Skocz do zawartości

E39 525d pompa progowa


Karol34424

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamieszczam film z testem INPĄ mojego e39 525d.

Chcę się dowiedzieć czy oprócz wtrysków które są tragiczne jest jeszcze coś nie tak ? Jak wygląda przepływka, turbo ? Czy prędkosci obrotowe cylindrów na jałowym są zróżnicowane ponieważ wtryski tak leją ?

Wiem ze filmik długi, pierwsze 10min silnik był zimny.

Zauwazylem ze gdy nagrywałem, pojezdziłem te 25min, gdzie czasem auto dostawało ostro to gdy zatrzymałem sie aby sprawdzić parametry na jałowym po rozgrzaniu, silnik pracował nie równo, telepało calą budą (cały czas nagrywałem programem). Jak wszedłem w korekcje wtrysków, auto zaczeło pracować normalnie, bez zadnego telepotania. Czego tak ?

 

Problem mam z kopceniem na siwo, bąk poranny musi być, dym szczypie w oczy. Ale to przez wtryski ?

Tutaj filmik z kopceniem:

 

Aktualny problem jest z pompa progową. Poprzednia się zacinała, nie załączała się przez to auto nie odpalało. Po wymianie na regenerowaną, ciśnienie jak widać jest bardzo dobre, a i tak pompa się nie zalącza za każdym razem (musze przekrecać kluczyk i sluchać czy się załączyla). Więc chyba mozna wykluczyć awarie w samej progówce, bo cisnienie trzyma. Jesli nie ona, to gdzie szukac przyczyny ? W kostce w bagażniku, nad aku ?

Edytowane przez Karol34424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1028 - abgasrueckfuehr-Regelung - Dotyczy właśnie EGR :idea:

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13584 jeśli Się nie mylę dotyczy przekaźnika głównego DDE(cyfrowa jednostka sterująca układem diesla) a na desce brak zapalonych kontrolek lub komunikatów??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od EGR do zaworu sterującego który znajduje się pod kolektorem ssącym :roll2:

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, dostałeś już w grudniu informacje, ze masz problem z EGR, ze masz problem z wtryskami, ze masz problem elektryczny z _ZASILANIEM_ pompy progowej.

CIekawi mnie ile jeszcze podobnych tematów założysz, zanim wezmiesz sie wreszcie za robotę.

Pompy nie musialeś wymieniać, zeby sie upewnic ze to nie z nią problem, ale nie chciało ci się zrobić pomiarow napięcia. Przy przekazniku pewnie tez ich nie zrobisz, zatem proponuje oddac auto do dobrego warsztatu, który to ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ar_w, tak wiem. Twoje informacje są dla mnie bardzo kluczowe, juz stałem przed kupnem drugiej progówki nowej, gdzie inni mi tak radzili. Stwierdziłem ze kupie kabel i sprawdze INPĄ.

Kolego, natłok zdarzeń które nastąpiły jednak wykluczyły moje działania co do samochodu.

Problem z zasilaniem który jest pewny, juz bedzie ogarnięty.

 

Dzwoniłem do autoryzowanego serwisu bmw, i uzyskałem informacje ze minimalne cisnienie sprezania (kompresja) na cylindrze wynosi 16 atmosfer. U mnie najmniej jest na szóstym cylindrze, 20 atmosfer, na pozostałych cylindrach dokladnie powiem gdy dostane takie informacje od mechanika.

Mierzona tez była kompresja w serwisie gdzie wykorzystują program komputerowy stosowany przez BMW do pomiaru kompresji, wtedy kompresja wg tego mechanika wyszła bardzo dobrze. Także nie wiem na której opini się opierac. Nie zauważyłem spadku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno blisko 30atm to dobry wynik, a w najlepszej kondycji silniki mają po 30-kilka atm.

20 to mało, ASO sie zabezpiecza pod kazdym wzgledem, wg aso normalne zuzycie oleju to 1litr na 3000km czy jakoś tak. Więc taki sam absurd.

Niech szpecu zmierzy kompresje we wszystkich cylindrach, bo wydaje mi sie, ze wazniejszy jest jak najmniejszy odchył sprezania na poszczególnych cylindrach niż sama jej wartość.

 

1-sza sprawa do zuzycie oleju silnikowego, jesli nie przekracza 0.5 do max 1l na 15tkm, to jest ok i najprawdopodobniej wtryski leją.

Moj jeden wtrysk już też podlewa i tez puszcza podobną chmurkę jak jest kilka stopni na plusie. Efekt mam mniej widoczny, bo mi działa EGR, ponadto jak zgasze i odpale silnik jeszcze raz, to już chmury nie puści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pomiarach wynika nastepujaco: 28, 26, 26, 28, 28, 20. To Wynik Pomiaru Manometrem I Mechanior Mowi Ze Jest Nie Za Ciekawie, Po Ogarnieciu Sprawy Z Wtryskami Kopcenie UStanie Ale Nie Dokonca.Bo W Silniku Jest Cos Nie Tak Jeszcze I Bedzie Kopcil. Drugi mechanik Ktory Mierzyl Kompresje Programem Twierdzi ze Kompresja Bardzo Dobra Wg Programu Stosowanego W Serwisach BMW.

 

Pompa Progowa Nie Zalaczala Sie Za Kazdym Razem Bo Szfankowal Przekaźnik W Schowku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, programem. Niby program, stosowany przez BMW.

 

Bzdury gada i tyle.

Nie ma takiej mozliwosci by zmierzyć programowo kompresje.

Mozna uchwycic przyspieszenie na wale, ale to rownie dobrze może wpływać inna dawka wtrysku

 

Przez uszczelniacze zaworowe nie przedostanie się od razu na tyle oleju, że ponowny zimny rozruch spowoduje ponowne puszczenie bączka. Poza tym, to nie ten kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gadałem kiedyś ze znajomym mechanikiem, który mówił że najczęściej problemy ze sprężaniem w M57 powoduje połknięta w przeszłości klapka z kolektora.

Jak nie uwali motoru na amen, to narobi tyle szkody że w niedalekiej przyszłości się jakoś odgryzie na eksploatacji.

Może u ciebie motor też coś "łyknął", oberwał zawór, tłok, czy nawet ryse zrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadałem kiedyś ze znajomym mechanikiem, który mówił że najczęściej problemy ze sprężaniem w M57 powoduje połknięta w przeszłości klapka z kolektora.

Jak nie uwali motoru na amen, to narobi tyle szkody że w niedalekiej przyszłości się jakoś odgryzie na eksploatacji.

Może u ciebie motor też coś "łyknął", oberwał zawór, tłok, czy nawet ryse zrobiło.

:clap:

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez uszczelniacze zaworowe nie przedostanie się od razu na tyle oleju, że ponowny zimny rozruch spowoduje ponowne puszczenie bączka. Poza tym, to nie ten kolor.

 

Poza kolorem to ar_w zdziwiłbyś się, ile może przez uszczelniacze przejść w 1.9TDI VAGowskim :)

Ja swego czasu u teścia widziałem hard horror :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg Ciebie co moze to powodowac ?

 

Napisałem już w poście o 12:04.

A tak z ciekawości - masz klapki w kolektorze?

 

Zeby wykluczyć uszczelniacze, można je prosto sprawdzić przecież w trakcie jazdy

 

legrooch -> ale że wywołane naturalnym zużyciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.