Skocz do zawartości

odpowietrzenie ukladu benz + lpg m52 2.0


basterss

Rekomendowane odpowiedzi

witam mialem wymienic ten termostat i plyn ale nie mialem czasu w w torek wymienie bo mam dluzszy urlop to sie zabiore za to;) a chcialem sie spytac czy odpowietrza sie uklad chlodzenia na benz czy gazie?? dodam ze nie mam zadnych problemow z autem czy na benie czy gazie.. Tylko ten plyn i termostat na probe wymienie czy bedzie sie szybciej rozgrzewal silnik..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysty płyn jest ważny bardziej w lato i bardziej dba o pompe czy o chłodnice. Termostat jeśłi masz uszkodzony (co łatwo sprawdzić, podczas rozgrzewania jeden wąż jest ciepły a drugi za termostatem zimny, jeśli ten drugi robi się ciepły to termostat puszcza i auto wolno się nagrzewa) to po wymianie bedzie sporo lepiej. Termostat to grosze, tylko uważaj na obudowę termostatu bo pewnie plastikowa i lubi sie zwichrować i potem cieknie.

 

A potem czeka cie odpowietrzanie które nie zawsze od razu przynosi efekty i być może bedziesz musiał troche czasu spędzić przy tym.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza się na wyłączonym silniku. Dopiero po odpowietrzeniu się odpala, a i tak nie odpalisz na gazie a na benzynie. Odpalając na benzynie co jest koniecznością ciecz i tak przepływa przez reduktor czy masz włączony gaz czy nie.

 

Odpowietrza się na wyłączonym silniku :duh:

 

ciekawe jak chcesz to zrobić?? układ zalewa się płynem, odpala silnik i odpowietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Dodam, że jak silnik pracuje i nie "wciąga" już płynu to zakręcamy korek od zbiorniczka i już więcej go nie odkręcamy, następnie po chwili luzujemy odpowietrznik na chłodnicy. Odpowietrznik zakręcamy i po dłuższej chwili ponownie luzujemy i tą czynność powtarzamy kilkukrotnie aż z odpowietrznika wypływa płyn bez pęcherzyków. Po całej operacji dobrze jest pogonić auto żeby dobrze rozgrzać i ponownie sprawdzić odpowietrznikiem czy nie ma pęcherzyków bo z doświadczenia wiem, że jeszcze będą :wink: .

Podczas odpowietrzania pokrętło ciepło zimno przekręcone na max gorące bo inaczej nie odpowietrzy się nagrzewnica.

To że jest LPG nie powinno mieć znaczenia, aczkolwiek monterzy różnie je montują i czasami ciężko jest się pozbyć powietrza z reduktora.

PS. W silnikach M52 montowanych w E36 jest tylko jeden odpowietrznik koło korka zbiorniczka, w E39 są dwa odpowietrzniki. Odpowietrznik jest jeszcze na obudowie termostatu.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że jak silnik pracuje i nie "wciąga" już płynu to zakręcamy korek od zbiorniczka i już więcej go nie odkręcamy, następnie po chwili luzujemy odpowietrznik na chłodnicy. Odpowietrznik zakręcamy i po dłuższej chwili ponownie luzujemy i tą czynność powtarzamy kilkukrotnie aż z odpowietrznika wypływa płyn bez pęcherzyków. Po całej operacji dobrze jest pogonić auto żeby dobrze rozgrzać i ponownie sprawdzić odpowietrznikiem czy nie ma pęcherzyków bo z doświadczenia wiem, że jeszcze będą :wink: .

Podczas odpowietrzania pokrętło ciepło zimno przekręcone na max gorące bo inaczej nie odpowietrzy się nagrzewnica.

To że jest LPG nie powinno mieć znaczenia, aczkolwiek monterzy różnie je montują i czasami ciężko jest się pozbyć powietrza z reduktora.

PS. W silnikach M52 montowanych w E36 jest tylko jeden odpowietrznik koło korka zbiorniczka, w E39 są dwa odpowietrzniki. Odpowietrznik jest jeszcze na obudowie termostatu.

 

jeśli parownik jest zamontowany wysoko, to może od razu się nie odpowietrzyć, u mnie np. tak jest, ale wystarczy dać ciut mocniej po obrotach i jeśli pompa wody jest sprawna to się odpowietrzy,

przy odpowietrzaniu powinno się plusacyjnie gazować do 2500 obr i faktycznie warto przegonić furę i odpowietrzyć ponownie

 

e36 z m40 też miały dodatkowy odpowietrznik na termostacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza się na wyłączonym silniku. Dopiero po odpowietrzeniu się odpala, a i tak nie odpalisz na gazie a na benzynie. Odpalając na benzynie co jest koniecznością ciecz i tak przepływa przez reduktor czy masz włączony gaz czy nie.

 

Odpowietrza się na wyłączonym silniku :duh:

 

ciekawe jak chcesz to zrobić?? układ zalewa się płynem, odpala silnik i odpowietrza

Na początku ma być wyłączony i w niektórych sytuacjach trzeba nawet wspomagać się sciskaniem węża. Niektórzy leją do zbiorniczku nie dokreca jąć odpowietrznikow bo zalewając pompa wciąga płyn. Na zgaszonym silniku prawidłowo da się odpowietrzyc układ. Odpala się silnik na sam koniec by się upewnić ze nie ma żadnej poduszki aż do otwarcia termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.