Skocz do zawartości

[e39]akumulator AGM 90Ah 900a jakie napiecie potrzebne?


reds28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam od niedawna akumulator AGM oryg BMW 90Ah 900A w swojej 528i jak zdazylem sie dowiedziec jest to aku raczej dedykowany pod diesla z systemem start-stop. Chcialem zapytac czy moj alternator oryg 80ka jest w stanie ladowac ten akumulator ? napiecie na wlaczonym silniku bez swiatel mam 13,8 - 13,9 z tego co sie orientowalem akumulator AGM potrzebuje wiekszego napiecie w okolicach 14,4?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.8 to ogólnie jest za niskie powinno być ok 14 i wydaje mi się ze raczej nie mniej niż 14v. Jakie masz napięcie po nadmuch na max, ogrzewanie szyby, siedzeń, światła długie, halogeny, radio, ? Sprawdź. Ale miernikiem nie w testach. Zobacz napięcie na aku i pod maską i napisz wynik jeden i drugi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
podepnę się pod temat, podobno altek zamiast Valeo 90A podchodzi P&P 120A Bosch. Regulator do Valeo kosztuje chore pieniądze i jest chyba trochę przy słaby. tylko zauważyłem że w mojej kostce są 3 piny a w niektórych Bosch 2 (kostka niby identyko, ale jakby brakowało jednego pinu). Poda mi ktoś może jakieś numerku jakiego Boscha 120A szukać? E39 M52B28TU 99r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiększenie alternatora nic ci nie da, możesz ew. przyspieszyć proces ładowania aku, ale w obu przypadkach przy sprawnym regulatorze i drożnym połączeniu, powinienes mieć nieco ponad 14V i nie od razu, a po pewnym, dość krótkim czasie.

Zrób test jak pisał Danielxc, mierząc napięcie na plusowej klemie pod maską i bezposrednio na klemach aku. Być może masz gdzieś opór po drodze i wtedy rzadko dojdzie napiecie do 14V na samym aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na BC mam 13.7V, podczas jazdy się utrzymuje. ale migają zegary i podświetlenia radia i AC, także obstawiam regulator, no a ten do Valeo drogi, tak jak pisałem więc w tej cenie wymienię cały altek na Bosch. No i to że szybciej ładuje na duży plus, bo jazda głównie miejska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz carlo, bo odpowiadałem na pierwszy post... {;

 

co tzn migają zegary?

Że przy rozruchu, czy podczas pracującego już silnika mrużą lekko (i wtedy też powinno oświetlenie wewnątrz przygasać/mrużyć), istotne pytanie, bo to dwa różne problemy/usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat jeżeli można :mrgreen: od jakiegoś czasu mam takie jakby falowanie przy którym widać

że oświetlenie wnętrza auta czy podświetlenie zegarów ciemnieje i się rozjaśnia, na wyświetlaczu napięcie skacze od 12,9-13,8V

Jak posłucham silnika to chodzi równo.

Chce się tylko upewnić czy alternator jest już do regeneracji????

Dzięki za odpowiedź.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na wolnych obrotach, widać że oświetlenie przygasa i się rozjaśnia a ładowanie potrafi skakać od 12,9 do 13,8V.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, a czy te alternatory mają wymienne szczotki czy inne rzeczy że tak powiem w ramach samodzielnej roboty

czy raczej wysłać do specjalisty do regeneracji.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy M50 M52 na pewno są wymienne, szczotki umocowane są do regulatora napięcia, ale przy V8 podobno nie można ich wymienić (co mnie bardzo dziwi(), więc wg mnie u ciebie też będą wymienne.

Z wymianą 0 problemu...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitara, bo dzisiaj znowu wszystko było Ok, ale tak być nie może dlatego stawiam na szczotki lub regulator.

No nic klucze w dłoń i do roboty :mrgreen:

Dzięki za odpowiedź i Pozdrawiam. :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanko, z tego co widzę to szczotki są razem z regulatorem i ich wymiana w komplecie nie jest jakaś skomplikowana :?:

A druga sprawa, czy ten regulator kupić dowolnej firmy czy są jakieś jakie polecacie aby chodziło to jakiś czas bez ponownej wymiany.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanko, z tego co widzę to szczotki są razem z regulatorem i ich wymiana w komplecie nie jest jakaś skomplikowana :?:

A druga sprawa, czy ten regulator kupić dowolnej firmy czy są jakieś jakie polecacie aby chodziło to jakiś czas bez ponownej wymiany.

to zalezy jaki masz altek. Jak valeo to bedzie wydatek. Jezeli regulator jest sprawny to mozesz tylko same szczotki wymienic. Obcen jeszcze pierscienie slizgowe, bo sama wymiana szczotek moze Ci nic nie dac.
tom, dokładnie, podczas normalnej jazdy jest to prawie nie widoczne, ale wracając do tematu, widziałem Boscha z 2 pinami w kostce a w mojej było 3, kostka pasuje, czy jest jakaś różnica czy podłączam i ma działać?
Bedzie dzialac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam valeo 150A a ze będzie wydatek to trudno bo ten alternator jest chyba od nowości :shock:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.