Skocz do zawartości

Problem z DPF czy z czujnikiem?


szyms

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jestem tu nowy, choć forum przeglądam już od dłuższego czasu.

Mam problem z autem i mam nadzieję znajdę tutaj pomoc.

 

Pacjent to BMW e91, 2006, 2.0d 163km DPF.

 

W komputerze utrzymuje się bląd DPF. Sam filtr wymieniany był w tamtym roku przez poprzedniego właściciela.

Ostatnio zorientowałem się, że auto jeździło niedogrzane (ok. 60stopni). Niestety nie wiem od jak dawna. Filtr zatem się nie wypalał.

Wymiana obu termostatów na ori i obecnie temperatura utrzymuje się na 87 stopniach (czasem 88). Do 90 w kazdym razie na pewno nie dochodzi.

Miałem nadzieję, że jak już temperatura jest w porządku to DPF się wypali. Zrobiłem dlugą trasę (ok. 170km) z czego ok. 50km trzymając go w okolicach 3tys obr/min. Reszta trasy ok. ~2100obr/min.

 

Niestety - bląd w komputerze nadal występuje, więc DPF się nie wypalił. Przez całą trasę obserwowałem temp. cieczy i również nie wzrosła do ponad 90stopni co świadczy o nieuruchomionej procedurze wypalania DPF.

Na desce żadna kontrolka się nie pali.

 

Teraz pytanie - czy DPF się nie wypala bo walnięty jest czujnik? (logi błędów poniżej).

 

Zastanawia mnie też linijka: Differenzdruck über Partikelfilter 0.00 mbar

Ewidentnie nie ma odczytu z jakiegoś czujnika czujnika? Może to przez niego komputer nie uruchamia procedury wypalania DPF?

 

Filtra nie chce wywalać - ma dopiero rok i nie jest chyba mega zapchany skoro nie wywala blędu na desce. Chciałbym po prostu by się wypalił, a trasy robię jakoś 2x w miesiącu, więc ma ku temu warunki.

 

Proszę o porady - co mogę zrobić w tej sytuacji, który czujnik wymienić? Czy jednak DPF już padł i nadaje się na śmieci?

Z góry dziękuję za pomoc :cool2:

 

4166  4166 Partikelfiltersystem
P14A6 Partikelfilter (Bank 1) - Strömungswiderstand niedrig
Error counter:    70 Logistic counter: 40
1. Umweltsatz   Mileage                                 235328     km  
Motordrehzahl                             1903.19  1/min   
Kühlmitteltemperatur                        42.09  °C   
Raildruck Ist                              960.98  bar   
Einspritzmenge                              36.63  mg/Hub 
 Luftmasse pro Zylinder                     932.63  mg/Hub   
Ladedruck Istwert                         1624.62  mbar   A
gasvolumenstrom im Partikelfilter        292.57  m^3/h   
Differenzdruck über Partikelfilter           0.00  mbar  
Abgasgegendruck vor Partikelfilter        1004.31  mbar  
Umgebungsdruck                             984.62  mbar

2. Umweltsatz   Mileage                                 235608     km   
Motordrehzahl                             2565.17  1/min   
Kühlmitteltemperatur                        87.27  °C  
Raildruck Ist                             1315.45  bar  
Einspritzmenge                              50.81  mg/Hub 
Luftmasse pro Zylinder                    1266.61  mg/Hub  
Ladedruck Istwert                         2392.62  mbar   
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter        568.42  m^3/h   
Differenzdruck über Partikelfilter           0.00  mbar   
Abgasgegendruck vor Partikelfilter        1024.00  mbar 
 Umgebungsdruck                             964.92  mbar

  Stroemungswiderstand zu niedrig   Testbedingungen erfüllt   Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen   Fehler nicht im Shadow eingetragen   Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)   Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)
Error code: 41 66 62 06 14 A6 46 28 72 E8 45 5C 7A 5D 94 A5            23 00 66 64 73 0B 5D 89 A7 81 C9 F3 44 00 68 62-------------------------------------------------------------
4CF3  4CF3 Abgasgegendrucksensor, Signal
P14A2 Abgasgegendrucksensor Schaltkreis (Bank 1, vor Partikelfilter) - Messbereichs- oder Leistungsproblem
Error counter:    3 Logistic counter: 40

1. Umweltsatz   Mileage                                 235328     km  
Motordrehzahl                             2399.68  1/min   
Kühlmitteltemperatur                        56.15  °C  
Raildruck Ist                             1008.25  bar   
Einspritzmenge                              43.32  mg/Hub  
Luftmasse pro Zylinder                    1266.61  mg/Hub   
Ladedruck Istwert                         2225.23  mbar   
Pedalwertgeber                              60.63  %  
Differenzdruck über Partikelfilter           0.00  mbar  
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter        518.27  m^3/h  
Umgebungsdruck                             984.62  mbar

2. Umweltsatz   Mileage                                 235592     km  
Motordrehzahl                             2234.18  1/min   
Kühlmitteltemperatur                        82.25  °C   
Raildruck Ist                             1291.82  bar   
Einspritzmenge                              59.47  mg/Hub   
Luftmasse pro Zylinder                    1298.12  mg/Hub  
Ladedruck Istwert                         2372.92  mbar 
 Pedalwertgeber                              99.21  %  
Differenzdruck über Partikelfilter           0.00  mbar  
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter        543.35  m^3/h 
 Umgebungsdruck                             964.92  mbar
  dynamisch unplausibel   Testbedingungen erfüllt   Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen   Fehler nicht im Shadow eingetragen   Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)   Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)
Error code: 4C F3 68 06 14 A2 03 28 72 E8 57 6A 80 6E C9 E2            4D 00 3E 64 73 09 51 84 A4 97 CE F1 7E 00 41 62-------------------------------------------------------------
4677  4677 Drosselklappensteller
Error counter:    1 Logistic counter: 35
  Mileage                                 235360     km   
Motordrehzahl                                0.00  1/min 
 Kühlmitteltemperatur                        -0.07  °C 
 Raildruck Ist                              165.42  bar   
Einspritzmenge                              47.66  mg/Hub  
Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub  
Ladedruck Istwert                          994.46  mbar   
Pedalwertgeber                               0.00  %   
Batteriespannung                         12056.54  mV   
Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h  
Tastverhältnis Drosselklappe                 4.73  %

 mechanisch defekt (Regelabweichung nahe geschlossener Position)   Testbedingungen erfüllt   Fehler bisher nicht aufgetreten   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen   Fehler nicht im Shadow eingetragen   Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)   Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Error code: 46 77 04 02 00 00 01 23 72 EC 00 32 15 79 00 65

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W diagnozie nie pomogę, ale spróbuj zrobić wypalanie wymuszone. Być może nie da się tego zrobić, ale to też będzie jakąś informacją. Skontaktuj się z którymś z chłopaków z forum którzy się tym zajmuja profesjonalnie. Np. Dziqusek lub prmax

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co robić serwisowe wypalanie, które jest niezdrowe dla silnika jak prawdopodobnie po ogarnięciu osprzętu (czujnika?) dpf wypali się sam na trasie?

 

Dlatego szukam pomocy osoby, która pomoże zdiagnozować czujnik do wymiany. Czy to ten czujnik cisnienia przed dpf?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę aby to było niezdrowe. Podczas wypalania wymuszonego możesz sprawdzić ewentualnie czy są jakieś przeszkody.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test dpf disem. Różnica ciśnień pokazuje 0.00 mbar co może świadczyć ,że dpf-u nie ma ale to tylko takie moje przypuszczenia, zobacz czy rura jest okopcona .. ale najlepiej test disem wszystko pokaże w jakim stanie jest filtr
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukjar6 rura nie jest okopcona na czarno, jest całkiem ładna.

Mechanik także nie zauważył, że nie ma DPF tylko zwrócił mi uwagę, że wywala błąd. Chyba, że została puszka a nie ma dpf w środku.

Poprzedni właściciel zapewnia, że zakładał nowy DPF rok temu.

Czy to możliwe, by czujnik się skopał i podaje po prostu 0mbar?

 

Jak zrobić tą diagnostykę DPF? Możesz mi podrzucić jakąś instrukcję, ew. mogę do Ciebie zadzwonić? :-)

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie pamiętam bo dawno nie robilem tego testu , myślę że jak dobrze poszukasz to znajdziesz jakis opis a jeśli chodzi o telefonowanie to ja jestem w uk
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jesli rura wydechowa nie ma śladu sadzy to raczej masz dpf.

Nie wypalaj dpf jeszcze najpierw zrób test na zapchanie.

Edytowane przez lukjar6
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Dpf rura jest praktycznie czysta w środku. Przejechanie palcem od środka prawie go nie brudzi. Jeśli jest czysta to raczej nie ma szans by nie było Dpf. Dpf skutecznie dopala sadzę która powoduje zabrudzenia rury.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak przetrę rurę od wewnątrz i pojeżdżę to nadal powinna być czysta tak?

Zrobię zatem taki test.

 

Ale pytanie, czy jak komputer ma blad DPF w pamieci to czy DPF nadal spelnia swoja role ;)

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf działa automatycznie. Jego działanie polega na obniżeniu temperatury spalania cząstek sadzy. Jeśli auto jedzie odpowiednio długo i z odpowiednio długim obciążeniem sadza wypala się bez udziału komputera. Komputer wkracza do akcji gdy filtr nie daje rady wypalić całej sadzy. Wtedy po przekroczeniu poziomu jego zapełnienia dochodzi do wypalania wymuszonego. Polega to na tym, że komputer daje zwiększona dawkę paliwa, która niespalona trafia do filtra gdzie znacznie zwiększa temperaturę i wypala zalęgającą sadzę

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem przejechać się autem.

Doczyściłem rurę, krótka rundka i w rurze jest dekilatna czarna sadza.

Malutko, ale jak palcem przejechałem to się ubrudził.

Pytanie czy takie zachowanie jest możliwe z DPF, czy rura powinna być idealnie czysta?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak daję mu w palnik to nie kopci.

Ogólnie auto nie kopci, ale taka delikatna czarna sadza wewnątrz końcówki wydechu jest.

Na pewno nie jest idealnie czysta w środku :|

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzilo mi o to czy kopci tylko, że przy ostrej jeździe więcej tej sadzy się wydobywa i łatwiej stwierdzić obecność filtra dpf. W Twoim przypadku wg mnie filtra nie ma. Dlatego masz błąd P14A6 o zbyt niskim ciśnieniu przed dpf. Masz dwa wyjścia:

1. Kupić dpf i zamontować

2. Usunąć dpf programowo

Pzdr

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie tylko i wyłącznie jako, że sam filtr nie jest urządzeniem elektrycznym posiada tylko czujniki wg ktorych można go zdiagnozować. Wg mnie na 99%.ktoś wywalił filtr mechanicznie a nie zrobił tego programowo.
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój błąd jest wynikiem swobodnego przepływu spalin przez DPF. Obrazuje to właśnie ta wartość 0 mg, która oznacza brak różnicy ciśnień przed i za filtrem - przyczyną może być brak filtra lub uwalony czujnik (ale raczej stawiałbym na filtr).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój błąd jest wynikiem swobodnego przepływu spalin przez DPF. Obrazuje to właśnie ta wartość 0 mg, która oznacza brak różnicy ciśnień przed i za filtrem - przyczyną może być brak filtra lub uwalony czujnik (ale raczej stawiałbym na filtr).

 

A to nie jest przypadkiem ten czujnik, w którym często łamią się przewody i stąd zwraca błąd?

 

W jaki sposób mogę zlogować zapchanie dpf np. za pomocą DIS? Zrobiłbym to teraz + za 3 tyg i będzie wiadomo czy filtr zapycha się bardziej = czy fizycznie jest w środku.

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.