Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Zapoznaj się z tym....

viewtopic.php?f=68&t=120678

 

 

Cześć wszystkim :)

 

Mam bardzo duży problem ze spalaniem w moim samochodzie E36 318is coupe, a dokładniej gdy zatankuje za 50zł to przejeżdżam TYLKO 45-48km, byłam już u 3 mechaników i żaden nie może znaleźć przyczyny. Sonda lambda była sprawdzana i jest w bardzo dobrym stanie. Bardzo proszę o pomoc bo takie spalanie raczej nie jest normalne, a ja już sama nie wiem co mam robić. :cry: Dodam jeszcze, że gdy odpalam to obroty mi falują i też nikt nie wie dlaczego.

Opublikowano

Przy cenie benzyny ok. 4,60zł to spalanie rzędu 22 - 24 litra na stówkę, a to co najmniej 2x za dużo, o ile nie ma wycieku paliwa to silnik wręcz powinno zalewać paliwem.

Nie ma objawów dławienia, mulenia czy wręcz smrodu nie przepalonego paliwa z wydechu?

 

Jak sprawdzili sondę, kompem, miernikiem czy organoleptycznie?

Do sprawdzenia również czujnik temperatury od ECU.

 

Co do falowania to sam z tym kiedyś walczyłem, do sprawdzenia szczelność dolotu, silniczek krokowy u mnie pomogła wymiana przepływki (teraz tylko czasami sporadycznie zafaluje na zimnym silniku).



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Sondę sprawdzał kompem i nic nie wykazało to ją przeczyścił i wszystkie filtry.

Nie dławi się, nie muli, nie śmierdzi owszem tłumik uważam, że jest do wymiany bo spawany raz już był, wycieków też żadnych nie mam.

Również myślałam o tym, żeby wymienić przepływkę i na pewno to zrobię.

Wszystko działa idealnie tylko to spalanie mnie przeraża i nie wiem jaka jest tego przyczyna.

Opublikowano

Prowokacja albo ten mechanik powinien jeszcze raz pójść do szkoły. Jak sonda może mieć prawidłowe wskazania skoro silnik spala takie ilości paliwa ?

Może masz uszkodzony czujnik poziomu paliwa ,może paliwo zostaje w lewej komorze i nie jest przelewane do prawej ? Może przewody paliwowe przy silniku puszczają ? Czy tankowałaś pełny zbiornik i po 100km dolewałaś do pełna ?

Opublikowano

Jeszcze mała uwaga co do sondy - błąd zrobili że ją wyczyścili, jakakolwiek ingerencja może spowodować uszkodzenie ceramiki.

Rzecz jasna tego elementu się nie czyści ponieważ podlega ona procesowi samo-oczyszcznia (wysokie obroty i odpowiednia temperatura spalin)



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Czujnik poziomu paliwa wydaje mi się być sprawny, nie mam pojęcia czy paliwo zostaje w lewej komorze nawet o tym nie pomyślałam więc na pewno sprawdzę. Podobno wszystkie przewody są w porządku ale teraz to już sama nie wiem. Nie tankowałam do pełna, ale ostatnio gdy znowu zatankowałam za 50zł żeby sprawdzić ile przejadę to przejechałam aż 85km i bardzo się zdziwiłam po ponownym zatankowaniu za 50zł wszystko wróciło do normy i znowu tylko 45km udało mi się przejechać i od razu sprawdziłam ile na rezerwie mi przejedzie wyszło 25km.

 

Czyli co to znaczy, że zepsuł mi sonde i muszę ją wymieniać?

Opublikowano
Czyli co to znaczy, że zepsuł mi sonde i muszę ją wymieniać?

niekoniecznie ale tak jak kolega napisał to najlepsza droga do jej uszkodzenia. Sprawdż czy w lewej komorze jest paliwo to częsta przypadłość w e36 że nie przelewa i wtedy pompa pracuje na sucho choć paliwo w zbiorniku jest.Nie ma możliwości poza wyciekiem oczywiście żeby taka ilość przelatywała przez silnik a sprawna sonda wskazywała normalne parametry.Zatem w grę wchodzi brak przelewu i błędne wskazanie czujnika lub wyciek.
Opublikowano

Nie twierdzę że sondę zepsuli, lecz z własnego doświadczenia wiem jak delikatny jest to element.

 

Poziom paliwa w obu komorach można sprawdzić bardzo łatwo w INPIE przynajmniej tak jest w E46 (można sprawdzić również z funkcji ukrytych), a w E36 szczerze mówiąc nigdy nie sprawdzałem.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Poziom paliwa w obu komorach można sprawdzić bardzo łatwo w INPIE przynajmniej tak jest w E46
można i w e36 bo kilka dni temu sprawdzałem ,ale warunek sprawne czujniki poziomu .
Opublikowano
No to tym bardziej prosta sprawa do diagnozy, aby wykluczyć czujniki.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Prowokacja albo ten mechanik powinien jeszcze raz pójść do szkoły. Jak sonda może mieć prawidłowe wskazania skoro silnik spala takie ilości paliwa ?

Też myślałem wcześniej o tym, że to podpucha jakaś

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.