Skocz do zawartości

Popsuty silnik E61 520D ciekawostka/przestroga ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Pomyślałem że może to być interesujące dla wszystkich.

Samochód E61 520D, z 2009 roku, serwisowany w ASO (w sumie nie wiem już po co).

Następnego dnia po przeglądzie standardowym (chociaż to nie ma związku z awarią), pojechałem w trasę w drodze powrotnej po zajechaniu na stację benzynową (nie było tankowania), włączam silnik a on jakoś dziwnie się zachowuje tak jakby jeden cylindrów nie pracował. No to ja szybko na stop, i po chwili znów włączam.przy starcie podobny objaw a po 2 sek już normalnie, tylko tak patrzę jak by dużo dymu z tyłu , ale ok jadę dalej.

 

Po przejechaniu ok 70 km , wyskakuje mi komunikat że jest za gorąco i żeby zwolnić.

W sumie to sam zwolnił, max to 70-80 km/h , no to człapie się do najbliższego zjazdu.

Po zjechaniu samochód gaśnie, z trudem zapala. Przejechałem jeszcze 500m na najbliższy parking i wyłączyłem silnik.

Przez około 2-3 z rury wydechowej leci naprawdę gesty dym. Oczywiście zostało mi tylko czekać na pomoc drogową.

Następnego dnia, diagnoza... kto zgadnie ?

 

Pęknięty blok silnika, w kolejnych dniach okazało się że padła też turbina która była wymieniona na nową 6 mc. wcześniej.

 

Szczerze to nie wiem jak to skomentować, jakieś pomysły?

 

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhOTdzaFBiczVKbXc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhWVViMGZiRG1Yd0E/view?usp=sharing

Opublikowano
Moze jakas wada materialu? tak sie czasem zdarza, jednym pekaja lancuchy po 60tys A innym bloki jeszcze innym skrzynie biegow. I co teraz? Nowy motor?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.Lejący wtrysk stopił ściankę cylindra, kawałek tłoka.

2.Wada fabryczna materiału.

3.Błąd przy jakiejś wcześniejszej naprawie.

 

Turbo dostało kawałkami metalu i się spsuło.... ciekawe czy głowica też nie dostała..

 

Oczywiście to tylko takie lekkie przemyślenia z mojej strony..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Myślę że tak jak piszecie dla mnie to wada fabryczna.

 

Co do turbiny to się zatarła przez wodę z układu chłodniczego która dostała się do oleju, cylinder też się nie nadawał co widać na zdjęciu, rozwalona też pokrywa silnika :D

 

Co do dalszych losów to oczywiście "nowy" silnik, przy okazji regeneracja turbiny (bo po pół roku jakoś mi się nie uśmiechało kupić nowej)

Przy okazji wymiana łańcucha rozrządu, demontaż klapek w kolektorze dolotowym, + nowa pompa wtrysków, plus.... jakiś drobne rzeczy które jak się podliczy to składają się na sporą kwotę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich.

 

Pomyślałem że może to być interesujące dla wszystkich.

Samochód E61 520D, z 2009 roku, serwisowany w ASO (w sumie nie wiem już po co).

Następnego dnia po przeglądzie standardowym (chociaż to nie ma związku z awarią), pojechałem w trasę w drodze powrotnej po zajechaniu na stację benzynową (nie było tankowania), włączam silnik a on jakoś dziwnie się zachowuje tak jakby jeden cylindrów nie pracował. No to ja szybko na stop, i po chwili znów włączam.przy starcie podobny objaw a po 2 sek już normalnie, tylko tak patrzę jak by dużo dymu z tyłu , ale ok jadę dalej.

 

Po przejechaniu ok 70 km , wyskakuje mi komunikat że jest za gorąco i żeby zwolnić.

W sumie to sam zwolnił, max to 70-80 km/h , no to człapie się do najbliższego zjazdu.

Po zjechaniu samochód gaśnie, z trudem zapala. Przejechałem jeszcze 500m na najbliższy parking i wyłączyłem silnik.

Przez około 2-3 z rury wydechowej leci naprawdę gesty dym. Oczywiście zostało mi tylko czekać na pomoc drogową.

Następnego dnia, diagnoza... kto zgadnie ?

 

Pęknięty blok silnika, w kolejnych dniach okazało się że padła też turbina która była wymieniona na nową 6 mc. wcześniej.

 

Szczerze to nie wiem jak to skomentować, jakieś pomysły?

 

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhOTdzaFBiczVKbXc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B-k_E3ggFIyhWVViMGZiRG1Yd0E/view?usp=sharing

Niestety w N47 rzadko ale zdarzają się pęknięcia bloków. Najczęściej jest to pęknięcie w najcieńszym miejscu tj.pomiędzy cylindrami które gołym okiem niekiedy ciężko dostrzec.

Masz go od nowości,jaki przebieg,często podróżowałeś z dużymi prędkościami (duże obciążenie termiczne)?

Opublikowano

Niestety nie jest to rzadka awaria. Powyżej 200 tyś w wersjach A szczególnie, znacznie wzrasta ryzyko tej awarii. Widziałem już z 10 silników n47 z pękniętym blokiem tylko u 2 mechaników.

 

Aby wykluczyć w maksymalnym stopniu awarie w tym silniku kup wersje 'C' po 2010 - generalnie jak najświeższą i zadbaj:

 

- całkowicie nowy rozrząd - teraz już można kupić za ok 950 zł FEBI który w jakości jest tym samym co ori bmw

- wymień albo porządnie sprawdź pompę wtryskową. Lubi puszczać opiłki metalu niszcząc cały ukł wtryskowy.

 

Po tych zabiegach można jeździć spokojnie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik po 2010 roku nie będzie raczej pasował w zastępstwie tego z 2007 do końca 2009. Tak jest na pewno w E9x.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te silniki w niektórych modelach szły dłużej na montaż (np w serii 1 i chyba X3), i nie różnią się one od tych N47D20C z 2009.

W E9x (i nie tylko) w 2010 wprowadzili nowsze silniki (ale także o oznaczeniu N47D20C), i te nie bardzo pasują (na pewno inny EGR, inna głowica a w niej inne wloty z kolektora ssącego, inny kolektor ssący, w miejscu pod kolektorem ssącym dodatkowe wejścia na króćce wodne).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.