Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obudowa pękła ale po tym jak wyłączyłem silnik to za parę minut zaczeła sikać pod ciśnieniem woda (płyn do chłodnicy) .

Dlaczego nie prędzej ?? tylko na wyłącząonym silniku .

 

Czy ubytki wody z chłodnicy prędzej można kojarzyć z tym pęknięciem ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Wyłączasz rozgrzany silnik.

Pompa cieczy zatrzymuje się.

Niemal całkowicie ustaje obieg płynu, a silnik jest przecież wciąż gorący.

Dlatego w pierwszych paru minutach po wyłączeniu silnika rośnie temperatura płynu (znacząco!) i ciśnienie w układzie chłodzenia.

Płyn przejmuje ciepło, ale nie ma jak skutecznie oddać je otoczeniu, bo pompa stoi i nie tłoczy go do chłodnicy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Rozumiem , niczym wszystko jasne.

 

Tylko jeszcze jedno, czy to napewno aż takie ciśnienie ?> no nie przesadzam ale na odległosć - 5 - 7 metrów sikało tą gorącą cieczą.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Tylko jeszcze jedno, czy to napewno aż takie ciśnienie ?> no nie przesadzam ale na odległosć - 5 - 7 metrów sikało tą gorącą cieczą.

 

No :!: To mamy chyba powód pęknięcia obudowy termostatu.

Sądząc po "zasięgu rażenia" płynu, ciśnienie w układzie chłodzenia było - z jakiegoś powodu - o wiele wyższe niż nominalne.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Sądząc po "zasięgu rażenia" płynu, ciśnienie w układzie chłodzenia było - z jakiegoś powodu - o wiele wyższe niż nominalne.

 

Dodam że jak jechałem to temp. wody była na pionie (...) i co jeszcze dziwnego sama obudowa teromstatu (oryginalna) była jak by fabrycznie klejona (taki pasek na obudowie albo spawu plastiku albo fabrycznego kleju) a co dziwne dzisiaj jak kupiłem nową to już "monolit" konstrukcyjny.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
wyglada na to że to po prostu zmeczenie materiału. ten spaw lub linia jak to nazwałeś świadczy o tym że ktos to kleił lub możliwe także że jest to linia podziału odzielająca dwie połówki formy jeśli termostat był odlewany :wink:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
jest to linia podziału odzielająca dwie połówki formy jeśli termostat był odlewany

 

Tak pewnie to linia oddzielająca ale nowy ma już jednolity monolit czyli chyba lepsza jakość.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

No niech ktoś poradzi (...) dzisiaj węże zrobiły się napięte jak wiecie co nie chcę otrzeżenia od admina.

 

Może dlatego że z ta dziurą w termostacie jechalem do mechanika okolo 20 km. ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
No niech ktoś poradzi (...) dzisiaj węże zrobiły się napięte jak wiecie co nie chcę otrzeżenia od admina.

 

Może dlatego że z ta dziurą w termostacie jechalem do mechanika okolo 20 km. ??

to mechanik ci nie sprawdził? może termostat sie nie otwiera lub co gorzej uszczelka pod głowicą :|

klepało ale przestało!!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele od bardzo poważnych - pęknięta głowica do prozaicznych - uszkodzony korek chłodnicy. Poszukaj w moich postach przerabiałem temat ciśnienia w układzie chłodzenia, znajdziesz tam wiele ciekawch wskazówek np. tutaj:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=9182&postdays=0&postorder=asc&highlight=uk%B3ad+ch%B3odzenia&start=0

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

No własnie dzwonił mechanik i powiedział że przycyzną mojego problemu było to że wylałem płyn chłodniczy i wlałem wody (zdemineralizowanej) ponad stan czyli do korka.

 

A węże były dlatego twarde gdyż jak zrobiła się dziura w obudowie termostatu to rzeczą normalną było to że łapał lewe powietrze.

 

Uszczelke sprawdzają metodą "podciśnieniową" czyli wdmuchiwane jest do układu chłodzenia dopuszczlne ciśnienie i jeżeli silnik odpala to eliminują uszczelke pod głowicą a jezeli nie odpali to już sprawa jasna że silnik trzeba wyciągnąć.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.