Skocz do zawartości

E36 2.5 TDS ( Cieknie ropa )


szybki708

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje pomocy w diagnozie i usunięciu problemu. Moja BMK'a E36 2.5 TDS 143KM, tak się składa że przez ostatnie 2 lata jeździła nią tylko moja żona. Ostatnio coś narzekała że słabo się zbiera itd. stwierdziłem że zrobię inspekcję auta w garażu na kanale. Prawie szlag mnie trafił bo od auta wali ropą na kilometr, z przodu cieknie ropa, najlepsze to to że jeździła z tym już jakiś czas dopóki nie zaczęło naprawdę pluć tą ropą i nie było czuć w kabinie przy nawiewach. Prawdopodobnie z pompy chyba że są jeszcze jakieś miejsca szczególne ?? Auto od spodu mizernie się zbiera, 4 lata temu ta bmk'a gdy jeszcze nią jeździłem wyrywała asfalt, a teraz ma jakby turbo dziurę do 2 tys obr. dopiero powyżej zaczyna jechać czy to wina pompy ??

 

Mieszkam na kompletnym zadupiu i jedyny mechanik u jakiego z tym byłem rozłożył mi ręce i powiedział że pompę trzeba zdemontować i wysłać do regeneracji. Problem taki że on nie podejmuje się demontażu i montażu tej pompy :) Pytanie jest tego typu czy jestem to w stanie sam zrobić ? Może jestem w stanie sam naprawić / uszczelnić tą pompę ?? Cieknie prawdopodobnie gdzieś od spodu z jakiejś uszczelki.

 

Ewentualnie gorąca prośba do Was czy ktoś mi poleci jakiś sprawdzony warsztat w miarę niedrogi, który by się tym zajął w okolicy ok 20 km od Częstochowy ewentualnie w samej Częstochowie. Sprawa nie daje mi spać ostatnio bo kobita jeździ dzień w dzień do pracy ok 30km w jedną stronę / boję się że mi zajedzie tą betę :)

 

Zastanawia mnie też czemu auto nie zbiera się od samego dołu, silnik sam w sobie ma mocy od groma, bo na biegu jałowym aż się prosi żeby jechać w całym zakresie obrotów. Do 2 tyś. jest taka jakby turbo dziura, ma muła jak zwykły stary mercedesowski diesel, dopiero od 2 tys w górę zaczyna jechać. Turbina bierze już trochę galancie oleju bo ostatnio od wymiany do wymiany dolewałem jej ok 3l - 4l oleju na 15tys km. Auto ma prawie 400tys przebiegu. Czy to może być winą

cieknącej pompy czy może też turbo już pada ? Obroty itd. wszystko trzyma równo nic nie faluje itd. problemów z odpalaniem też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę może zdemontujesz może nie to nie jest takie chop -regenerację musisz zrobić u kogoś kto się tym zajmuje sam uszczelek raczej nie powymieniasz ,nie uszczelnisz jej no chyba że Cię nie doceniam koszt około 800 z demontażem i montażem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś podał konkretne miejsca w okolicy częstochowy lub samej czestochowie, gdzie znajdę sprawdzony warsztat który by się tym zajął.

 

jeżeli chodzi o mechanikę nie jestem taki zupełnie zielony dlatego że hobbistycznie składam motocykle, z tymże tam konstrukcja silników itd jest banalnie prosta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej cieknie z pod nastawnika , tylko jak cieknie od strony silnika to wygląda jak by wyciek był od spodu pompy i tą uszczelkę można wymienić samemu tylko trzeba potem ustawić dawkę na kompie . Zakładając nastawnik na pompę trzeba wpasować wypust w nastawniku w otworek na wałku pompy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jest z ciebie ślimok niesamowity, czekasz na odpowiedzi zamiast użyć googla i mieć namiary w 30 sekund. W okolicy czestochowy masz na pewno kilku pompiarzy, serwisy autoryzowane boscha nawet. Ja pompy robiłem w Woźnikach, nazwa chyba Mazanek.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, do Mazanka mam 70km troche daleko, wiem o tym serwisie dobrze :) OK własnie siedze w garazu i wszystko sprawdzam. Nie cieknie jednak z pompy, pompa jest szczelna, wyciek jest obok pierwszego kolektora zdjęcia poniżej. Skapuje po pompie i wydaje się że to pompa ale nie. Pytanie czemu tak się dzieje i co dalej ?? :) czyżby to był wyciek z tego pierwszego wtrysku ??

 

WP_20150502_001[1].jpg

WP_20150502_002[1].jpg

WP_20150502_003[1].jpg

 

http://zapodaj.net/cddf90b6976be.jpg.html

http://zapodaj.net/60806abcf4635.jpg.html

http://zapodaj.net/4eb0fd10b9817.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet na pewno, zmień uszczelki na wszystkich od razu. Na wyciek powinno pomóc, na brak mocy raczej nie ma wpływu. Do diagnozy auto i bedzie wiadomo czy brakuje powietrza (czyli przepływka, sterowanie turbiną czyli zaworki podciśnienia, jakiś EGR jak jest) czy paliwa może brakuje i wtedy może pompa już coś niedomaga.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ta naprawa to koszt 20zł , to nie jest wyciek z wtrysku , masz dziurawą przelewówkę . Musisz tylko powymieniać przewody przelewowe i będzie po wycieku , najlepiej kupić metr i wszystkie wymienić .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc tak, cieknie ewidentnie z tego pierwszego wtrysku obok kolektora tak jak na zdjęciu, mam pytanie czy tam przypadkiem nie ma jakiejś podkładki, uszczelki pod tym wtryskiem, która mogła by przepuszczać, bo boję się to sam rozkręcić wszystko. Rozumiem że te wszystkie przewody przelewowe, czyli te jedyne czarne gumowe przewody, które tam są ? mogę sam wymienić i nie ma tu jakiejś większej filozofii o której powinienem wiedzieć :) ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem przewody przelewowe niestety cieknie nadal, zakładam że z tej miedzianej podkładki pod wtryskiem. Wtrysk próbowałem wyjąć niestety nie jest to takie proste, jest mocno zapieczony i nie idzie go ruszyć macie jakieś sprawdzone sposoby na to ?? próbowałem wyciągać go taką specjalną "łapą",niestety nie idzie, auto na amorach podnosi się do góry a wtrysk jak siedział tak siedzi :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie, ostatnio jeżdżę tą bmk'a i zauważyłem drugą niepokojącą mnie przypadłość. Przy prędkościach powyżej 70 - 80 km/h słychać dziwne huczenie i tak jakby powiązane z delikatnymi wibracjami w rytm tego huczenia, powyżej tej prędkości dźwięk się zamienia w huczenie powiązane z takim jakby waleniem czegoś o coś. Nie mogę zdiagnozować czy hałas wychodzi z tyłu czy z przodu, obstawiałem któreś łożysko ale czy z obciążeniem czy bez słychać tak samo.

 

Dyfer chyba raczej to nie jest choć pewny nie jestem, nie ma znaczenia czy auto się toczy na luzie czy biegu, czy daje na gaz czy nie. Mam jutro zamiar wejść na kanał ściągnąć całą tą osłonę od spodu i sprawdzić wszystko po kolei. Moja prośba jakbyście podpowiedzieli na co głównie zwrócić uwagę ??

 

W ostateczności obstawiam że być może któraś z czterech tarcz hamulcowych ociera o klocek i stąd ten hałas dlatego że tarcze są krzywe (wibracje kierownicy podczas hamowania), ale pewny na 100% nie jestem. Bardziej mnie interesuje czy to aby nie dyfer lub skrzynia. Dodam że auto ma ok 400tys przebiegu.... a ile było z tego cofnięte 5lat temu jak kupowałem to już nikt nie wie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha, zapomniałem napisać, brak mocy na niskich obrotach o którym wcześniej wspominałem w moim wypadku prawdopodobnie był spowodowany przez zawór EGR, kompletny demontaż i przeczyszczenie całego zaworu oraz wszystkich pochodnych wężyków od egr'a rozwiązało problem, bynajmniej na razie. Obstawiałem że turbina już pewnie słabo daje i łopatki będą do wymiany ale jednak był to egr, chociaż tak naprawdę okaże się dopiero za jakieś 2 - 3tyś km. ale myślę że będzie ok :) Czekam na to info odnośnie sposobu demontażu tego wtrysku i tego huczenia w środku co to może być ?? przy 110km / h trochę nieźle wyje, boje się tego dyfra i skrzyni.... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.