Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do zakupu pierwszego bmw i wybór padł na nowe X3 z silnikiem 3l. Pytanie tylko czy diesel 3.0d czy benzyna 35i. Większe o kilka litrów spalanie 35i nie jest dla mnie blockerem, natomiast ostatnio przejechałem się testowym X6 z 3.0d i ten silnik b.dobre wrażenie na mnie zrobił (dźwięk i dynamika w ciężkim X6). Nie miałem okazji sprawdzić 35i, dlatego chciałbym zapytać osoby z praktycznym doświadczeniem z tymi jednostkami o opinie, trochę się obawiam tego świdrującego dźwięku w 35i (

). Do tej pory byłem trochę sceptyczny w stosunku do silników diesla, ale nie wiem czy nie czas/warto zmienić podejście.

 

Jak generalnie oceniacie te 2 silniki w X3 pod kątem:

a) wrażeń z jazdy

b) dynamiki

c) dźwięku który dochodzi do kierowcy

d) kosztów utrzymania z pominięciem kosztów paliwa

 

Z góry dzięki za feedback.

Opublikowano

I jeszcze dorzuciłbym 2 kwestie z wyposażenia nad którymi się zastanawiam czy warto wziąć:

1. koła 19'' zamiast 18'' - jak duży wpływ na pogorszenie komfortu jazdy to będzie miało?

2. EDC lub DDC - Eletronic/Dynamic Damper Control - czy będzie w praktyce używany? Czy standardowe zawieszenie nie zapewni wystarczającego komfortu jazdy (przy jakich kołach) ?

Opublikowano

Mały zbiornik paliwa więc brałbym 30d a najlepiej 35d.

Jednak przy tej cenie jest juz wtedy Macan który jest dużo lepszym autem wg mnie.

Te BMW są poprostu za drogie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ad1. Bierz koła 18

Ad2. EDC wskazany

 

Zgadzam się z przedmówcą... jak jest kasa to bierz MACANa

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Opublikowano

Potwierdzam, że najwieksza bolączką 35i jest zbyt mały zbiornik paliwa. Przy dynamicznej/szybkiej jeździe czasem cieżko przejechać 400km. :duh: cała reszta to ogromny pozytyw!!! :cool2: dźwięk, dynamika, nawet średnie spalanie (u mnie średnia z 15tys km to 11,7) jest super! Wcześniej jeździłem 3.0d - nie tęsknię!

Jeżdzę na 19" z EDC - komfort jest bardzo dobry a nawet w ustawieniach Sport plomby nie wypadają! :mrgreen:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koniecznie przejedź się x3 z dieslem. Jeżeli różnica między x6 a x3 w wyciszeniu kabiny jest taka sama jak między f10 a f30, to możesz być rozczarowany dieslem!

 

Mam f10 535d i silnik pracuje znośnie (słychać wyraźnie, że to dizel, jednak do kabiny docierają przede wszystkim te miękkie i akceptowalne dla ucha dźwięki). Jeździłem też f10 520d i było też ok.

 

Natomiast dizel 2.0 w f30 doprowadziłby mnie do szału.

 

Sprawdź, zanim kupisz!

m.

 

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Bierz 30d, glownie ze wzgledu na spalanie. Z 800 km da sie przejechac na jednym baku przy normalnej jezdzie w trasie. Ost z Wloch do granicy srednie 6,7 z blisko 700km, jazda 120-140. Dzwiek - mi tam sie podoba. Czasami slychac klekotanie ale rzadko. No i ma naprawde niedzwiedzia sile ten silnik. 35d bylby jeszcze fajniejszy ale w sumie to tez bym sie zastanawial nad Macanem przy takim budzecie.
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Bierz 30d, glownie ze wzgledu na spalanie. Z 800 km da sie przejechac na jednym baku przy normalnej jezdzie w trasie. Ost z Wloch do granicy srednie 6,7 z blisko 700km, jazda 120-140. Dzwiek - mi tam sie podoba. Czasami slychac klekotanie ale rzadko. No i ma naprawde niedzwiedzia sile ten silnik. 35d bylby jeszcze fajniejszy ale w sumie to tez bym sie zastanawial nad Macanem przy takim budzecie.

Podpisuje się obiema rękoma.

Co do Macana tak wychwalanego, ja poczekam z opinią aż go nie przetestuje. Obawiam się natomiast serwisu Porsche, bo poza tym że będzie trochę droższe to nic, ale koszty użytkowania w BMW są na pewno bardziej przystępne, porównując Cayenne do BMW. Nie wiem jakoś takie mam odczucia. Natomiast choruje na Porsche od dziecka i kiedyś kupię sobie 911 :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Servis Posche cenono tak się ma do BMW, jak BMW do VW... każda wizyta to stan przedzawałowy... rutynowy przegląd to kwota rzędu 3000+ PLN.

 

Plus taki, że awaryjność Porsche od lat jest na znikomym poziomie... a w BMW rośnie z modelu na model...

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Opublikowano
Servis Posche cenono tak się ma do BMW, jak BMW do VW... każda wizyta to stan przedzawałowy... rutynowy przegląd to kwota rzędu 3000+ PLN.

 

Plus taki, że awaryjność Porsche od lat jest na znikomym poziomie... a w BMW rośnie z modelu na model...

Awaryjność znikoma ale czy w Cayenne dieslu także? rzecież tam jeździ TDI 3 litrowy, który awaryjnie jest gorszy od 3.0d BMW. Niestety Porsche długo będzie mnie trzymać z dala ze względu na serwis, później klocki tarcze itd. itd. Niech rozdzielą cenowo Macan od Panamery czy 911 to wtedy bym myślał :roll:

  • Moderatorzy
Opublikowano

@rami: zgadzam się z Tobą, ale chyba każdy się zgodzi, że jak Porsche to benzyna ;) - Porsche z dieslem to tak jak BMW z napędem na przód (niestety to już smutna rzeczywistość...)

 

wracając do tematu niezawodności to "jedna jaskółka wiosny nie czyni..." - niestety w BMW więcej taki "jaskółek"

Będziesz Miał Wydatki

 

 

Opublikowano

Dla mnie Porsche odpada - nie ten klimat, nie zależy mi na lansowaniu się czy szpanie - nawet jeśli w tej samej kwocie byłby Macan, Poza tym ten tunel środkowy z fortepianem totalnie mi nie leży z niektórymi wybrakowanymi klawiszami (opcje niewykupione).

 

Wracając do tematu wątku - jako że nie miałem okazji przejechać się żadną testówką z silnikiem 35i - jednej rzeczy nie czuje. Na papierze 35i jest mocniejsza (306KM) od 30d (258KM), ale moment ma niższy (400 Nm przy 1200-5000 obr) niż 30d (560 Nm przy 1500-3000 obr). Jednak to 35i jest zdecydowanie szybszy 0-100. Pytanie czy tak też jest przy wyprzedzaniu 60-100 lub 80-120, że 35i będzie szybsza?

 

A jeśli tak, to dlaczego masa ludzi podnieca się momentem obrotowym, skoro jak widać powyżej to nie moment, ale moc decyduje o dynamice samochodu? Ktoś z Was to czuje o co w tym biega?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masa podobna, moc będzie zatem wpływać na Vmax, a moment zrobi swoje przy przyspieszaniu. Stawiam, że dizel będzie dynamiczniejszy w zakresach, o które pytasz.

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli w realnym świecie bez różnicy wielkiej?

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Dzięki za ciekawego linka.

 

Coś w tym zestawieniu jest jednak skopane. Wartości 0-80, 0-100, 0-120 wydają się OK. Natomiast różnica między 0-120 a 0-130 (czyli tylko 10 km/h !!) jest w 3.0d 2.5 sekundy (w benzynie 1.5 sekundy - też dużo) podczas gdy wartości 0-140 są o 1.2 sekundy dłuższe dla 30d w porównaniu do 0-130.

 

Czyli najpierw 2.5 sek na przyśpieszenie o 10km/h a potem kolejne 10km/h już tylko 1.2 sek.

 

Nie jest to decydujący element o całościowej ocenie ale stawia pod znakiem zapytania wiarygodność i rzetelność przeprowadzonych pomiarów.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/909/DJ8ekE.png

 

Gdyby bazować na tych porównaniach - to decyzja między 30d a 35i sprowadza się do odpowiedzi na pytanie:

Chcesz nieco lepszy dźwięk silnika w środku i jego szybsze nagrzewanie się zimie, trochę mniej problemów z serwisem, odpalaniem na mrozie

czy

chcesz zaoszczędzić 3-4 litry na każde 100km (czyli przy 24 kkm rocznie, oszczędność 4-5 tyś pln) i generalnie rzadziej szukać stacji benzynowej. Również łatwiej odsprzedać samochód w przyszłości.

 

Chyba pójdę w 30d, choć byłem zdecydowany na samym początku - zanim zacząłem się na poważnie przymierzać do sprawy - na benzynę 28i lub 35i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a musi być SUV? Może f11 zrobi robotę lepiej (z x-drivem)? :)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Dzięki za ciekawego linka.

Chcesz nieco lepszy dźwięk silnika w środku i jego szybsze nagrzewanie się zimie, trochę mniej problemów z serwisem, odpalaniem na mrozie

czy

chcesz zaoszczędzić 3-4 litry na każde 100km (czyli przy 24 kkm rocznie, oszczędność 4-5 tyś pln) i generalnie rzadziej szukać stacji benzynowej. Również łatwiej odsprzedać samochód w przyszłości.

 

Chyba pójdę w 30d, choć byłem zdecydowany na samym początku - zanim zacząłem się na poważnie przymierzać do sprawy - na benzynę 28i lub 35i

 

Ja bym teraz zdecydowanie poszedł w 30d lub 35d, ale cena za BMW jest już wtedy niestety za wysoka za wóz bez pneumatyki i tak wykonany... czyli => salon Porsche

Prawda jest też taka z tymi pomiarami że w realnych warunkach rzadko kiedy korzysta sie z dobrodziejstw wszystkich KM. Moment diesla poprostu trzęsie budą i zabawne jak mało przy tym pali. Dźwięk diesla BMW 6cyl to nie bijcie ale mi pasuje a 35D będzie też szybsze od 35i.

Kolejna zabawna sprawa jest jeśli chodzi o diesle, jak z wieloma ludźmi czasami sie rozmawia to o legendarnym VW Passku 2.0TDI z DSG wypowiadają sie w superlatywach jako auto genialne w trasy i szybkie, za to 520D z większą mocą i lepszymi osiągami będzie już poprostu mułem. Chyba stały kult braku mocy w BMW

 

Nieraz zastanawiam sie jadąc trasę benzyną przymierzam sie do tankownia jadąc praktycznie równym tempem z kolegą z dieslem.

Pytanie gdzie ten kolega już będzie w momencie gdy ja skończę tankować i jak bardzo będę musiał deptać by go znów dogonić - ot tak teoretycznie.

Wg mnie auto na miasto to 28i może być , a trasy i komfort to 30, 35D

Opublikowano

A jak wygląda sprawa z dieslem w zimie, nagrzewanie samochodu i odmrażanie przedniej szyby?

 

Co prawda BMW nie ma podgrzewanej szyby tak jak Volvo, więc zostaje zwykły nadmuch na szybę. Benzyna, wiadomo szybciej się nagrzewa, czy przy dieslu nie będzie z tym zbyt dużej męki, wszędzie tam gdzie nie ma garażu (np. wracając po pracy, po nartach, po jakimkolwiek wypadzie w zimie)?

 

Ile kilometrów trzeba przejechać dieslem by nabrał odpowiedniej temperatury przy np. -5 stopniach C?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

7-10 km musisz liczyć na to, żeby silnik zrobił się ciepły. Tyle potrzebowałem rok temu, kiedy moje ówczesne auto mroziło się całe noce na dworzu. Miało benzynę z turbo

 

Nie wiem, czy dizel będzie potrzebował więcej.

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Eee tam trzeba szukac hoteli bezposrednio przy stoku ;)

U mnie rozgrzewa sie dosyc szybko, ale to tez zalezy od tego jak sie jedzie (a raczej czy bardziej sie jedzie, czy stoi)

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.