Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam, mam bmw e46 320d "150km" seryjnie, ale jednak na hamowni wyszło 137 i 296nm, po chipie wyszło 163km i 359nm, dowiedziałem się, że teoretycznie przyczyną może byc geometria turbosprężarki gdyż dziala jak powinna dopiero o 2200 obrotów, niżej wykres, ktoś może sie wypowiedzieć czy jest to faktycznie tylko geometria czy jest to raczej wróżenie z fusów ?

edit: po wstępnej diagnozie:

 

- na 4 świece 3 spalone

- egr zapomniał do czego jest

- dolot zapchany niemiłosiernie

- turbina jak najszybciej do renegeracji

ogólnie mechanik zdziwił się, że to auto i tak miało tyle mocy

 

 

EDIT 20 MAJ:

 

Jestem po całym zabiegu przywracania mocy, turbo zregenerowane w firmie silesia w tychach. Wybrałem się na hamownie z nadzieją, że moim oczom ukaże się te 185koników a tu [bAD], koni jest 164 a najwyzszy punkt na wykresie jest dopiero przy 2600 obrotach ... czyli podsumowując - przed wydaniem 3tys na renegeracje turbo, wymiane wężyków, czyszczenie dolotu, egra itp itd (po chipie) auto miało 163 konie i najwyższy punkt na wykresie był przy 2200 obrotach, po operacjach auto zyskało jednego konia a turbo łapie o wiele później (co jest bardzo odczuwalne podczas jazdy, ale jak już przekroczy tą bariere to dostaje wg mnie niesamowitego kopa). Ktoś ma jakieś pomysły bo ręce mi opadają ... jak będę w domu podrzuce wykres z hamowni. Jeszcze uprzedzając pytania - osoba która hamowała mi auto powiedziała, że wg niego geometria turbiny została źle ustawiona podczas regeneracji, więc dalem turbo na gwarancje żeby ustawili to jeszcze raz ale wyszło, że geometria jest jak najbardziej w porządku ...

 

http://i.imgur.com/2sox1dH.jpg

Edytowane przez Halloween
Opublikowano
Trzeba by disem zrobic logi dynamiczne ,zobaczyc ile dmucha na maxa i wtedy można coś powiedziec . Ogólnie sprawdzic wszystkie parametry by trzeba było
Opublikowano
nooo sam sie dziwie, ze usterek nie sprawdzono a odrazu chip;/;/ ...dziwne podejscie właściciel auta stosuje...a teraz bedzie ponosił super koszta..zeby ratowac motor :nienie:
Opublikowano

Masz w pip tematów o turbo - gdzie regenerować, czy regenerować - jakie masz w ogóle turbo - jaki rocznik samochodu.

Następnie jeśli z ciebie taki rzeźnik tuningowiec - to poczytaj o lepszych turbo do twojego modelu - jeden forumowicz chciał taką ostatnio pchnąć - już przerobioną - na podciśnienie.

Tematów o egr - w pip.

O odzyskiwaniu mocy - jeszcze więcej.

Trzeba poczytać.

Opublikowano

dokladnie sa warsztaty co regeneruja za 1400 zl a znajdziesz po 1200 , 1000zl, wazne zeby bylo to dobrze zrobione , co do samej wymiany wazne zeby wymiana turbiny byla w raz z czyszczeniem "smoka olejowego"itp.

 

 

2000zl jakbys zaplacil za turbo z montazem to tez dobra cena :)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jestem po całym zabiegu przywracania mocy, turbo zregenerowane w firmie silesia w tychach. Wybrałem się na hamownie z nadzieją, że moim oczom ukaże się te 185koników a tu [BAD], koni jest 164 a najwyzszy punkt na wykresie jest dopiero przy 2600 obrotach ... czyli podsumowując - przed wydaniem 3tys na renegeracje turbo, wymiane wężyków, czyszczenie dolotu, egra itp itd (po chipie) auto miało 163 konie i najwyższy punkt na wykresie był przy 2200 obrotach, po operacjach auto zyskało jednego konia a turbo łapie o wiele później (co jest bardzo odczuwalne podczas jazdy, ale jak już przekroczy tą bariere to dostaje wg mnie niesamowitego kopa). Ktoś ma jakieś pomysły bo ręce mi opadają ... jak będę w domu podrzuce wykres z hamowni. Jeszcze uprzedzając pytania - osoba która hamowała mi auto powiedziała, że wg niego geometria turbiny została źle ustawiona podczas regeneracji, więc dalem turbo na gwarancje żeby ustawili to jeszcze raz ale wyszło, że geometria jest jak najbardziej w porządku ... wykres z wyważania turbiny:

 

http://i.imgur.com/2sox1dH.jpg

Opublikowano
kolejna ofiara firmy która reguluje geometrie na oko, najprawdopodobniej to jest przyczyna późniejszego wstawania po regeneracji. Zapytaj się w jaki sposób stwierdzili ze jest poprawie wyregulowane ?
Opublikowano
już im te pytanie zadałem, tzn mechanikowi który wyjmował turbine i zawozil ją do nich, na dowód dostałem wykres którego zdjęcie znajduje sie 2 posty wyżej, ale czy parametry na nim są właściwe nie mam pojęcia :?:
Opublikowano
wogolę nie powinnieneś robić programu mając auto nie sprawne bez mocy seryjnej , najpierw trzeba było naprawic to co w aucie jest zepsute , na darmo wywaliłeś kaśe na program, u mnie nie wiem czy była seria w aucie bo nie hamowałem ale napewno była po samym programie wyszło mi 186koni i 427nm, wiec u ciebie przy sdrowej seri powinienes mieć jakieś 180 i 390, zrob z autem porządek a dopiero pozniej zrób program
Opublikowano
tak z lekką szczerością, nie tylko ja popełniłem błąd (ale to nie z mojej winy bo na tamten moment byłem TOTALNYM "laikiem" w tym temacie) tylko osoba która wykonywała program, że władowała program a nie sprawdziła auta na hamowni, no i u Ciebie widze było tak samo, z tym problemem że Ty miałeś idealnie zdrową jednostke natomiast u mnie tak kolorowo nie wyszło, ale teraz po wszystkim zabiegach seryjna moc powinna mi wrócić i tak samo na programie powinno wskoczyć więcej koni a niestety taka kolej rzeczy nie nastąpiła wręcz przeciwnie - turbo łapie później po regeneracji :( jak wygląda wg Was wykres wyważania turbiny ?
Opublikowano

Tego co robił to zostaw - jeśli usługa nie była darmowa, to jest z niego frajer bo chciał tylko przyciąć $ jak większość usługodawców ... jednak ty zdecydowałeś się robić program, ty wybrałeś osobę która to zrobi i ty bez sprawdzeniu kondycji samochodu, poszerzenia wiedzy z tym temacie choćby w necie podjąłeś decyzję - nikt inny.

Internet nie jest luksusem i mogłeś cokolwiek z temacie poszperać, trąbią o tym w szmatławych gazetach motoryzacyjnych, tvn turbo ... nie od dziś, wczoraj, roku ale od dawna.

 

Inaczej - jesteś idealnym przykładem ... kupuje tdi, td - a po zakupie huzia na józia do pierwszego lepszego i robić moc ... pal licho czy trzyma serię itd

Opublikowano

pytanie zasadnicze - gdzie był robiony program i na jakiej hamowni sprawdzane..

po tych "zabiegach" tuner powinien zrobić korektę programu

Opublikowano
Wg mnie niedopieszczony program - wgraj serie jedz na hamownie i zobacz ile wyskoczy, wtedy bedziesz wiedział czy winne jest auto czy program zły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.