Skocz do zawartości

OlexyJunior

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 116i 2005

Osiągnięcia OlexyJunior

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam ! Dziekuje za wasze odpowiedzi ! Postanowiłem sprawdzić wymontowanie bez ściągania układu dolotowego z wtryskami co zajelo mi okolo 3godzin... I prawie mi się udało ! Niestety nie dałem rady wykręcić ostaniej śruby mocujacej rozrusznik do silnika :( lecz zamówiłem płaski klucz oczkowy torx i bede niebawem próbować ponownie ! Nie moglem tego zostawic rozkreconego i przy skrecaniu wszystkiego przetarlem kable i nakretki papierkiem sciernym, mialem tez zasniedziala kleme + od aku. Odziwo autko odpalilo tak jak kiedys ! Byc moze problem byl spowodowany zasniedzialymi stykami ktore mogly sie pogorszyc podczas czysczenia silnika preparatem do odtluszania hamulcow... pojezdzimy, zobaczymy ! Póki co podzielę się z wami paroma zdjęciami i informacjami ! I potwierdzam to co napisał kolega Jack ! Jest to jak operacja na serce przez odbyt... - Zaczynamy od odpiecia akumulatora ! - Demontujemy krociec ssący powietrza oraz filtr kabinowy razem z jego podstawą i osłonami. https://naforum.zapodaj.net/f3d69d976ac0.jpg.html - Między głowicą a obudową filtra oleju, widać rozrusznik oraz dwie nakrętki które musimy odkręcić (ta duza u góry i ta mała po prawej, tej dolnej nie odkrecamy) https://naforum.zapodaj.net/1d2c655cc23b.jpg.html - Żeby wykręcić te dwie nakrętki i odłączyć kable od rozrusznika musimy zaopatrzyć sie w przedłużki i przeguby kardana jak na zdjęciach. Aby odkrecane nakrętki nam gdzieś nie spadły, dajemy taśmę do oczka klucza. https://naforum.zapodaj.net/57208447d2e1.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/f0d80e7b45b9.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/77de91a525ea.jpg.html - Odkrecone nakrętki i ściągnięte kable https://naforum.zapodaj.net/94c37c45bcca.jpg.html - Odpinamy przewód odpowietrzajacy od pokrywy zaworów i kolektora https://naforum.zapodaj.net/1caed98579dd.jpg.html - Teraz czas na odkrecenie rozrusznika od bloku silnika... Zeby to zrobić musimy odkręcić dwie śruby do których mamy dojście od tyłu tzn miedzy kolektorem a ścianą kabiny. Polecam zdemontowanie mini wspornika na kolektorze do którego sa przymocowane kable. https://naforum.zapodaj.net/a3d938435a89.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/5b521ac2006b.jpg.html I niestety na tym etapie poleglem... Nie udało mi sie odkręcić ostatniej śruby która jest dobrze schowana i do której nie da rady podejść kluczem nasadowym ponieważ jest ona blisko rozrusznika a przed nia jest jakiś czujnik... https://naforum.zapodaj.net/778c81055a5b.jpg.html I w tym momencie właśnie zabrakło mi tego płaskiego klucza oczkowego torx... Lecz klucz juz mam i teraz muszę znaleźć wolny czas na drugie podejście ! Mam nadzieję ze nie będzie problemy z wyciagnieciem całego rozrusznika juz odkreconego bo jest tam dosyć ciasno... Myślę ze jak góra miedzy kolektorem a ścianą sie nie zmieści, to jakoś dołem moze wyjdzie... Pozdrawiam wszystkich wytrwałych zawodników i gratuluję tym którym sie to udało bez ściągania kolektora i wtryskow !
  2. Dzieki za rade ! Z paliwem nie ma zartow ! Dzisiaj sprawdzilem sobie ceny za ORI i za ELRING uszczelek i o-ringow... wychodzi 219 zl za ORI ! Na Elring wychodzi 152 zl... to praktycznie cena regeneracji rozrusznika :O Oto uszczlki i o-ringi ktore chcialbym wymienic przy okzaji : - O-ring wtrysku pozycja nr 5 (63,4 zl ORI, 14.32 zl ELRING za 4 szt) te wymieniam bez gadania : https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UF11-EUR-12-2005-E87-BMW-116i&diagId=13_1122 - Uszczelki do kolektora pozycja nr2 (123zl ORI, 104zl ELRING) : https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UF11-EUR-12-2005-E87-BMW-116i&diagId=11_3718 - Uszczelka przepustnicy (33zl ORI, 33.46zl ELRING) pozycja nr2 : https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UF11-EUR-12-2005-E87-BMW-116i&diagId=13_0901 Myslicie ze wymiana tych uszczelek na przepustnicy i kolektorze jest raczej konieczna ? Czy jesli okaza sie dobre nie sparciale to mozna spokojnie ponownie zamontowac ? O-ringi na wtryskach oczywiscie mam zamiar wymienic bez gadania i zamowie raczej ORI bo ona sa szare a zamiennik jest czarny... Problem w tym ze jak uszczelki na kolektorze beda przepuszczac to znowu trza bedzie wtryski wyciagac... A mnie nauczyli ze kazdy o-ring za kazdym razem MUSI BYC KONIECZNIE WYMIENIONY ! HELP !
  3. Witam ! Ostatnio borykam się z problemem rozrusznika, może ktoś z was tez miał podobny problem i coś doradzi :) z góry dziękuję ! Od razu sprecyzuje ze czyściłem silnik odtłuszczaczem do tarcz hamulcowych ! Lecz autko zaraz po tym zabiegu normalnie odpalało. Problem pojawił się dopiero na drugi dzień, wsiadam a tu słychać tylko pyk pyk a rozrusznik nic nie zakręcił... Po delikatnym pukaniu kijem od miotły, rozrusznik zaskoczył normalnie wiec pojeździłem tu i tam gasząc kilka razy i normalnie odpalał za każdym razem. Kolejna noc minęła, rano wsiadam chce odpalić, a tu historia się powtarza wiec znowu poszedł w ruch kij od miotły i znowu rozrusznik zaskoczył ! I tak do tej pory jeżdżę z tym kijem od miotły... Choć przez kilka kolejnych dni obchodziło się bez kija ! Zdecydowanie problem się pojawia jak autko postoi trochę dłużej... Czas się za to zabrać i wykręcić ten rozrusznik żeby zobaczyć co w trawie piszczy ! Tylko jak się za to zabrać ? Wg instrukcji NEWTIS trzeba zdemontować listwę z wtryskami oraz cały kolektor dolotowy... Nigdy tego nie robiłem ale z chęcią to zrobię ! Z racji tego ze jest tam bardzo trudny dostęp, myślałem żeby zrobić to tak jak w instrukcji (chodź niektórzy twierdza ze nie trzeba nic innego demontować i da rade to zrobić po omacku) i przy okazji wymienię wszystkie o-ringi i uszczelki które wiadomo maja już swoje lata. Instrukcja : - Wymontowanie bloku z filtrem i przeplywka : https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/FcA29mC -Wymontowanie listwy z wtryskami : https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/I1EaTL7 - Wymontowanie kolektora ssącego : https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/HzTp9mk - I w końcu wymontowanie rozrusznika : https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-41-starter-motor-with-mounting/ICd32F1 Trochę tego jest, co ? Teraz nie wiem co zrobić jak już to wszystko wymontuje... Czy lepiej zregenerować ten rozrusznik czy może kupić nowy ? (jeśli nowy to myślę o BOSCH) Macie może jakieś porady i sugestie co do tej naprawy ? Może jest coś o czym nie wiem i powinienem wiedzieć ? Najbardziej boje się tej listwy z wtryskami :O Czekam na mądre porady i z góry dziękuje ! Pozdrawiam
  4. Witam ! Oto link.... https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha/repair-manuals/11-engine/11-13-oil-sump/DrPswEn Pozdro
  5. Witam ! U mnie tez widać jak poci się uszczelka... Wg instrukcji newtis to chyba trzeba ścigać cale przednie zawieszenie... Bylem tyle razy pod tym autem a zdjęć sobie nie porobilem... Trzeba wymontowac zawieszenie czy mozna sie bez tego obejść ? Niech wypowie się ktoś kto to juz robił... Bo w instrukcjach zawsze trzeba pół auta rozebrać... A Polak to grzechotka przedłużki i gra gitara ! Pozdrawiam
  6. Witam ! Mam podobny problem tylko od strony kierowcy ! fajnie ze trafilem na ten temat... Wiem gdzie szukac ! Mam pytanie... Jak rozebrac te drzwi ? musze cos zakupic przed rozebraniem, cos co trzeba wymienic etc... Dzieki za pomoc ! Pozdrawiam
  7. Witam ! A co z rozrzadem ? Kiedy byl robiony ? W tym silniku napinacz lancucha mial fabryczna wade... Otworz maske i posluchaj czy nie slychac lancucha. Co do opadajacych obrotow, jesli z rozrzadem wszytsko ok to czyszczenie przepustnicy moze rozwiazac problem. Pozrdawiam
  8. Witam ! https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha/repair-manuals/ popatrz tu ;) Pozdrawiam
  9. Witam ! Ja wymienialem termostat bo na autostradzie silnik mi sie nie dogrzewal tzn dochodzil do okolo 75°C i wyzej nie chcial wejsc... po wymianie termostatu, temperatura oscyluje w granicach 95-99°C. Troche slabo opisales swoj problem, mam wrazenie ze mieszasz chlodzenie silnika, ogrzewanie kabiny i klimatyzacje razem i nie wiadomo o co chodzi... Gdy ustawisz temperature klimy na 16°C to wtedy kompresor od klimy powinien chodzic... a gdy dasz na 28°C to kompresor powinien sie wylaczyc i wtedy ciecz chlodzaca silnik powinna ogrzewac kabine. Wiec moze to miec jakies wplyw na strumyk i brak strumyku... Jaki jest dokladniej twoj problem ? To ze raz jest a raz nie ma strumienia ? Pozdrawiam
  10. U mnie okazalo sie ze o-ringi na elektrozaworach od vanosow byly juz do wymiany bo olej przez nie uciekal... Caly silnik brudny od oleju... Te oringi byly sztywne jak stare skarpety, a gdy chcialem go naciagnac to zwyczajnie pekl ! Poki co olej stoi na swoim poziomie, byc moze ceramizer nie byl nic tu winny. Pozdrawiam
  11. Witam ! Ostatnio przeczyscilem przepustnice i problem póki co znikł... Obroty juz tak nie spadają nisko i ogólnie nie szarpie przy delikatnym wciskaniu i popuszczaniu gazu ! Za "klapką" przepustnicy była całkiem spora warstwa nagaru... Ja ja usunąłem za pomocą czystej suchej szmatki bez wymontowywania... Trzeba włączyć zapłon i czymś zablokować pedal gazu tak żeby przepustnica była otwarta i czyścić... Uwaga zeby nic nie wpadło do kolektora ! Pozdrawiam !
  12. Witam ponownie i dziekuje kolega za pomoc ! Jestem po wymianie o'ring-ow na elektrozaworze vanosa ssacego i wydechowego ! Jest to banalnie proste lecz trzeba uwazac zeby nic nie wpadlo do silnika przez otwory od elektrozaworow. Polecam kupic o'ring-i w serwisie BMW poniewaz w moim przypadku komplet 4 o'ring-ow kosztowal 7 euro a na stronach internetowych jeden oring to koszt 5 euro... Podziele sie z wami moja przygoda moze komus kiedys sie przyda ! - Zdemontowac wlot powietrza dla lepszego dostepu - Zabezpieczyc pasek osprzetu przed olejem jakimis szmatkami - Odpiac kable od elektrozaworow (zapamietac ktory do ktorego bo mozna potem podpiac na odwrot) - Oznaczyc mniej wiecej polozenie elektrozaworow wzgledem glowicy, ja zrobilem slad plaskim srubokretem - Wykrecic dwie sruby i sciagnac blaszki ktore dociskaja elektrozawory - Wyciagnac elektrozawory (trzeba nimi troszke pokrecic na boki ciagnac do siebie) - Przeczyscic otwory na elektrozawory uwazajac zeby nie wepchnac syfu do srodka - Wymienic o'ringi na elektrozaworach, najlepiej wszystkie 4 i pamietac o "nawilzeniu" nowych o'ring-ow najlepiej swiezym olejem silnikowym - Nalozyc troszke oleju na otwory i wsunac elektrozawory do silnika, pod koniec trzeba smialo je wpychac poruszajac delikatnie na boki i ustawic wg wczesniejszych oznaczen polozenia - Nalozyc blaszki i przykrecic srubki - Podpiac kable - Zabrac szmatki zabezpieczajace pasek osprzetu - Zamontowac wlot powietrza Pare fotek : https://zapodaj.net/00f375e08a79e.jpg.html https://zapodaj.net/5f3dbdbef51c6.jpg.html -> roznica miedzy straym i nowym o'ring-iem po bocznym scisnieciu, gdy chcialem go "naciagnac" to pekl jak to stara guma https://zapodaj.net/b6a3c5668ff08.jpg.html https://zapodaj.net/a8edf5a1b01b1.jpg.html https://zapodaj.net/500dae8f5c87e.jpg.html Po calej operacji zalazlem super stronke na ktorej jest opisana procedura ze zdjeciami i do tego duzo duzo innych ktore moga sie wam przydac ! https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-116i-sha_200512/repair-manuals/11-engine/11-36-variable-camshaft-control/DlQTu9f Teraz trzeba bedzie jakos wyczyscic silnik i zobaczyc czy dalej gdzies sie poci... Nigdy tego nie robilem, macie moze jakies poradu czym i jak to najlepiej zrobic ? Pozdrawiam
  13. Dzięki Panie ! Wiesz może jak wymontowac te vanosy ? Dam rade sam to zrobić czy trzeba mieć do tego jakiś specjalistyczny sprzęt? Myślę że wystarczy wykręcić śrubę po czym da sie ściągnąć te blaszki no i będę mógł wyciągnąć vanosa... Wystarczy go wyciągnąć czy trzeba go jakoś wykręcić ? Póki co przeczyscilem dookoła papierem i będę obserwować co sie dzieje...
  14. Witam ! Od jakiegoś czasu borykam się z problemem małego wycieku oleju... Czy miał ktoś juz może podobny problem ? Być może ktoś wie gdzie to się sączy ? Jak sie.do tego zabrać ? Tutaj link do filmiku: Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam !
  15. Witam ! Zapomnialem sprecyzowac ze przy wymianie oleju dodalem strzykawki ceramizera do oleju bo wczesniej zjadlo mi pol litra na 10000km... I to po tej wymianie z dodatkiem ceramizera olej tak zaczal znikac, dodam jeszcze ze nie pamietam dokladnie jaki olej wlalem wiem ze castrol 5w30 ale nie wiem czy LL04 czy C3. Gdy chcialem kupic znowu olej to mieli tylko LL04 wiec podejrzewam ze taki wlasnie wczesniej byl zalalany a powinien byc C3 wg "dobierz olej" na stronie casrola. Po niecalych 8000km postanowilem znowu wymienic olej zeby wywalic ten ceramizer ktory byl mi podejrzany. Odziwo mam wrazenie ze silnik znowu sie "uszczelnil" bo na tygodniu zrobilem w trasie okolo 1500km i olej jak stal tak stoi dalej ! Myslicie ze cermaizer i LL04 zamiast C3 mogly byc przyczyna tego ze olej "sie ulatnial" ??? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.