Skocz do zawartości

Pomocy! 320D 98r na rozgrzanym silniku zamula


Tisha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !

Jestem nowy na tym forum, jednak czytam je już od dłuższego czasu, i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu.

Na zimnym silniku jest okej, turbina dziala, gaz reaguje prawidlowo. Natomiast po zrobieniu kilkunastu kilometrow, gdy temperatura przekroczy "niebieskie", samochod zaczyna zamulac, tzn. Turbina sie nie włącza, ekonomizer na 3ce pokazuje max 14l, 4 max 10-11l~, i na 5ce ponizej 10l. Pedał gazu reaguje tylko na minimalne wcisniecie, dalsze dociskanie nic nie daje. Turbina potafi sama sie wlaczyc na chwile, poki trzymam wysokie obroty, to ona działa, pedał gazu reaguje do końca, jednak w momencie hamowania, czy zejscia na niskie obroty(ponizej 2 tys) turbina pada, ekonomizer znowu pokazuje max 14l~ na 3 biegu, pedał gazu nie reaguje na docisniecie. Wymuszam "zaskoczenie" turbiny poprzez pulsacyjne dodawanie gazu, lub poprzez przytrzymanie gazu do spodu na nizszym biegu(2,3) i po kilkunastu sekundach zazwyczaj turbo wraca, dostaje buta i zamyka ekonomizer.

Powiedzcie mi w czym może być problem, gdyż samochod juz byl u wielu "mechanikow", kazdy mowi co innego. Komputer pokazywal blad przeplywki, i 1 czujnik cisnienia doladowania. Probowalem jezdzic na odpietej przeplywce, było jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

... no bo przecież połowa tego działu nie jest odpowiedzią na wasze pytania, nie, skąd, tego nie było o to jest novum.

 

Umysłowa impotencja to jedyne skojarzenie jakie mam w tej chwili w związku z waszymi pytaniami...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, z Twojego opisu pasuje mi na problemy z pompą vacum. Kiedy zimna to dobrze ciągnie a kiedy gorąca to sie rozszczelnia i całe podciśnienie kuleje na dodatek jak hamujesz to serwo hamulca zjada większość podciśnienia i znów układ kuleje, spada doładowanie więc i dawka paliwa co pokazuje ekonomizer.

 

- do sprawdzenia sprawność pompy vacum manometrem, powinien ciągnąć ok -1bara

 

pozdrawiam.m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dobrze kolega myqel radzi trzeba zmierzyć podciśnienie wytwarzane przez pompkę vacum, najlepiej na dobrze rozgrzanym silniku, sprawna pompka wytworzy podciśnienie rzędu -0.9 do -1bar, każdy odbiornik typu zawór egr, gruszka turbiny, gruszka żaluzji chłodnicy nie mówiąc już o serwie które jest największym pochłaniaczem podciśnienia, powoduje wahania podciśnienia w układzie. O ile pompa będzie kiepska to skutecznie zaburzy pracę turbiny.

 

Olej w pompie vacum - zupełnie normalna sprawa, olej silnikowy smaruje łopatki pompy.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.