Skocz do zawartości

E90 325i:Pali olej 1 litr na 800/1000km


Dawid1984

Rekomendowane odpowiedzi

Też jestem w trakcie remontu. Nie mam cierpliwości na chemiczną regenerację uszczelek ;)

 

Pójdą wszystkie uszczelnienia głowicy, uszczelniacze, pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie wymienisz tlokow, problem powroci ale pewnie juz z nowym wlascicielem :idea:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie wymienisz tlokow, problem powroci ale pewnie juz z nowym wlascicielem :idea:

 

Jesli cylindry nie sa przeorane to raczej pierscienie wystarcza? Czy cos mi umyka?

 

Otóż to, teoretycznie mam tłoki "bez wady" więc zakładam że wymiana pierścieni wystarczy na co najmniej następne 200k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś się zastanawiał czym się różnią tłoki wadliwe (sierpień 2005 - początek 2010) od poprawionych (od 2010):

 

http://i.imgur.com/iziLnZi.jpg

 

Znalezione na niemieckim forum.

 

Chodzi o te półkola - otwory pod dolnym pierścieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tłoki jeszcze chyba z e46. Nie sa one z wadliwej serii K. Mysle, ze e90 polatam jeszcze dlugo:-) Do tego nie bede sie borykac z zla cyrkulacja oleju w glowicy. Moge teraz skupic sie na aspekcie wewnetrznym auta. W 1 kolejności idzie chyba zmiana koloru auta. Ten co ma Rivasi robi robote ale mysle nad niebiskim kolorem z palety M3 serii F30 Yas Marina Blau Metallic. To na lato do tego ciemny grill,dach. Raczej obklejanie wejdzie w gre. Jechalem ost seria f30 i jakos nie rozwalila mnie. Mysle ze e90 ma jeszcze obecnie duży potencjal.43af390bad612f3bbc61ac63f585db7e.jpg b68390475ce969e119e0ff1c8811389a.jpg

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Dawid1984
ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tłoki jeszcze chyba z e46. Nie sa one z wadliwej serii K Mysle, ze e90 polatam jeszcze dlugo:-) Do tego nie bede sie borykac z zla cyrkulacja oleju w glowicy.

Kolego trzymaj się proszę tematu. Po pierwsze, mam te same tłoki (i datę produkcji 2 tygodnie wcześniej), numer 11257542057, produkcja Ks, stosowane nie w E46 a w:

BMW serii 3 | E90 | E91 | 323i N52, 325i N52, 325xi N52

BMW serii 5 | E60 | E61 | 523i N52, 525i N52, 525xi N52

Po drugie, nie mam żadnych 100% informacji które potwierdzałyby, że te są wolne od wad. Moje pytania o to pozostawały bez odpowiedzi. Samo BMW też mnie olało :mad2:

Jedyną przesłanką jest to, że BMW w biuletynie nie wyszczególniło tych tłoków jako "do wymiany", tylko te z końcówką 844. ale z drugiej strony pisali m.in o E90 "od początku produkcji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wracajac do tematu. Tloki sa ok według raportu PUMA ale w praktyce sie okaze... Są one z pierwszych serii e60-sorry mój błąd Ponoc problem dotyczyl aut od sierpnia 2005 roku, choc ASO tego nie potwierdza z wiadomo jakich wzgledow. Rivasi może wie coś wiecej w tym temacie...

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja z jeszcze jedną informacją, taki post na FB mi kiedyś jeden gość napisał:

Kolega ma racje w tym co pisze tylko ,ze w roku 2009 od BMW tylko raz wyszła informacja,ze auta z marca oraz pierwszej połowy lipca 2005 i z sierpnia 2005 mają wadliwe tłoki. Pozniej juz była mowa tylko o tych na ktore wskazuje kolega [wrzesień 2005 - początek 2010].

 

Bylem jeszcze wtedy pracownikiem ASO BMW i kiedy kierownik serwisu wrócił ze szkolenia mieliśmy zalecenia aby te samochody przechodziły zabieg, który uwalniał zapieczone pierścienie.

To,ze kolega pisze dobrze jest ok ale powołuje sie tylko na papier.

My natomiast mieliśmy szkolenia w BMW i teraz po latach mogę powiedzieć, ze takich sytuacji jak z N52 było wiecej tylko sie o tym nie mówiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura moim zdaniem. Pewnie w Aso robili pierścienie a dodatkowo koniecznie też tłoki. Ale słabo to wyglada. Przez niecałe 5 lat robili gowniane tłoki i głowice...BMW klasa premium serio?Nie sądze.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura moim zdaniem. Pewnie w Aso robili pierścienie a dodatkowo koniecznie też tłoki. Ale słabo to wyglada. Przez niecałe 5 lat robili [bAD] tłoki i głowice...BMW klasa premium serio?Nie sądze.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Pamiętaj że nawet wadliwe tłoki nie ujawniają się od razu. Wg tego co ten gość pisał reakcja była w 2009, po 4 latach, gdzie gro aut nie dobijała jeszcze do 100k przebiegu.

 

Wiesz wg współczesnej normy 1L oleju na 1000km to jeszcze spoko :D to trochę tak jakby powiedzieć że raz w d... to nie gej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ marvel.marv: zgodze sie jednak z davidem.

 

Jak robilem swoj pierwszy silnik, to wada tloku polegala na zle umiejscowionym srodkowej dziurce odprawadzajacej olej, jak bylem w acs to mi to pokazali roznice miedzy jednym a drugim.

 

Same uwolnienie tlokow starcza na 70tys km i widze to w moim aktualnym egzemplarzy rownierz. Jak zrobilem mycie techniczne spalanie poszlo z 1l/1500 km do 1L/5000 tysi, zmian oleju na motul xcess 5W40 1L/6500 tysi. Po 70 tysiakach wrocilem do 1L/3000 ale juz na motulu, ponowne mycie i jestem na 1L/6200 km mw wedlug odstatniego pomiaru .

 

Marvel, jezeli chcesz robic tak duza zabawe w naprawy to jezeliu dawida potwierdzi sie za kilka tysi ze wszystko ok to jedz do jego mechanika.

 

@dawid : Zrob galerie :D

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat.

Auto kupilem 3 miesiace temu, zuzycie oleju to ok 1l na 1000mil/1600km.

Jestem w trakcie mycia technicznego silnika sposobem Rivasiego, i co zauwazylem, ze po wymianie oleju na Fushs, oraz zalaniu Archoil spalanie spadlo(zrobilem 1000mil od wtmiany i wedlug wskaznika ubylo ok 750ml oleju).

Tu moje pytanie, czy jesli auto posiadajace wadliwe tloki pali 1l oleju na 1600km czy znacznie wiecej? Sprawdzalem po vinie i prawdopodobnie jest to seria wolna od wady(moj vin:KT93859 oz silnika N52b25A)

Prosze kogos o potwierdzenie tych informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej 325i z silnikiem n53, miałem remont silnika z wymiana głowic i tłoków oraz bloku + wszystkie uszczelki w silniku i elementy gumowe i wyszło mnie 9 tys..

Zużycie oleju spadło z 1l na 800km praktycznie do zera, bo teraz przez 10 tys km poziom oleju zmniejsza się tylko o jedną kreskę na komputerze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej 325i z silnikiem n53, miałem remont silnika z wymiana głowic i tłoków oraz bloku + wszystkie uszczelki w silniku i elementy gumowe i wyszło mnie 9 tys..

Zużycie oleju spadło z 1l na 800km praktycznie do zera, bo teraz przez 10 tys km poziom oleju zmniejsza się tylko o jedną kreskę na komputerze :)

 

 

euh glowica kosztuje sama jakies 12 tysi w N53, rozumie ze chodzilo o planowanie, jezeli tak to samniej wiecej koszty (moze 12 tysi nawet), oczywiscie nie w ASO.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to mój pierwszy własny samochód i nie odważyłem się wtedy samemu robić remont. Teraz pewnie było by inaczej.

Robił mi to magik który naprawia same bmw.

tłoki używane z innego silnika z 2011 roku po przebiegu 112 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo palą tego oleju wasze niektóre egzemplarze. Moje N52b25 z lipca 2005 pali 1 litr na 5 tys. km. Teraz mi to nie przeszkadza ale chcę uniknąć sytuacji dużego zwiększenia tego spalania w przyszłości. Planuje wymienić niedługo olej na taki jak Rivasi Motul xcess 5W40. Pytanie do Rivasiego - jak wygląda dokładnie procedura mycia technicznego silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.