Skocz do zawartości

[E81] Za wysoka temperatura płynu chłodzącego


Unfall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam następujący problem. 118d 143km po programie, przebieg 98 tysięcy, pierwszy raz. Wczoraj w godzinach nocnych przy temperaturze 9 stopni po pokonaniu 15 km autostradą (stała prędkość około 180 km/h, żadna nowość dla tego samochodu) nagle pojawił się komunikat migająca żółto-czerwono o przegrzaniu płynu chłodniczego:

 

http://przewodniksamochodowy.pl/images/19.png

 

Auto w momencie straciło moc, zjechałem więc na pobocze gdzie zgasło (:/). Odpaliło po chwili od strzała, bez żadnych problemów. Odczekałem chwilę, spróbowałem ruszyć i mogłem poruszać się maksymalnie prędkością 25 km/h na drugim biegu, więcej po prostu nie jechał. Do domu miałem jakieś 3 km, więc dokulałem się powolutku i co ciekawe, pod sam koniec tej pasjonującej podróży problem zniknął, auto dostało z powrotem kopa, aczkolwiek z powrotem znowu na koniec zamuliło i wróciła kontrolka. Po wyłączeniu silnika wiatrak kręcił się wyjątkowo szybko i głośno, nigdy tak nie było. Dzisiaj sprawdziłem pod maską: żadnych wycieków, czyściutko, olej w porządku (z resztą chwile temu wymieniany), z pewnością nie jest to też rozrząd, no i ten nieszczęsny płyn chłodniczy - na moje oko w zbiorniczku jest go 3/4, czyli miarka nie wystaje tyle ile powinna, ale po przyciśnięciu jej do dna schodzi jeszcze dosyć nisko.

 

Nie odpalałem auta dzisiaj jeszcze i zastanawiam się co i jak - do Katowic do serwisu mam 20 km i nie wiem, czy powinienem się porywać na taką podróż? A może to kwestia tego brakującego płynu chłodniczego (pytanie ile tam wchodzi litrów, jaka to może być ilość, bo warunki atmosferyczne nie był sprzyjające do przegrzania, powiedziałbym nawet, że było chłodnawo)? Może kupić płyn, dolać i wieczorem przejechać się przy mniejszym ruchu z włączonym ukrytym menu, czy to zbyt ryzykowne (głowica, uszczelka pod głowicą)?

 

EDIT: Odpaliłem go teraz czyli nie był ruszany jakieś 20 godzin, odpalił od strzała ale bardzo nierówno, obroty pofalowały, buda się zatrzęsła, ruszyłem kilka metrów i od razu wyskoczyła kontrolka, więc wróciłem na miejsce i teraz pytanie; cisnąć pod osłoną nocy te 20km/h do Kato, czy zamówić lawetę?

 

Raczje nie jest ot kwestia poziomu płynu, bo patrzyłem w drugim aucie (takie samo) i jest nawet mniej.

Edytowane przez Unfall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdiagnozowane. Padł czujnik temperatury, koszt 130 zł + robocizna. Podobno częsta usterka. Elektroniczna blokada przy prędkości 25 km/h żeby nie zatrzeć silnika, jeżeli byłaby to "prawdziwa" awaria. Usterka niby błaha, no ale jakby nie patrzeć auto unieruchomione, no bo jak się z taką prędkością dostać do serwisu.. Ja postawiłem na lawetę, po coś te składki płacę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Bylem przed chwila w samochodzie , temperatura wody bez odpalenia -10 po odpaleniu momentalnie pokazuje 79 st. , samochód przez chwile chodził normalnie a po chwili wskoczyło nagle na 127 st i pokazał komunikat o przegrzaniu płynu

Czy to może być czujnik ? Czy termostat ?

 

5e72b8a56995.jpg ab109b675d84.jpg 60a61928a66b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.