Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak pisałem w innym temacie zauważyłem problem ze swoim autem, po wymianie oleju zaczął się dziwny dźwięk w silniku.

Nie dawało mi to spokoju i zdjąłem pokrywę zaworów to co tam zobaczyłem przeraziło mnie.Wałki zatarte, przez korozję i mocne wżery korozji na wałkach.

Nie wiem co o tym myśleć auto kupiłem 2 tygodnie temu, podczas jazy testowej nic nie wskazywało na tego tupu awarię, silnik pracował cicho i równiutko, zbierał się ładnie. Cyrki się zaczęły po przejechaniu 350km trasy ciągłej po wymianie oleju. Jest jakiś sposób aby można coś wyegzekwowanie od sprzedawcy kosztów naprawy ?

Moje pierwsze BMW i taka wtopa. :(

Proszę o porady

Opublikowano
słabo to wygląda,masz rękojmię,ale może niech wypowie się ktoś biegły w prawach konsumenta,nie wygląda to dobrze... :cry:
Opublikowano
Skoro piszesz, że to stało się po TWOJEJ wymianie oleju, to dlaczego teraz szukasz wady ukrytej?

 

Raiven, kolego chyba żartujesz i nie wiesz o czym piszesz. Normalną rzeczą jest, że po zakupie używanego samochodu wymienia się płyny, oleje, filtry itp.

Auto mam dwa tygodnie i nawet gdyby te walki leżały w wodzie przez ten czas to nie miałyby takich wżerów korozji. Wiec moim zdaniem jest wada ukryta, tym bardziej ze silnik był wymieniony a sprzedawca mnie o tym nie poinformował.

Opublikowano

Sprzedawca samochodu zainwestował,by wymienić niesprawny silnik.Musiał gdzieś kupić silnik,oraz musiał go ktoś zamontować.

Silnik to część wymienna.Sprzedający nie musi się na tym znać.Oddał do fachowca,który wymieniał silnik i nie zadał sobie trudu,by sprawdzić jego stan.

Jeśli to osoba prywatna,to nic w tej sytuacji nie wywalczysz.

 

Zobacz jeszcze jak wygląda dół silnika.

Opublikowano

Jeśli kupiłeś od firmy to dobrze. Jeśli od osoby prywatnej to proponuję rozmowę może coś ugrasz. Jeśli rozmowa nic nie wskóra to musisz zdobyć dowód, że sprzedawca wiedział o wadzie i ją przed Tobą zataił. Czytaj w ciemnej dupie jesteś :(

 

Raiven Ciebie pogrzało coś takiego nie dzieje się w 5 min.

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Samochód kupiłem od firmy mam na to fakturę. Wczoraj odbyła się rozmowa ze sprzedawcą, oczywiście niezbyt miła. Poczekam do połowy tygodnia bo ma mi niby da odpowiedź.

Dół silnika będę oglądał jak pożyczę endoskop

Opublikowano

Olej ELF 5W40, takich szkód jak u mnie to nie narobiłby nawet LOTOS mineralny. Silnik po prostu stał kilka lat nieużywany ktoś go kupił odpalił i trafił do mnie...

Teraz mam zmartwienie bo jak patrzę na ten cały układ to nie wiem czy sobie poradzę z wymianą. Załamka :-? :roll: :cry:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich ponownie.

Wczoraj po naprawie auto ożyło.

Silnik chodzi cicho i w miarę równo. Czasem jest lekkie zakołysanie obrotami ale to może być spowodowane że jeszcze nie zrobiłem adaptacji po naprawie.

Do wymiany poszło:

Wałek ssący

wałek wydechowy

wałek valvetronic

krzywki pośrednie

dźwigienki

wiadomo kpl. uszczelek pokrywy zaworów, vacum, uszczelka miski olejowej wiadomo olej i filtr.

Koszt w miarę nieduży gdyż sprzedawca zaopatrzył mnie w części.

Dół silnika po zdjęciu miski przeszedł moje oczekiwania. Wszystko jak nowe, zero nagaru tylko minimalny osad w misce olejowej, ale to jak sądzę po tej korozji w górze silnika. Cylindry jak nowe zero korozji i piękne ślady honowania- oglądane przez endoskop.

Teraz tylko jeszcze adaptacja, geometria i można śmigać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.