Skocz do zawartości

Zawieszenie i hamulce w M550d vs 535xd - różnice


maciek_w

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Wg Waszej wiedzy, czym różnią się hamulce (średnica tarcz, wielkość zacisków) i zawieszenie (amortyzatory, sprężyny, stabilizatory, drążki kierownicze) montowane w M550d od tych montowanych w moim modelu (535d x-drive)? Oczywiście chodzi mi o wersje ze standardowym zawieszeniem pasywnym (zatem bez EDC, albo AD). Z tego, co wiem, EDC nie jest standardem w M550d, ale może jestem w błędzie.

 

Pytam, gdyż być może wymiana na (mocniejsze/bardziej sportowe) elementy z 550d byłaby dla mnie jakimś pomysłem na lekkie usportowionej mojego auta. Jak myślicie?

 

Pozdrawiam!

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myslisz o modach hamulcowa, to ja bym szedl w ori zestaw m5 albo jakis custom bigbrakekit. Kiedys patrzylem, roznica w wielkosci tarczy pomiedzy 535 a m550 jest niewielka, chyba gra nie warta zachodu...

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g numer katalogowego tarcza hamulcowa od 525d, 530d, 535d, M550d (a nawet 550i) jest taka sama. Może tam inny zacisk siedzi, ale sprawdzać mi się nie chce. Zawsze możesz anodyzowanego Stoptecha 380mm walnąć (na przód coś koło 25tys PLN). Miałem taki zestaw duży w mojej zabawce i jest to bardzo grozne, bo kiedyś lecąc 200km/h i za mną jakiś Passat się trzymał. Wyjeżdzam zza zakrętu a tu korek nagle stoi bo coś się stało. Jak noga na pedał i stoje, a gość na szczęście poleciał poboczem, żeby mi nie wjechać w tyłek i zatrzymał się ze 3 auta przede mną mierząc długością pobocza.

 

Do japońskich big brake kitów niektórych dołączają taką naklejkę na tylną klapę typu "STOP! I got big brake kit" co wydaje się niegłupim pomysłem.

 

Masz do wyboru Alcona, AP Racing, Brembo, Stoptech, Tarox czy japoński ENDLESS, Project Mu - wszystkie to istna klasa sama w sobie.

 

Myślę, że robisz straszną głupotę z tym co zamierzasz. Po co kupowałeś limuzyne z dieslem klasy wyższej, żeby się nią wyszaleć na skrzyżowaniach spod świateł?

A bardziej bezpośrednio : Po kiego wała chcesz modzić to auto? Ono do sportu to się nadaje... Nie lepiej było kupić od razu M550d, albo M5 skoro miał być sport i klasie premium? Za duże pieniądze? To trzeba sobie dokupić za 100tys hothatcha co ma 320KM w standardzie i tam będziesz miał zabawę i skrzynia nie kosztuje 60tys PLN w razie jak przesadzisz i tuning do 450KM to nie problem i masz 20 serwisów w Warszawie co ogarniają takie auta od A do Z.

 

Z mojego długoletniego doświadczenia tuningowca mogę powiedzieć, że nigdy najlepsze auta nie były przerabiane na częściach z modeli "wyższych" tylko po prostu z aftermarketowych firm tuningowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g numer katalogowego tarcza hamulcowa od 525d, 530d, 535d, M550d (a nawet 550i) jest taka sama.

 

(...)

 

Masz do wyboru Alcona, AP Racing, Brembo, Stoptech, Tarox czy japoński ENDLESS, Project Mu - wszystkie to istna klasa sama w sobie.

 

Tak też myślałem, że w razie zmiany, skończyłoby się na aftermarketowym zestawie. Rozważę. Dzięki! :)

 

WMyślę, że robisz straszną głupotę z tym co zamierzasz. Po co kupowałeś limuzyne z dieslem klasy wyższej, żeby się nią wyszaleć na skrzyżowaniach spod świateł?

A bardziej bezpośrednio : Po kiego wała chcesz modzić to auto? Ono do sportu to się nadaje... Nie lepiej było kupić od razu M550d, albo M5 skoro miał być sport i klasie premium? Za duże pieniądze? To trzeba sobie dokupić za 100tys hothatcha co ma 320KM w standardzie i tam będziesz miał zabawę i skrzynia nie kosztuje 60tys PLN w razie jak przesadzisz i tuning do 450KM to nie problem i masz 20 serwisów w Warszawie co ogarniają takie auta od A do Z.

 

Otrzeźwiające słowa :). I serio nie mam pretensji. Najwyraźniej zbliża mi się kryzys wieku średniego. A tak bardziej poważnie: doskonale zdaję sobie sprawę z bezsensowności modzenia tego auta z myślą o "sportach". Albo ściganiu spod świateł (choć to akurat... ;) ). Każdy z nas ma pewnie swoje powody, dla których chce zmieniać auto. Jakieś pewnie mam i ja.

 

Poważnego auta z duże pieniądze nie mogłem kupić, a z hothatchy wyrosłem.

 

Anyway: naprawdę dziękuję. Dałeś mi do myślenia :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie chciałem Cie urazić to po pierwsze :) Także ciesze się, że zrozumiałeś aluzję :wink:

 

Jak przeżywasz kryzys wieku średniego to rozumiem, że nie miałeś w swojej stajni jakiegoś szybkiego hothatcha, którego przetuningowałeś łącznie z kolorowymi śrubkami w komorze silnika?. Ja na szczęście się wyleczyłem z tego. Miałem odwalone auto rozebrałem i sprzedałem wszystko i nie żałuję, ale rozumiem kogoś kto się nie wyszalał bo sam kilka lat temu przechodziłem to samo co Ty, ale mnie nie było wtedy stać na auto za kilkaset tys, ale raptem miałe budżet 100tys - cóż życie, ale na zabawkę to był budżet, kosztem jazdy autem na codzień z klasy średniej. Też miałem Opla Insignie jak Ty tyle, że w dieslu. Teraz pogodziłem wszystko i mam skrzyżowanie komfortowego auta, ale jak przycisne to jedzie, ale to nie to samo co manual, ryk z wydechu i gwintowane zawieszenie - to prawda, tyle, że mnie to już nie jest potrzebne. 5 lat się tak bawiłem.

 

Jak chcesz adrenaliny i tuningów to mówię na prawdę serio sobie kup jakiegoś hothatcha nawet nie nowego. Focus RS, Megane RS, Golf R itp. Każdy warsztat zrobi Ci chiptuning tego, a koszta utrzymanie są śmieszne, nawet jak silnik rozwalisz, bo tyle jest tego na rynku, a będziesz mieć fun jak cholera. I tak prędzej czy pózniej podjedzie Ci GT-R na światłach i te wszystkie Twoje zmiany na nic się zdadzą.

 

Ja też mam takie auto co Ty i uważam, że to 5.1s czy nawet 5.5s do 100kmh to odwalam 95% aut spod świateł albo i nawet 99% i nie jest mi potrzeba więcej :8) Tyle, że przy hothatchu wszyscy sie chcieli ze mną ściagać, a przy tej kolubrynie nikt.

 

PS: Sorry nie doczytałem, że wyrosłeś z hothatchy ... To ja Ci nie poradze nic. Zbieraj na GT-Ra :norty:

Edytowane przez F1le
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kryzysu jeszcze chwila mi została (A.D. 1979), mam nadzieję.

 

A z samochodowymi marzeniami uderzyłeś w dobry ton... GT-R :). Z hot hatchy wyrosłem, ale taka godzilla to co innego.

 

Mody w moim obecnym aucie są mi potrzebne do tego, żebym ZAWSZE wiedział, że w razie potrzeby przyspieszę, dogonię, zatrzymam się bezpiecznie niezależnie od sytuacji.

 

A oprócz tego wygląd - stąd koła i obniżenie. To już wyłącznie dla mnie samego. Po prostu lubię :)

 

 

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem 1980 i jakoś kryzysu nie przechodze, widać co mnie czeka za rok :)

 

Mając 630Nm nie wyprzedzisz sprawnie i nie dogonisz? No fakt zależy jakie auto, ale 99% aut spokojnie wyprzedzisz i dogonisz.

 

Jak lubisz to sobie tam dłub. Jak to się mawia - kto zabroni bogatemu, jak to Cie ma uszczęśliwić to dla mnie możesz sobie i złotem to auto pokryć, ważne, żebyś Ty się w nim dobrze czuł. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Maciek z tym kryzysem nie szalej jestem z tego samego AD co ty i uważam że jak kupię F10 to nadejdzie mój kryzys :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie większe...

 

Choć gdy auto ma opcje

S212A=Tak

to wtedy są takie same, a to jest chyba jakiś brak ABSu?

 

Ale to już taka ciekawostka (w/g realoem.com)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce są większe w m550d/550i niż w 535d. Średnica 374 vs 348, także są trochę większe. M5 e60 ma taką średnicę jak się nie mylę.

A z tylu?

 

Dzięki! :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak kupowałem felgi (zimowe) to przy okazji dowiedziałem się, że dla 550 już nie da się założyć felg R17 w odróżnieniu do innych - właśnie przednie hamulce/tarcze przeszkadzają - przy R18 wchodzą na styk (jeszcze wyważenie kół ...).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.