Skocz do zawartości

320i, n46 check engine, szarpanie, itp


jjaaccoobb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dopiero co się pochwaliłem że auto jeździ jak nowe atu bach i kupa... nie mam już sił do tego grata

 

ale od początku

 

auto to e90 2005 320i 150 km silnik n46

 

wymieniłem już

- pompę vacum

- uszczelkę pod klawiaturą

- uszczelki podstawy filtra oleju

- oringi na elektrozaworach

- uszczelkę czujnika wałka

- korek wlewu oleju

- amortyzatory

- klocki, tarcze

- odmę i jej węże

- uszczelniacze zaworowe (bez ściągania głowicy)

- wszystkie cewki i świece

- płyn hamulcowy

- filtry, oleje

- pasek klinowy, rolki i napinacz

 

i myślałem że to koniec mojej gehenny ale nie.....k.....a

 

auto po rozgrzaniu i jeździe np po autostradzie 120-140 km/h w pewnym momencie zaczyna przerywać szarpać i tak jakby się dławić, ponadto wyskakuje mi już któryś raz z koleji check engine po dłuższej jeździe po podpięciu kompa okazuje się że to błąd katalizatora , a na biegu jałowym na ciepłym silniku falują obroty tak między 600 a 900 i lubi sobie czasem zgasnąć sam z siebie bo obroty spadną do 500. Żadnych innych błędów niema pomóżcie bo niechce znowu wymieniać czegoś bez skutku.. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Edytowane przez jjaaccoobb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na katalizator :?: w sumie ja też tyle rzeczy co Ty wymieniłem :cool2: ale nic się nie martw katalizator w ASO to tylko ok 4tyś zł :mrgreen: , a może to sonda hmmm ale by w tedy wywaliło inny błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie, to ja stawiałem na

1 któraś sonda

2 katalizator

3 czujnik położenia wału

4 przepływomierz (o ile wogòle jest w tym silniku)

5 jakaś wiązka kabli może kable zapłonowe??

6. regulator biegu jałowego

 

dodam jeszcze iż gdy wciskam gaz czuje spadek mocy obroty spadają na ok sekundę i dopiero rosną tak jak by najpierw szły w dół żeby potem iść do góry ciężko to opisać , dodam jeszcze ze przy wciśnięciu gazu gdy obroty spadną słychać jakieś przełamanie w silniku i czuć je również w kabinie naprawde ciężko opisać :( :( :(

 

nie wiem nie chce już zgadywać, napisałem bo może ktoś już miał taki problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tam nie ma przepływomierza tylko czujnik temperatury!!

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1146-tlumik-szmerow-ssaniawklad-filtrahfm/vKS95465

Przepływka tylko chiny, korea, wersje na benzynę ołowiową?!

 

A jeśli chodzi o listę:

rzeczy które zrobiłeś, to jedynie uszczelniacze zaworowe to ponad norma (chociaż, wiem po forum że coraz częściej się zdarza), nie licz zawieszenia i klocków bo to każde auto czy PB czy diesel czy elektryczny. Szczególnie uszczelnienia jakie zrobiłeś to standard, jakiego n42/n46 byś nie kupił to trzeba by to zrobić!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

hmmm skoro wyrzuca Ci błąd katalizatora to może w nim tkwi problem, ja bym się skupił na odczycie z sond lambda (są dwie przed katem i dwie za tzw monitory - ale w sumie nie wiem czym się różnią).

Sprawdź w jakich zakresach pracują.

Rozumiem, że auto zaczyna Ci szarpać dopiero jak dobrze się wygrzeje i pojawi się błąd?

Jeśli tak to tym bardziej bym stawiał na katalizator. A tak jak piszę sprawdź jak działają sondy, może któraś za katalizatorem zaczyna łapać za niskie lub za wysokie wartości i dlatego zaczynają się problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sprawdz valvetronic to on jest odpowiedzialny za obroty biegu jalowego ale bez inpy czy isty nic tak naprawde nie sprawdzisz, uniwersalny shit nie daje rady... nie sluchaj bzdur o wycieciu kata bo sie nie da. Silnik nie bedzie dzialac prawidlowo przez bzdurne odczyty z sond.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz valvetronic to on jest odpowiedzialny za obroty biegu jalowego ale bez inpy czy isty nic tak naprawde nie sprawdzisz, uniwersalny shit nie daje rady... nie sluchaj bzdur o wycieciu kata bo sie nie da. Silnik nie bedzie dzialac prawidlowo przez bzdurne odczyty z sond.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A to bardzo ważna informacja, wyłacz kontrole trakcji i ESP i wtedy zobacz czy szarpie. I szukaj na forum był juz taki przypadek, ale nie pamiętam co bylo rozwiazaniem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.