Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak w temacie - jak skomplikowana jest wymiana plynu do wspomagania kierownicy, posiada ktos moze jakas intrukjce najlepiej z jakimis fotkami?

 

Jaki plyn zalac?

 

Z tego co widze to moj ma zabarwienie brunatne wiec chyba nadaje sie do wymiany...

 

 

 

Jak sprawdzic poziom plynu w zbiorniczku skoro na zakretne nie ma "min" ani "max"..?

 

http://uploaded.net/file/l7j23e5d

 

http://uploaded.net/file/36qrcxu8

Opublikowano

Czy tez oto specific nada sie do mojej bryki:??

 

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-Pentosin-CHF-11S-1L-Hydraulic-Power-Steering-Fluid-OE-BMW-Ford-Saab-/201078884034?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2ed13c46c2

 

 

 

Jak najlepiej pozbyc sie starego plynu?

 

Czy odpiecie jednego z wezy i krecenie kierownica na odpalonym silniku nie uszkodzi pompy?

 

Jesli tak to ktory z wezy najlepiej odpiac i ktory koniec?

 

Czy moze lepiej jest wyciagnac stary plyn wielka strzykawka..?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia jaki masz korek zbiornika płynu wspomagania; czerwony czy zielony?

 

Ja wymieniałem u siebie dwa razy w kilku tygodniowych odstępach. Odessałem płyn ze zbiornika (wielką strzykawką :wink: ) a później odpaliłem silnik na kilka sekund (podniosłem przód aby koła nie miały oporów tarcia z podłożem) i kręciłem kierownicą w prawo i w lewo, zgasiłem silnik - i znów odessałem płyn. Z odpaleniem i kręceniem zrobiłem tak ze 2-3 razy i na koniec zalałem nowy płyn. Po 1-2 tygodniach powtórnie wymieniłem płyn.

Ja mam ATF i zalałem Shell Spirax S4 ATF HDX.

 

Nie odkręcałem oczywiście żadnych przewodów. Pompie nic się nie stanie jeśli będzie chodziła kilka sekund z minimalną ilością płynu (oczywiście nie należny z tym przesadzać - tzn zrobić to możliwie jak najszybciej).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia jaki masz korek zbiornika płynu wspomagania; czerwony czy zielony?

 

Ja wymieniałem u siebie dwa razy w kilku tygodniowych odstępach. Odessałem płyn ze zbiornika (wielką strzykawką :wink: ) a później odpaliłem silnik na kilka sekund (podniosłem przód aby koła nie miały oporów tarcia z podłożem) i kręciłem kierownicą w prawo i w lewo, zgasiłem silnik - i znów odessałem płyn. Z odpaleniem i kręceniem zrobiłem tak ze 2-3 razy i na koniec zalałem nowy płyn. Po 1-2 tygodniach powtórnie wymieniłem płyn.

Ja mam ATF i zalałem Shell Spirax S4 ATF HDX.

 

Nie odkręcałem oczywiście żadnych przewodów. Pompie nic się nie stanie jeśli będzie chodziła kilka sekund z minimalną ilością płynu (oczywiście nie należny z tym przesadzać - tzn zrobić to możliwie jak najszybciej).

 

 

Chris99 dzieki za odpowiedz.

 

Korek mam czarny ;-) (jak na fotce) z zielona nalepka "CHF 11S ONLY" i jakis nr na tej samej nalepce "2 122 171"

 

 

Czy ten plyn sie nada?:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/201078884034?_trksid=p2060778.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ten płyn się nada, a nawet ten musi być :cool2:

🙃🙃

Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia jaki masz korek zbiornika płynu wspomagania; czerwony czy zielony?

 

Ja wymieniałem u siebie dwa razy w kilku tygodniowych odstępach. Odessałem płyn ze zbiornika (wielką strzykawką :wink: ) a później odpaliłem silnik na kilka sekund (podniosłem przód aby koła nie miały oporów tarcia z podłożem) i kręciłem kierownicą w prawo i w lewo, zgasiłem silnik - i znów odessałem płyn. Z odpaleniem i kręceniem zrobiłem tak ze 2-3 razy i na koniec zalałem nowy płyn. Po 1-2 tygodniach powtórnie wymieniłem płyn.

Ja mam ATF i zalałem Shell Spirax S4 ATF HDX.

 

Nie odkręcałem oczywiście żadnych przewodów. Pompie nic się nie stanie jeśli będzie chodziła kilka sekund z minimalną ilością płynu (oczywiście nie należny z tym przesadzać - tzn zrobić to możliwie jak najszybciej).

 

 

Wymienlem na weekendzie plyn do wspomagania tak jak opisales.

 

Po wypompowaniu i odpaleniu samochodu (nawet na kilka sekund) pompa strasznie halasowala bez plynu.

 

Zrobilem tak z 4-5 razy na podniesionym przodzie. Zalalem nowy plyn i wszystko ucichlo.

 

Moje pytanie teraz - czy przy takich praktykach (praca pompy bez plynu) na pewno nie uszkodzimy pompy?

 

Jak ten plyn wymieniany jest w servisach BMW?

 

Nie ma jakiejs sruby ktora mozna odkrecic, spuscic stary plyn, zakrecic i zalac nowy?

 

Tak aby pompa nie pracowala na "sucho"???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4-5 razy to trochę przesada, ale gdy był odpalony tylko przez sekundy, to raczej bezproblemowo - ja wymieniałem tak z 1-1,5 roku temu i jest OK.

Można wymienić jeszcze przez odczepianie węży z układu i spuszczenie nimi płynu, ale tu już potrzeba podnośnika lub kanału i parę godzin wolnego czasu - i wcale tego płynu więcej nie zleci z układu. Dodatkowo na pewno trochę płynu wyleje się, i trudno go usunąć.

U mnie kiedyś wymieniano płyn w wspomaganiu w E36 przez oczepianie węży, i pompa podczas zalewania płynu też hałasowała nie słabiej niż przy metodzie ze strzykawką.

Najłatwiej moim zdaniem wymienić płyn przez odessanie i może dwukrotne odpalenie i kręcenie kierownicą w obie strony do końca - i znów odessanie ze zbiorniczka, a po tygodniu ponowna wymiana, i mamy pewność że cały płyn jest świeży.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzieki Chris,

 

Za kazdym razem jak krecilem pojawialo sie wiecej plynu. Dopiero przy ostatnim nic juz nie wylecialo wiec zalalem nowy.

 

Faktem jest to ze po pierwszym oddessaniu i odpaleniu silnika pompa zassala sporo powietrza z pustego wowczas zbiorniczka i po kreceniu i zgaszeniu mialem w nim sporo piany.

 

Jak dobrze pamieta zrobilem tak z 4-5 razy. Po zalaniu pompa ucichla - pewnie sie odpowietrzyla.

 

Po 3 dniach plyn nadal jest zielony.

 

 

Jak szybko krece do oporu w prawo albo w lewo i "uderze" kolami na koncu to zawsze pompa mi zahalasuje i spadaja obroty silnka i zaraz wskakuja spowortem - tez tak macie u siebie?

 

Mialem wczesniej foke i mialem dokladnie tak samo.

 

Jak krece powoli i nie ma tego "uderzenia" to jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompa zawsze hałasuje mniej lub bardziej w zależności od modelu auta na max skręconych kołach, Co do obrotów, to u mnie raczej nie spadają - przynajmniej nie zauważyłem.

Piana to normalne zjawisko przy wymianie płynu.

Odpowietrzanie polega na skręceniu maksymalnie kół do oporu w obie strony kilka razy. Później sprawdzenie poziomu płynu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej wam,

 

Macie u siebie active steering i dynamic drive ? Też przymierzam się do wymiany oleju wspomagania w najbliższych dniach, u mnie potrzebny jest olej też CHF11S, ile wam litrów weszło na wymianę ?

U mnie jest strasznie wielki zbiornik wyrównawczy od wspomagania tam chyba z 1 litr siedzi, na wszelki wypadek kupuje 2 litry, (wyczytałem, że można odpiąć przewody olejowe wspomagania przy chłodnicy oraz przewód przy pompie, tak aby spuścić najwięcej starego oleju ) (stary olej zabarwiony jest pod kolor żółty, nowy ciemno zielony) Zastanawia mnie fakt dynamic drive jak z tylnej belki przepompować stary olej do wylania z hydraulicznego stabilizatora ?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkopie temat

Chce u siebie w e90 wymienic plyn

Jaka norme zalac dexron 2 czy dexron 3?

W e46 gdy zmienialem zalalem D2 i lata wszystko bylo ok, pytanie czy w e90 idzie ten sam olej?

Opublikowano

Jeśli masz wątpliwość zalej 3.

Z tymi olejami jest tak (z moich obserwacji tak wynika), że każda wyższa cyfra pokrywa normy niższej cyfry. Czyli jeśli wlejesz 3 to tym bardziej spełnisz normę 2.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam w e36 ostatnio chodziło mi ciężko wspomaganie, wymieniłem płyn i teraz trochę lżej jest ale nie to co było przed awaria,a do tego pompa buczy,rzęczy,jest piana w zbiorniczku.Co mogę na to zaradzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.