczelka podstawy. A jeśli klekotanie trwa dłużej to zająć się szklankami, które swoją drogą jeśli do tej pory nie były wymieniane to i tak już pewnie swojej roli nie spełniają tak jak powinny i zrobiły się z nich małe "kołki" :D Najlepiej poprosić kogoś by na zimno odpalił auto a samemu nasłuchiwać w komorze silnika odgłosów skąd ten terkot/klekot pochodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

zgadza się, mało jeżdżę i np. po 3 dniach przy zapalaniu jest krótki terkot, rozumiem, że chodzi tu o podstawę filtru oleju, /naprawić/ a to terkotanie /klepanie/, przy 250 - 3200 obr.jak silnik jest ciepły, bo nim się nagrzeje to nie ma tego klepania to będą szklanki, dobrze rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.