Skocz do zawartości

BMW e46 316i n42 swap silnika


radzio2303

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

 

niestety machanicy walcza z naszą bunia już zdecydowanei za długo. Chcą wymienić vanosa, koszt 1800zł x2 części + robota = nieopłacalne, chociaz silnik od nowości 120 tys przebiegu.

Na jaki silnik polecalibyście zmienić, żeby nie było dużych problemów przy wymianie? Bo taki sam raczej odpada.

Słyszałem kiedys również o silniku 1.8 tylko nie 115 km a cos około 140km, niby mniejsze spalanie i dużo więszke osiągi. CO to za model silnika bo grzebie w internecie i nie moge znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M42B18 lub M44B19 różne pojemności a moc taka sama, ale to silniki z E36.

Może koledze chodzi o silnik N42B20 moc 143km zdaje się, że to rozwiercone N42B18, więc ze swapem nie powinno być problemu.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N42B20 czy N42B18 - jeden pies, tak samo daremne. Miałem ten pierwszy, 2L 143KM, jeździłem od mechanika do mechanika, włożyłem do niego kilka tysięcy i dalej dziadostwo się psuło (miałem go od 130-170k km przebiegu).

W końcu zdecydowałem się na SWAP na M54B25 bo to jedyne sensowne rozwiązanie. Jak narazie zrobiłem 5 tys km, bez obawy że nie dojadę z punktu A do punktu B. Pali średnio 10L/100km, 2.5L 192KM daje uczucie motylków w brzuszku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić z jeżdżącego auta, przegonić go kilkadziesiąt kilometrów po wysokich obrotach. Tak byłoby najlepiej ;)

Generalnie na moje oko, albo kupić silnik z bardzo niskim przebiegiem, albo w drugą stronę powyżej 200tys gdzie najprawdopodobniej większość tego co mogło się zepsuć jest już wymieniona.

Gwarancje powinien Ci dać sprzedający, choć ja nie widzę sensu kupowania tego samego silnika, skoro najpewniej wybulisz za niego z 3,5 tys, a dopłacając 1tys masz 6 garów którymi pojeździsz bez stresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale.... szkoda tego silnika który aktualnie siedzi, którego przeszłośc jest znana od nowości (kupione od rodziny). Zostałby chociaż na części a z tego co słyszałem róznice pomiedzy N42B20 i N42B18 nie są duże. Pali 0,1 l wiecej a przyspiesza o 1,5s szybciej.

Nie wiecie jak życzą sobie mechanicy za swap silnika, powiedzmy że tego samego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do którego mechanika byś nie pojechał, a który zajmuje się BMW i miał "przyjemność" z silnikami N42 to powie Ci że to dziadostwo. W tym silniku psuje się wszystko i chyba tylko nieliczni na niego nie narzekają. Ja żałuje jedynie że tak późno zdecydowałem się na SWAP na M54 bo zaoszczędziłbym sporo gotówki a jeszcze więcej nerwów, bo co to za jazda, kiedy nie ma się pewności czy auto nagle nie stanie na środku drogi. A co lepsze kiedy w trakcie wyprzedzania przestaje reagować na pedał gazu, bo takie miałem m.in. objawy. Jak coś się już wydawało naprawione to za chwilę wracał inny problem. Moja opinia z pewnością nie będzie tutaj obiektywna, bo przeklinam ten silnik cały czas.

 

Jeżeli jednak już mam coś doradzić, to po prostu zorientuj się dokładnie jakie koszty będziesz musiał ponieść w przypadku każdego z tych wariantów i znajdź dobrego mechanika, który najlepiej naprawia tylko BMW. Wtedy będziesz mógł podjąć decyzję na podstawie rachunku ekonomicznego, bo kierowanie się sentymentem nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wiecie co powiedział mi mój mechanik? Aby nie czytać takich bzdur jak w tym momencie piszecie.

Najlepsze stwierdzenie jakie przeczytałem na tym forum od bardzo dawna :-) dawno się tak nie uśmiałem, serio poprawiłeś mi humor z rana :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co powiedział mi mój mechanik? Aby nie czytać takich bzdur jak w tym momencie piszecie.

Chcesz pojeździć autem? "Zrób swap". Haha. Na cholerę go tak straszycie. Ciekawe co Ci się psuło pajacyku, ze tak narzekasz?

Przejechane 23 tys km od zakupu. Ciekawe co ty kupiłeś i za ile. PS: Który mechanik mówi, że akurat ten silnik to dziadostwo?

Na pewno żaden szanujący markę BMW. Więc pewnie auto serwisowałeś o typowego mirka, który na co dzień jest wysokiej klasy mechanikiem aut marki fiat, skoda. :cool2:

Przyznaj, że mechanik zje... sprawę z autem i wydymał Cię na kasę jak mało kto. Warto było oszczędzać na częściach? Warto było robić wszystko na raty?

 

 

Ale z głową wszystko rozumiem nie bardzo dobrze?

Bo to normalne nie jest wpadać i od ręki z wyzwiskami. Było tu już kilku takich, długo nie zabawili.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zasięgnij opinii jakiegoś mechanika co zajmuje się typowo bmw, podrzuć auto i zobacz co powie bo ten silnik jest wbrew pozorom fajnym silnikiem. Awaryjny może trochę jest ale jak się dba to będzie śmigał, ja mam swój 240 tyś przebiegu. Vanos wymieniony na używany z małym przebiegiem, wszystko porobione i śmiga aż miło,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu vanosa to chyba nie będziesz swapował ? bo to co wstawisz to będzie miało się prawo też posypać i co następny swap ?

Klucz do sprawy to dobry sprawdzony fachowiec, nie żałować na diagnozę ale w takim warsztacie co jak się umówisz to Ci zrobią diagnozę od ręki i będziesz przy tym ,a nie że zostawisz tam auto i z braku czasu tam będzie stało tydzień czasu , a w między czasie mechanik będzie szukał problemu po internecie , albo wymieni co popadnie i powie : jak nie to to wymienimy co innego.

Czasem warto przejechać pół Polski aby oddać auto w ręce dobrego fachmana.

Inna sprawa to może katy ( jak je masz ) masz zapchane .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

nie pisałem dawno.

Nie robiłem swpau. Oddałem mechanikowi, który ma podobno doświadczenie w silnikach z vanosami. Wymienilismy oba vanosy + sonde lamba. Moc wróciła, spalanie na normlanym poziomie ale co jakieś 200-250 km wyskakuje check engine (katalizaotr).

Znacie może jakiegoś dobrego fachowca od tych silników w Warszawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Troche odgrzeje ale moze komus sie przyda

 

Co do check engine, przezucic sie na 98 z orlena

Wczesniej jezdzilem na v-powerze z shella (wbrew pozorom jest to 95 z dodatkami, a silnik na 98 jednak robiony), po niekrotkim czasie zagoscila u mnie ta kontrolka, komputerowy magik na lepsza owsianke zmienic zalecil i juz dwa lata kontrolki nie widzialem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich . Mam pytanie Czy zamieniał ktoś moze silnik w e46 316I 1.8 valvetronic na jakis inny , chociazby 2.0 zwykle 150km . i czy duzo jest roboty z taka zamiana ? kompletnie sie na tym nie znam a padl mi silnik :( prosze o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.