Skocz do zawartości

E90 335D przeróbka na 440 koni


alduwiel

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli w razie kłopotow zwyczajnie temperatura może wzrastać powyżej 90? Ale problem pojawiał sie jedynie podczas żyłowania na autostradzie? A podczas zwyczajnej jazdy nie?

 

Co do informacji o ICku to http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=472847

Niby lekko daje radę na 500 koni przy cenie 1025 zł z przesylką wydaje się naprawde okazją.

 

Tutaj mam odpowiedz jednego bardzo poinformowanego Pana

 

,,Aby uzyskać ponad 400KM bez dymu trzeba zmodyfikować układ paliwowy o czym wspomniałem wcześniej przez telefon wtryski lub pompa CR.

 

DPF trzeba wyrzucić kataliztor i puszke zostawić.''

 

 

Po dalszych konsultacjach udało sie ustalic ,że owe wtryski są i tak już bardzo wydajne i wymiana na te od 550d za duzo PRAWDOPODOBNIE nie da.

 

Co do mocy jaka daje ta pompa to CHYBA maxem bedzie 440 koni, ale tak jak wczesniej napisałem wszystko co ponad lub okolice 400 koni będzie kopcącą lokomotywą :?

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Te IC dają rade do 700-900 przy modyfikacjach aut. Chłodnica wody będzie się grzać, ale po przekroczeniu temp załączy się wentylator. Często też montuje się podwójny wentylator o większej wydajności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w razie kłopotow zwyczajnie temperatura może wzrastać powyżej 90? Ale problem pojawiał sie jedynie podczas żyłowania na autostradzie? A podczas zwyczajnej jazdy nie?

 

Co do informacji o ICku to http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=472847

Niby lekko daje radę na 400 koni , a i 500 jest do ogarniecie przy cenie 1025 zł z przesylką wydaje się naprawde okazją.

 

Tutaj mam odpowiedz jednego bardzo poinformowanego Pana

 

,,Aby uzyskać ponad 400KM bez dymu trzeba zmodyfikować układ paliwowy o czym wspomniałem wcześniej przez telefon wtryski lub pompa CR.

 

DPF trzeba wyrzucić kataliztor i puszke zostawić.''

 

 

Po dalszych konsultacjach udało sie ustalic ,że owe wtryski są i tak już bardzo wydajne i wymiana na te od 550d za duzo PRAWDOPODOBNIE nie da.

Tak właśnie było :( temperatura wzrastała powyżej 90 stopni podczas dłuższego żyłowania na autostradzie, podczas zwyczajnej jazdy było ok :)

Icek za te pieniądze to naprawdę gratka :D :cool2:

Ja chcę jedynie 400 koni to styknie moja seryjna pompa :?

Oczywiście DPF u mnie zostaje dlatego 400 to mi wystarczy :D :wink:

Te IC dają rade do 700-900 przy modyfikacjach aut. Chłodnica wody będzie się grzać, ale po przekroczeniu temp załączy się wentylator. Często też montuje się podwójny wentylator o większej wydajności.

Wentylator w 335d i tak jest wydajniejszy ale w lato jak załączysz klimę to nawet podwójny nie da rady schłodzić wszystkiego :(

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto poskładane. Co ciekawe działa :D

Nigdy w zyciu bym nie przyspuszczał, że będę w stanie, a jednak :D

tzn małe turbo dalej nie działa, więc albo źle poskładałem podciśnienia, albo faktycznie ten czujnik od małego turbo siadł - nie wiem bo pod kompa nie zdażyłem podłączyć.

 

http://i.imgur.com/LMN1hU8.jpg

 

http://i.imgur.com/lviQ4PH.jpg

 

http://i.imgur.com/kT9RbbR.jpg

 

http://i.imgur.com/k8AHEwd.jpg

 

 

 

 

Jak byłem po klamoty w serwisie rzuciło mi się w oczy to oto cacko w M POWERKU ....

http://i.imgur.com/SYwZrel.jpg

 

 

 

Udało mi się dotrzec do posiadacza tego bmw e92 w 433 koniach z linka z początku tego tematu i mam dobre wiadomości - ponoć leciuśko mu dymiło na czarno (dymiło bo auto sprzedał). Podczas jazdy nic nie było widać.

Kolega Stasiu przerobil tylko duże turbo wstawiając o 5mm większe koło kompresji , wywalił dpf ,wstawił nowego ICka i końcowy wydech od MG i to wystarczyło na bezdymne 433 konie. Wynik ten podobno uzyskano tez dzięki dobremu stanowi jednostki napedowej (przebieg niecałe 100 tys)

Ale to chyba dobre wieści?

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Grzegorz za poskładanie wszystkiego :cool2: :cool2:

Tak jak Ci mówiłem wcześniej wymień przetworniki ciśnienia na nowe i będzie ok bo to one odpowiedzialne są za brak mocy w niskim zakresie obrotów.

Natomiast co do twoich radosnych wieście na temat podniesienia mocy to faktycznie ok ale moje zdanie znasz i u mnie nie ma opcji by DPF wyleciał jak dla Ciebie ważniejsze jest 440 koni mechanicznych to oczywiście twoja sprawa ja chcę tylko mieć 4 z przodu i to mi wystarczy i udowodnię tylko tym którzy w to nie wierzą że uda mi się to uzyskać z DPF-em :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, faktycznie wywalenie dużego turbo to spore wyzwanie tymbardziej ,ze po drodze trzeba wywalic kolektor wydechowy, ale dałem radę.

 

Co do dpfa , spalin i zdrowia...

 

Naukowo udowodniono ,że na spaliny danego auta najbardziej narażony jest jego uzytkownik, potem kierowca jadący za tym autem i na końcu przechodzień na chodniku.

Nie moge teraz trafic na stronę gdzie dokładnie opisany był ten eksperyment , ale byly tam tez podane na przykładzie (nowe auto z salonu) informacje o ilościach Co2 itp groźnych substancji jakie przypadają w udziale poszczególnym uzytkownikom drogi.

 

Co mnie zdziwiło to fakt ,że spalinami danego auta bardziej truje sie jego uzytkownik niż ktoś jadący za delikwentem zaraz z tyłu. Dlaczego tak jest?

Zawsze myslałem ,ze to ten co jedzie z przodu przedemną mi najbardziej szkodzi, a tu jak się okazuje jego spaliny szkodzą mi dopiero w drugiej kolejności.

 

Niestety nie bylo to wyjaśnione dlaczego tak jest, ale dałem temu wiarę bo była to informacja w jakijś gazecie o zdrowiu i było tam podane mnóstwo danych na temat tego badania.

 

 

Po rozebraniu mojego bmw juz wydaje mi sie ,ze wiem dlaczego. Wiem to tez bo udało mi sie dojść dlaczego śmierdziało w moim poprzednim bmw stojąc na światłach. Myślalem ,że to brak kata i dpfa... Wiatr zawiewa i smierdzi... Nic bardziej mylnego. Puszczało spaliny z łączenia dpfa z turbo (taka metalowa okrągła uszczelka puszczała)

 

 

Wydaje mi się ,że wiele połączeń wydechu pod maską i choćby nie wiem jak dokładne uszczelki dali, zawsze coś tam się wydobywa. Mozna tego nie czuć bo ludzki nos tego nie wyczuje, ale zawsze cos tam gdzieś poleci. Tym bardziej w autach mających iles lat np 8-10.

Np wtryskami, uszczęlką pod kolektorem wydechowym,kolektorem ssącym, uszczelką pod turbo,(jedną druga , trzecią, czawartą itd) łączeniem dpfa z turbo , egrem, podciśnieniami itp. tych miejsc jest poprostu mnóstwo , a na złość dla nas w silniku turbo te spaliny krążą praktycznie wszędzie

 

Tych spalin DPF nie oczyści , a jedyne co ratuje to zamknięcie obiegu powietrza .

 

I teraz pytanie bo sam bym tak chiał zrobić. Ktoś wie gdzie i jak mozna zbadać te mikro ilości potencjalnych spalin i szkodliwych substancji dostajacych sie przez nawiew z komory silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekaw jestem czy takie zrobione na 410-420KM 335d będzie miało spalanie porównywalne do 335i 400+ czy jednak będzie ekonomiczniejsze ? :shock:

Ma ktoś rozeznanie ile wzrosło spalanie w 335d po modach (trasa,miasto,cykl mieszany) ? Jeśli wzrosło sporo to nie lepiej kupić i zachipować 335i bo spalanie jest pewnie porównywalne do 335d 400KM+ a jest mniej rzeczy do psucia ?

Wystarczy że wtryski polecą albo turbo i oszczędności spalania 335d można sobie w d.... wsadzić :duh:

co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej fajny projekt duze plany ale powiedz mi bo widze ze twoje auto jest przed liftingowe i prawdopodobnie masz ta sama skrzynie co ja GA6HP26Z i ona jest przewidziana do 600Nm max... Dopiero pozniejsze modele skrzyni 6HP28 ktore juz mialy wytrzymywac 700Nm. Jaki ty masz plan na to ?? bo mnie wlasnie to odstraszalo do ciagniecia mocy ciut wiecej niz mam teraz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego te uklady są szczelne... jakakolwiek nieszczelność daje taki smród w aucie ze nie ma szans by w środku wysiedzieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy takie zrobione na 410-420KM 335d będzie miało spalanie porównywalne do 335i 400+ czy jednak będzie ekonomiczniejsze ? :shock:

Ma ktoś rozeznanie ile wzrosło spalanie w 335d po modach (trasa,miasto,cykl mieszany) ? Jeśli wzrosło sporo to nie lepiej kupić i zachipować 335i bo spalanie jest pewnie porównywalne do 335d 400KM+ a jest mniej rzeczy do psucia ?

Wystarczy że wtryski polecą albo turbo i oszczędności spalania 335d można sobie w d.... wsadzić :duh:

co myślicie ?

 

 

Najpierw poszukaj informacji na temat silnika 325d/330d/335d i 325i/330i/335i .

Dowiedz sie wszystkiego i sam wyciagnij wnioski...

Moje zdanie po wieloletniej analizie to nie ma innego lepszego, bardziej podatnego na mody tak bezawaryjnego silnika dizel na świecie jak ten 3,0d z lat 1998 do 2008.

ba! nowe benzyny są bardziej awaryjne niż to cudo!!! 6 lat z rzedu okrzykniety najlepszym dizelm świata.

Mało pali, szybko jedzie, nie psuje się i tani w serwisie- takie rzeczy niby tylko w erze...

Po chipie 5s do setki i to w 10 litrach na 100 km? Mało???

 

Co do awaryjności. Program/chip jej nie zwieksza i jeśli jest dobrze zrobiony nie ma wpływu na awaryjność.

 

Co do saplania to dobrze zrobiony program moze je zmniejszyć (podczas spokojnej jazdy) poszukaj w temacie Mariusza ile mu pali jego 335d w 372 koniach... Albo Mariusz sam się wypowiedz- 335i w automacie nie dorasta do pięt pod tym wzgledem 335d

 

Mi przed chipem moje 330d paliło po mieście około 8... po chipe około 6,5 przy normalnej jezdzie po mieście oczywiscie.

335d pali 10 przy spokojnej i 12 przy ostrej po mieście... jak po chipach to sie okaże jak bedzie

 

 

 

POD duzym wrazeniem wykonanej roboty !!! :shock:

dzieki- może kiedyś Cię dogonię :oops:

 

 

Hej fajny projekt duze plany ale powiedz mi bo widze ze twoje auto jest przed liftingowe i prawdopodobnie masz ta sama skrzynie co ja GA6HP26Z i ona jest przewidziana do 600Nm max... Dopiero pozniejsze modele skrzyni 6HP28 ktore juz mialy wytrzymywac 700Nm. Jaki ty masz plan na to ?? bo mnie wlasnie to odstraszalo do ciagniecia mocy ciut wiecej niz mam teraz :)

 

Ta przedliftowa daje radę na 700Nn, ta nowsza 750Nn ... Trzeba zaryzykować. Co do planu to nie mam planu- jak padnie to się będę martwił. Zawsze idzie jakoś ją wzmocnić. rozpadnie się to sie rozbierze i bedziemy mysleć.

 

 

 

kolego te uklady są szczelne... jakakolwiek nieszczelność daje taki smród w aucie ze nie ma szans by w środku wysiedzieć.

 

To nie wiem jak mam wyjasnic te naukowo udowodnione badanie.

Dodatkowo zapowiadam już ,że niebawem wyskoczę z nowym tematem na temat dizla . Zbieram artykóły i je zeskanuje - szczeny Wam zjadą co gotuja nam przedstawiciele UE i jak szatańsko psyhodeliczny plan mi przyszedł do głowy , aby temu zaradzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o, przyjechał wilk z Afryki i w końcu będzie o czym poczytać :)

ze spalaniem to wg mnie najlepsza opcja to miasto po bułki do marketu 1.0 benzynka a w trase 335d i można poszaleć zamykając się w 9l :D

Działaj dalej ,w maju coś z tym zderzakiem i wydechem 335d byśmy podziałali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz do 400 koni pompa na 100% da radę , ale jak z dpfem to nie mam pojecia.

 

Wytrzyma pompa przy chlodzeniu 400 koni... tak :) pytanie ile kilometrow :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o, przyjechał wilk z Afryki i w końcu będzie o czym poczytać :)

ze spalaniem to wg mnie najlepsza opcja to miasto po bułki do marketu 1.0 benzynka a w trase 335d i można poszaleć zamykając się w 9l :D

Działaj dalej ,w maju coś z tym zderzakiem i wydechem 335d byśmy podziałali

Do sklepu po bułki to z papcia najtaniej i na zdrowie wychodzi :D

Spoko wpadaj - ja Ci ogarne cos tak jak obiecałem.

 

Mariusz do 400 koni pompa na 100% da radę , ale jak z dpfem to nie mam pojecia.

 

Wytrzyma pompa przy chlodzeniu 400 koni... tak :) pytanie ile kilometrow :)

Ta e92 w 433 koniach z poczatku tematu Pana Stasia zrobiła 32 tys i nic a nic sie nie siadło... mam kontakt z właścicielem na facboku bo on sam po obopulnej wymianie informacji umiera z ciekawosci ile mi wyjdzie mocy.

 

 

 

Co do projektu to aktualnie stoi w miejscu. Wczoraj wróciłem z wakcaji ,a jutro rano znowu jadę... Po powrocie idę do szpitala , więc aktualnie nic sie nie dzieje...

Jest dobrze bo odzyskałem równowagę psychiczną - walić zagubiony wygrany los w lotto bo pieniądze to nie wszystko!

Jak przeżyję operację to bedziemy modzić dalej te 335d :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlych diabli nie biora ! :cool2:

 

jak chodzi o ompe to nie myslalem o 32 tys raczej czy wytrzyma 100 tys :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej fajny projekt duze plany ale powiedz mi bo widze ze twoje auto jest przed liftingowe i prawdopodobnie masz ta sama skrzynie co ja GA6HP26Z i ona jest przewidziana do 600Nm max... Dopiero pozniejsze modele skrzyni 6HP28 ktore juz mialy wytrzymywac 700Nm. Jaki ty masz plan na to ?? bo mnie wlasnie to odstraszalo do ciagniecia mocy ciut wiecej niz mam teraz :)

 

Ta przedliftowa daje radę na 700Nn, ta nowsza 750Nn ... Trzeba zaryzykować. Co do planu to nie mam planu- jak padnie to się będę martwił. Zawsze idzie jakoś ją wzmocnić. rozpadnie się to sie rozbierze i bedziemy mysleć.

 

ZF podaje takie dane:

-GA6HP26Z (designed for maximum torque of 600 Nm)

-GA6HP26Z TU (designed for maximum torque of 650 Nm)

-GA6HP28Z(designed for maximum torque of 700 Nm)

-GA6HP32Z (designed for maximum torque of 750 Nm)

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/335d_m57t2_sal/6_si_techniques/24__automatic_transmission_%28aut%29/2_sbt__6-speed_automatic_transmission_e53_e60_e61_e63_e64_e65_e66_e70_e81_e83/page_3605/

 

Kiedys rozmawialem z jednym mechanikiem tych skrzyn i mowil ze walki w naszych pekaja i nie ma innych by wzmocnic.. ale troche niechce mi sie wierzyc..

Myslales by za wczasu zmienic z 6hp26 na 6hp28 ??

myslisz ze dalo by rade zapakowac 6hp32 do naszych autek?? czy bedzie fest inna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa musi wytrzymać Rivasi - to jest bmw w końcu :obloki:

 

 

Co do Skrzyni to mnie zaskoczyłeś. Z tego co ktoś mi wczesniej nadmieniał to w tej 335d wychodzily 2 warianty skrzyni biegów. Ta słabsza i ta mocniejsza.

Po za tym skoro do takiego samego motoru po lifcie wsadzili mocniejszą skrzynie to podejrzewam, ze przypasowanie jej do przed lifta (wrazie awari mojej skrzyni) bedzie bezproblemowe. A wsadzenie tej najmocniejszej hmmm wszystko jest mozliwe i nie takie cuda sie robiło, więc na 100% coś się zaradzi :roll:

 

A ta najmocniejsza to jest od jakiego motoru/auta ?

 

Jak sprawdzic jaką dokladnie ja mam skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Skrzyni to mnie zaskoczyłeś. Z tego co ktoś mi wczesniej nadmieniał to w tej 335d wychodzily 2 warianty skrzyni biegów. Ta słabsza i ta mocniejsza.

Po za tym skoro do takiego samego motoru po lifcie wsadzili mocniejszą skrzynie to podejrzewam, ze przypasowanie jej do przed lifta (wrazie awari mojej skrzyni) bedzie bezproblemowe. A wsadzenie tej najmocniejszej hmmm wszystko jest mozliwe i nie takie cuda sie robiło, więc na 100% coś się zaradzi :roll:

 

Ja chcialem robic u mnie program mocniejszy ale nie chcialo mi sie wlasnie kombinacji ze skrzynia robic, i zostawilem temat na 326KM i okolo (nie sprawdzilem dokladnie) 630Nm

Ale przetrzyj szlak to moze kiedys skrzynie zmienie jak moja sie rozleci ;) i bede mogl robic mocniejszy sprzet jezdzacy ;)

 

A ta najmocniejsza to jest od jakiego motoru/auta ?

 

wlasnie nie wiem z jakiego modelu ale pisze ze z wiekszych (masowo) BMW, ale chyba z tego samego silnika wiec moze bedzie to z seri % lub X ?? mozna by pewnie zapytac w ich dziale pewnie by posprawdzali co maja pozakladane. ;)

 

Jak sprawdzic jaką dokladnie ja mam skrzynię?

 

 

http://bmwfans.info/vin/decoder?vin=vd91123

Ja tu wpisalem swoj VIN numer i wszedlem w czesci do skrzyni i mi pisalo jaka jest zamocowana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja sie dowiadywałem to wytrzyma te 700Nn.

Byly projekty po 460 koni i nie całe 500 ,więc nie powinno byc problemu. Tym bardziej ,że 400 koni to juz nie jest żaden nadzwyczajny wynik dla tego motoru. Cała masa tego juz jeżdzi i nic nie słychac na temat siadającychy skrzyń.

 

jak tylko wyjde ze szpitala, przejde do końca rekonwalestęcje w domu to ruszam z projektem do końca.

 

Przed strojeniem muszę jeszcze

-Wstawić IC

-Naprawic te podciśnienia ,czy ten przekaźnik podciśnień

-Wstawic wydech

-Wymienic olej w skrzyni, dyferencjale i resztę płynów

-Paski od klimy i osprzetu

-Zamontowac i pomalowac tylni zderzak z klapą

-Wymienić podpore wału

 

Chyba to wszystko...

 

A chce jeszcze dołożyć

- CIC

- logic7

- Odnowic felgi

- i chyba zrobię poliftowy przód (bo jak tył zrobię to i przód chyba tez trzeba)

http://i.imgur.com/OU2qJes.jpg

Chyba by było warto zmienic przod co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmienialem juz u mnie oba przekazniki cisnien bo mi jeden padl, a wytrzymaly okolo 100tys km.. ale to norma w naszych silnikach ;)

Mi sie podoba przed liftotowy przod :) bardziej zadziorny jest moim zdaniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod zaczyna naprawde fajnie wygladac... :cool2: Jezeli mogl bym po przejechaniu sie samochodem czerwonego cos poradzic to zawieszenie gwint z wyzszej polki albo lowtech albo KW (z regulowanym odbiciem) robi swoje

 

A mam pytanie techniczne jeszcze w kwestii oleju przy takiej mocy i braku dpfa. Czy co sie zmienia czy uzywasz tego samego oleju ? Jaki interwal wymiany stosujesz ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie tak jak napisalem do chipa jeszcze troszke czasu. Mysle ,że za 2 tyg będę juz miał program zrobiony :obloki:

Juz wymieniłem olej na castrol edyge dizel tytanium 5W40 i mam zamiar go zmieniac co 10 tys. Tak mi ci od turbin dioradzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.