Skocz do zawartości

Błędy komputera BMW E87 116i 2005r.


Mateusz199202

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj podłączyłem sobie samochód do komputera i mam trzy błędy , które cały czas się pojawiają.

Mianowicie błąd:

-2D0F: Czujnik masy przepływającego powietrza ; brak sygnału (po usunięciu znowu się pojawia)

-A669: Światła oświetlenia wnętrza z przodu, zwarcie obwodu do bieguna ujemnego akumulatora (nie można go usunąć, stały)

-A6D1: dodatkowa pompa obiegowa wody, przerwa w obwodzie, obecny (nie można usunąć)

 

Czy ktoś może się już z tym spotkał?

Zanim zacznę grzebać chciałbym się dowiedzieć czy może ktoś ma jakieś pomysły z czym to może być wiązane. Czy od razu trzeba wymienić poszczególne elementy, czy może jest to kwestia jakiegoś zwarcia? A może te BMki mają taki urok?

Dodam, że samochód czasami, jak staję na światłach i wcisnę sprzęgło na sam koniec przed zatrzymaniem, to potrafi spaść z obrotów do około 500obr/min i gwałtownie podskoczyć do 1200-1300 i następnie się ustabilizować. Zdarzyło się również że zgasł.

Każda opinia mile widziana :) :)

 

Pozdrawiam

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy,to przepływomierz,można na początek go wyczyścić,ale jak ma zwarcie to raczej wymiana albo uszkodzona instalacja,jak masz możliwość to załóż inny na próbę,drugie,nie wiem,coś się dzieje z oświetleniem wnętrza?,trzecie,pewnie szczotki w pompie się skończyły,jest opis na forum jak to naprawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy

Po podłączeniu przez inpe do auta, zdiagnozowałem błąd przepływomierza 2D0F- Hot film air mass meter. Dokładnie wartość poza zakresem lub zwarcie do masy.

Generalnie z autem nic się nie dzieje, nie wyrzuca błędu na desce, nie wchodzi w tryb awaryjny (przyspieszenie jest),ale męczy mnie swiadomość ze ten błąd występuje. Podmieniałem już chyba 4 przepływomierze i błąd nadaj występuje. Oczywiście daje się go skasować,ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu występuje w ECU.

Filtry i dolot sprawdzone, nie widać żadnej nieszczelności

Przewody elektryczne raczej sprawne ponieważ daje się wykasować błąd, więc zakłądam gdyby były uszkodzone to błąd cały czas byłby w Ecu.

Macie jakieś propozycje???

co mogę jeszcze sprawdzic???

 

Moje auto to BMW e87 116i

Proszę was o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

No nie tak do konca ale jeszcze wrucimy do tego jak trzeba bedzie...

Wruc jeszcze raz do okablowania bo ono nie ma nic wspolnego z kasowaniem bledow.

Podepnij komputer i sprawdz ile przeplywomierz podaje powietrza oraz czy ta wartos sie zmienia i przy jakim poborze paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie !

 

Przepraszam ze tak sie podssysam pod temat ale mysle ze nie ma sensu zakladac nowego... Otoz zamowilem i wymienilem przeplywke, na przeplywce sa dwa numery jeden wiekszy i drugi nizej troche mniejszy. Na dwoch duzy numer jest ten sam 0 280 218 075, lecz te mniejsze sie roznia: stary 1 438 687, nowy 7 566 886. Autko jezdzi normalnie, nawet mam wrazenie ze chyba lepiej przyspiesza na wolnych obrotach... czy w tym wypadku trzeba robic jakas adaptacje ? Dodam ze przeplywke postanowilem wymienic przez blad 2D0F Hot-film air-mass sensor, signial. Po wymianie blad sie usuwa ale powraca (tak jak przed wymiana)... Blad mi sie wyswietla na urzadzeniu do skanowania BMW/Mini "Creator C310+" kupiony na ebayu za 60euro ktory potrzebowalem do kasowania bledu airbag.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kotlin44, wartość powietrza zmienia się płynnie wraz ze wzrostem gazu, nie ma symptomów zawieszania. Dodam że elektryke sprawdziłem od przepływki do ecu. Wszystkie kable ok, normalnie ręce opadają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki mierzyłem czy mają przejście od ecu do przepływomierza, nie na zwarcie. A ilosc powietrza zasysanego sprawdzę dzisiaj i wieczorkiem napiszę Tobie, rozumiem ze mam to sprawdzic bez obciązenia tzn. na postoju przy wolnych obrotach. Przepraszam ze tak pozno czasami odpisuje, ale nie zawsze mam czas zeby odczytywac wiadomosci z forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

szczelnosc tak.

Plak czy samostart tylko ostroznie i gasnica pod reka na wszelki wypadek :D

Jak bedzie ok to sprawdz jeszcze okablowanie na zwarcie.

Pomiar powietrza bez obciazenia na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nigdy nie wstawialem zdjec-moze ktos z kolegow podpowie.

Troszke malo ssie tego powietrza.

Teraz autko jezdzi na sredniej z parametrow komputera.

Otworz pokrywe filtra zeby byl swobodny przeplyw i zobacz czy blad wruci jesli wruci zmierz sondy lampda.

I jeszcze jedno pytanko.

Kasujesz blad i na wolnych obrotach jest ok a po przejechaniu jakiegos odcinka wywala go z powrotem-tak to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj wartość przy pełnym obciążeniu na 3 biegu a zdjęcie wrzuć na jakiś hosting i wklej link używając przycisku "Img".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.