Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od początku gdy kupiłem leje 98, zastanawiam się teraz czy mogę bez skrupułów lać 95. Według książki zalecane 98. :) odpowie mi ktoś na to pytanie, jedni mowia 98 do niej jedni ze to bez roznicy.
Opublikowano

na klapce wlewu paliwa masz jakie paliwo lać - 91, 95,98 i wyższe . Ja jeżdżę na 95 dwa lata i jest ok. 98 żadnych osiągów ci nie podniesie a jest jednak trochę droższa.

"Część modeli, zwłaszcza z rynku niemieckiego, zadowala się nawet niedostępną u nas benzyną 91-oktanową (w Niemczech znaną pod nazwą Normal). W przypadku tych samochodów zarówno ciśnienie sprężania, jak i samego procesu spalania przebiegają na tyle stabilnie, że paliwo z liczbą oktanową 95 w zupełności im wystarczy".

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/sila-oktanow/0cm3g

Opublikowano

Sam zastanawiam się nad przesiadką na 95.

Widziałem parę opinii, że paliwa typu verva, którą leję cały czas są bardziej 'suche', mają mniejsze właściwości smarujące.

Jak wymienię filtr i pompkę, to na pewno sprawdzę czy inne paliwo ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika.

N43 ma czujnik spalania stukowego, i adaptuje się do liczby oktanów, więc teoretycznie powinno być wszystko jedno co się leje.

Opublikowano
Generalnie jeżeli silnik jest z pośrednim wtryskiem to w zupełności wystarczy Pb95. Można oczywiście lać 98 jak ktoś woli, ale różnicy w spalaniu, kulturze pracy raczej nie będzie. W przypadku silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem na Pb98 podobno pracuje z ciut wyższą kulturą, ale moim zdaniem Pb95 także w zupełności wystarczy.
Opublikowano

ja mam N43 i jakiejś tam różnicy nie widzę czy to PB95 czy PB98 czy paliwo premium

spalanie to samo, kultura pracy ta sama

ważne, że autko sprawne, jak miałem stare świecie to wtedy czułem różnicę

można od czasu do czasu dolać preparat do wtryskiwaczy

  • Członkowie klubu
Opublikowano

rozmawiałem dzis z mechaniorem , za sucha to jest 100-ka,

do pośredniego wtrysku nie ma większego znaczenia 95/98, natomiast do bezpośredniego juz jest i nie jest polecana właśnie 100-ka...

ja leje dodatki co 5k tak sobie załozyłem

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mamy podobne auta. Ja od dłuższego czasu leję wyłącznie Vervę. Nie stwierdzam większej mocy, ani niższego spalania - główna korzyść to bardziej cicha i "aksamitna" praca silnika. Kilka tygodni temu kilka razy zatankowałem Pb95 i wróciłem do Vervy mimo że drożej o przeszło 20 gr na litrze.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Stare, ale może jeszcze nie wszyscy widzieli. Wartości zmierzone na hamowni po zatankowaniu różnych paliw. Daje pewny obraz ile faktycznie wynoszą mierzalne korzyści:]

 

:cool2: konkluzja jest taka, że w zwykłej 2.0i nie ma zadnego znaczenia jeśli chodzi o osiągi, natomiast ma zapewne wpływ na element mechaniczne

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.