Skocz do zawartości

alufelgi przód inne i tył inne - wg kalkulatora OK


crok

Rekomendowane odpowiedzi

hej ,

 

chce zakupić taki komplet do naszej f11 - tak większość tym samochodem jeździe żona ale mam dwie obawy

8,5X19 Cali ET33 5X120 72,6 Oś przednia

9,5X19 Cali ET38 5X120 72,6 Oś Tylna

1> wiem ,ze niby przekłada się opony na przód i tył co sezon aby się równo scierały tu to odpada ale jak wygląda jazda na dwóch innych szerokościach z przodu i z tyłu ?

2> opony wybralem nie run flaty , ja lubię i mam w drugim samochodzie, tym głównie jeździ żona z dzieciakami i dla niej za twardo więc kupimy zwykłe gumy , mamy oczywiście max możliwy pakiet związany z sytuacjami na drodze ale jak złapie gumę to nim laweta dojedzie to trochę minie i tak się zastanawiam nad zestawem naprawczym - fajny ma coś za 250pln toyota z wbudowanym kompersorem , ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? kiedyś kupiłem chłopakom w firmie taki zestaw i jak gość złąpał gumę to z tego wylał się piekny płyn i nic sie nie zrobiło :( fakt ,żę nie podniósł auta na lewarku więc może ciężar był przyczyną ale jak pokazał mi potem tą gumę to w środku sama woda , dobrze ,że ty gość miał dojazdówkę= resumując jaki zestaw naprawczy w razie czego i czy dobry wybór dwie różne fele na przód i tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne szerokości i ET felg na osiach to nie problem, bo np X5/6 ma takie rozwiązania. Ważne, aby były w zaleceniach/homologacji BMW.

Jeśli ważny jest komfort i ma jeździć żona, ja bym został przy runlfat (dla bezpieczeństwa) i zszedł do 18' (dla komfortu) - no wiem, wtedy nie te felgi i nie ma tematu.

Przekładanie opon przód/tył możesz sobie spokojnie odpuścić. Przy xdrive mogą schodzić równomiernie (ja tak mam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej ,

 

chce zakupić taki komplet do naszej f11 - tak większość tym samochodem jeździe żona ale mam dwie obawy

8,5X19 Cali ET33 5X120 72,6 Oś przednia

9,5X19 Cali ET38 5X120 72,6 Oś Tylna

1> wiem ,ze niby przekłada się opony na przód i tył co sezon aby się równo scierały tu to odpada ale jak wygląda jazda na dwóch innych szerokościach z przodu i z tyłu ?

 

Parametry sa ok. Do mieszanych felg, potrzebujesz mieszanych opon, 245/40R19 i 275/35R19, takze i tak zamiana kol pomiedzy osiami odpada.

 

2> opony wybralem nie run flaty , ja lubię i mam w drugim samochodzie, tym głównie jeździ żona z dzieciakami i dla niej za twardo więc kupimy zwykłe gumy , mamy oczywiście max możliwy pakiet związany z sytuacjami na drodze ale jak złapie gumę to nim laweta dojedzie to trochę minie i tak się zastanawiam nad zestawem naprawczym - fajny ma coś za 250pln toyota z wbudowanym kompersorem , ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? kiedyś kupiłem chłopakom w firmie taki zestaw i jak gość złąpał gumę to z tego wylał się piekny płyn i nic sie nie zrobiło :( fakt ,żę nie podniósł auta na lewarku więc może ciężar był przyczyną ale jak pokazał mi potem tą gumę to w środku sama woda , dobrze ,że ty gość miał dojazdówkę= resumując jaki zestaw naprawczy w razie czego i czy dobry wybór dwie różne fele na przód i tył ?

 

Jezeli obawiasz sie uszkodzenia opon, to wybierz poprostu opony z oznaczeniem XL, sa czyms pomiedzy tradycyjnymi, a runflatami. Dobrego zestawu naprawczego niestety Ci nie polece, musisz poszukac.

 

Jeśli ważny jest komfort i ma jeździć żona, ja bym został przy runlfat (dla bezpieczeństwa) i zszedł do 18' (dla komfortu) - no wiem, wtedy nie te felgi i nie ma tematu.

Przekładanie opon przód/tył możesz sobie spokojnie odpuścić. Przy xdrive mogą schodzić równomiernie (ja tak mam).

 

Prawde mowiac komfort w F11 na 18" i runflatach bedzie nizszy niz na 19" i tradycyjnych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wożę ze sobą takie coś http://products.rema-tiptop.de/en/radial-anchor-seal-ras.html?___from_store=de

 

Na razie używam runflaty, ale i tak czuję się lepiej z takim zestawem w bagażniku. Dotychczas stosowałem na zwykłej oponie w innym samochodzie - szybko, łatwo i solidnie. Producent opisuje reperaturki jako tymczasowe, jednak zaufany wulkanizator zapewnił mnie, że bez problemu można z tym jeździć ( Niemcy tak robią). Zatem zlecę naprawę przy wymianie kół na letnie bo po zakorkowaniu opony nic złego się nie dzieje już od ponad 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.