Skocz do zawartości

Duże spalanie i ślizgający automat?


Hall

Rekomendowane odpowiedzi

viewtopic.php?f=73&t=117891

 

 

Cześć,

niedawno kupiłem 530dA z 2004 roku (218km). Samochód bardzo dużo pali, więcej niż powinien, przynajmniej patrząc na portale typu spritmonitor.de... Na trasie cięzko zejść poniżej 8.5 jadąc zgodnie z przepisami, przy jeździe mieszanej dochodzi do 11l. Zachodzę co to może być, ale ostatnio wpadło mi do głowy że być może winny jest automat.

 

Jadąc samochodem np. na 4 biegu, mając obroty na poziomie 1500obr/min, kiedy dodam gazu wskazówka wędruje na 2300-2500 i samochód przyśpiesza dośc powoli. Dodając lekko gazu obroty wzrastają np o 300obr a samochód właściwie nie zmienia prędkości. Dodając dużo gazu obroty tak jak w pierwszym przypadku wzrastają do około 2500obr, auto dostaje kopa, po czym obroty maleją poniżej 2000 i tak już zostaje do końca mocnego przyśpieszania. Wczoraj przejechałem sie w 100% zdrowym X3 po liftingu (230km, automat) i tam w identycznej sytuacji, po wciśnięciu gazu obroty zwiększają się może o 200-300obr i samochód przyśpiesza znacznie żwawiej.

 

Jeszcze jedna rzecz - moje auto w porównaniu do x3 właściwie nie ma hamowania silnikiem, x3 po odjęciu gazu zwalnia i zbuija biegi, moja piątka jedzie prawie jak na luzie...

 

Czy to slizganie automatu może być przyczyną spalania (bo praktycznie on nonstop sie ślizga podczas jednostajnej jazdy)?

Co mogę z tym zrobić, czy to jakiś znany problem tych samochodów (na forum na razie nic nie znalazłem)?

Mechanik powymieniał filtry, ale zapytany o olej do skrzyni powiedział że w moim aucie olej jest jeszcze bardzo ładny...

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam co prawda model po lifcie tzw. LCI z silnikiem 235 PS ale od 3 biegu (auto rusza z 2 biegu) skrzynia jeżeli jest ciepła to zapina tzw. lokup. Jeżeli jadę na 3 czy 4 i nacisnę centymetr gazu skrzynia nie ślizga się tylko samochód płynnie, dynamicznie przyspiesza na tym samym biegu. Jeżeli wcisnę więcej gazu następuje redukcja o jeden lub dwa biegi i auto dostaje kopa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj nie wiem jakich ty tam durnot się naczytales ale twoje spalanie jest ok!!!

8 trasa, 10 srednio, 12 i wiecej miasto!!!

Jak liczysz ze będzie palił 6 w trasie to się przeliczysz tyle pali 2.0d!

 

Co do automatu to moze się kończyć konwerter!

Łatwo to sprawdzić! 80 km/godz najwyższy bieg i włączasz tempomat- obroty powinne stać w miejscu, jak się wahają to znaczy ze się kończy...

 

Nie porównuj x3 bo to inny silnik i inne przełożenia!

Dużo też zależy od tego jak bym jeździmy!

 

Jaki masz przebieg?

Pewnie kolejna lalka 200 na liczniku a 500 w kolach :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogdan201 dzięki za uwagi, to może być dokładnie to - objaw jakby u mnie nie zapinało lockupa a u kolegi zapinało...

spinacz2100, wydaje mi się że x3 powinno palić więcej - napęd 4x4, większa masa, szersze koła, aerodynamika, tymczasem ta sama trasa - sprawdzone - pali mniej. Poza tym patrząc na spritmonitor widac że ludziom pali ten samochód znacznie mniej niż mi. Kupując go liczyłem się ze spalaniem ponad 8 ale na autostradzie, a nie zwykłej szosie do 90km/h. Zrobie ten test co mówisz, tak czy inaczej, czy to może być tylko konwerter czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja mam 525d ale sytuacja opisana przez ciebie wystepuje takze u mnie.JAk jade slimacznie to lock upa ciezko jej zapiac i to sie charakteryzuje tym iz po dodaniu gazu obroty znacznie rosna.U mnie spalanie przy sredniej redkosci z kompa 52 km/h to 8 l.Dzisiaj liczylem bo tankowalem do pelna

 

Wyglada to tak.Pod koniec filmu widac poslizg a pozniej zalapanie lockupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.