Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat dynamiki tych motorów względem siebie.

Proste pytanie czy 1.8t 150 km np w budzie a4 b5 jest w stanie " zjeść ", bmw e36/e46 z rzędową szóstką 2.5 170 km ?

Te silniki 1.8t są bardzo chwalone, lecz nie wydaje mi się, że zje R6.

Miałem okazję jezdzić e39 z motorem 2.5 170 km i jestem ciekaw jak takie audi by sobie radziło z tym silniczkiem.

Dzięki za odp

Opublikowano
BMW E46 325i ma tych koni 192-takie auto bez trudu objedzie te 1.8T.Jeśli chodzi zarówno o osiągi jak i kulturę pracy nie ma za bardzo co porównywać.Turbo w 1.8T może jedynie robić różnicę na niskich obrotach ale to tylko do pewnego momentu.Po za tym R6 od BMW to R6 od BMW-jakikolwiek komentarz jest tu zbędny.Wyższość BMW jest bezdyskusyjna.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja mogę porównać 1.8 (bez T - 125km) A4 B5 '98r z e39 2.0R6 również 150km '00r - oba te samochody posiadałem. Który którego objedzie to nie mam pojęcia, ale e39 powala Audi kulturą pracy silnika, wygodą, wyciszeniem i trochę również jednak wykończeniem - oba w wleurze, a prowadzenie to niebo a ziemia, również na korzyść BMW.

e46 '99r 1.9 też trochę latałem i powiem, że od tego akurat modelu - Audi mi lepiej się jeździło, mimo, że w e46 dużo wygodniejsza pozycja za kierownicą była.

Opublikowano
BMW E46 325i ma tych koni 192-takie auto bez trudu objedzie te 1.8T.Jeśli chodzi zarówno o osiągi jak i kulturę pracy nie ma za bardzo co porównywać.Turbo w 1.8T może jedynie robić różnicę na niskich obrotach ale to tylko do pewnego momentu.Po za tym R6 od BMW to R6 od BMW-jakikolwiek komentarz jest tu zbędny.Wyższość BMW jest bezdyskusyjna.

 

Wyższość... :norty: Brak pojęcia, wolałbym mieć 1,8 turbo 225 ps niż BMW 2,5 192 ps...

Odpowiedź na pytanie barszczu78 nie jest prosta 1,8 t ma sporo wersji mocy.

 

Oczywiście o podobnej mocy zawsze silnik turbo będzie w większym zakresie mieć wyższy moment niż wolnossący co daje bardzo dobre przyspieszenie już od niższych prędkości obrotowych silnika i niższe spalanie przy dynamicznej jeździe... Generalnie No turbo no Fun w dużym uproszczeniu (porównując np v6 bez turbo i v6 z turbo)...

 

Jeśli chodzi o audi a4 to do 2008 roku środek jest nudny i wygląda tragicznie dlatego nigdy bym tego auta nie kupił nie ważne z jakim silnikiem...

 

Audi 1,8 t 150km/210nm, 180/235, 225/280

 

BMW R6 2,0 ma 150km/190nm

BMW R6 2,5 ma 192km/245nm

Opublikowano

Znajomi mają Leona Top Sporta 1.8t 180KM po chipie na 210KM i jest masakra, jest szybszy o wiele niż moje poprzednie e90 330i

a drugi ma S3 1.8 BAM 225KM to jego znowu do 100 idzie jak Leon a potem jest woooooolny (quattro)

Więc w a4 b5 1.8t 150KM szału nie zrobi, wolałbym 2.5 170KM ale znowu 1.8t jest bardzo podatny na podnoszenie mocy

Jednak i R8 i 1.8t to będzie dobry wybór, ważne, że nie diesel :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Barszczu zadał konkretne pytanie a Wy zaczęliście dyskusję na poziomie 15 latków czytających czasopisma o samochodach. Pytał o dwa konkretne silniki i nikt mu nie odpowiedział na pytanie. W sumie najsensowniej wypowiedział się pirlo, tylko niestety nie pisał o silniku, o który pytał Barszczu, bo 2.5 192KM to nie ten sam co 2.5 170KM. Reszta to już dziwne dywagacje nie w temacie, szczególnie pisanie o 1.8T 225KM, który nigdy w tym Audi nie występował.

 

A co najzabawniejsze, to w samym sensie "zjadania" się, to między Audi B5 z 1.8T 150KM a E46 2.5 170KM nie ma wielkiej różnicy w osiągach (minimalnie na korzyść BMW). I tyle w temacie.

Opublikowano
Tak jak kolega wyzej napisal,osiagi podobne lecz oddawanie mocy i odczucia przyspieszania pewnie inne.Jesli chodzi o kulture pracy to chyba nie trzeba za duzo pisac ;)
Opublikowano
Generalnie No turbo no Fun w dużym uproszczeniu

a w jeszcze większym No Turbo No problems :mrgreen:

Swoją drogą nie wiem jak komuś wolnossące 3.0R6 czy V8 może nie dawać funu z jazdy :duh: Głupoty Blade wypisujesz w tych uproszczeniach...

 

Wracając do tematu to akurat jeździłem A3 180hp/230Nm i e46 325i 192km/245nm i śmiało mogę powiedzieć, że praktycznie wszystko przemawia za E46.

Tutaj masz porównanie średnich wyników z pomiarów obu aut (po 5 pomiarów na auto).

http://www.zeperfs.com/duel4523-33.htm

 

Tutaj porównanie z A4

http://www.zeperfs.com/duel4523-1083.htm

 

A tu e39 i A4

http://www.zeperfs.com/duel99-1083.htm

.

Opublikowano

Smokin nie baw się w naszych polityków i wycinaj całe zdanie a nie jego część która Ci najbardziej odpowiada:

Generalnie No turbo no Fun w dużym uproszczeniu (porównując np v6 bez turbo i v6 z turbo)...

Wyraźnie piszę o porównywaniu v6 z v6 turbo a nie r4 Turbo z V8...

Dla mnie Turbo to nie problem bo się zużywa jak każda inna część i żywotność na poziomie 150 tyś km jest jak najbardziej ok... Twoim tokiem rozumowania trzeba by całe dodatkowe wyposażenie wyrzucić z auta bo problem i się może popsuć :duh: ...

Opublikowano

Wyraźnie piszę o porównywaniu v6 z v6 turbo a nie r4 Turbo z V8...

To nie rób ot bo temat tyczy się R4T i R6 o zbliżonych parametrach a jednak silnik wolnossący dwie z trzech opcji 1.8T leje na mordę. Więc Twoje uproszczenia w rozpatrywanym przypadku są zwykłym bełkotem...i nic nie wnoszą do tematu.

 

Co do awaryjności to jak mi siądzie cewka albo świeca to nie zjaram siebie i wszystkiego dookoła :mrgreen: a na pewno nie zatrę silnika :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=dsPSMeShivk&feature=player_detailpage#t=214

A tak na poważnie to jeździsz dizlem więc nie dziwota , że turbo dla Ciebie nie jest problemem, ja wolałem duże , wolnossące benzynowe R6 i nie uważam żebym nie miał funu z jazdy....

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.