Skocz do zawartości

Akcja serwisowa 2.0d N47 rozrząd !!


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam


planuję zakup e92 i znalazłem bardzo fajna sztukę z odpowiadającym mi wyposażeniem.

Jest to wersja z silnikiem n47 ale właściciel ma fakturę z wymianą rozrządu niecałe 40tys km temu.

Moje pytanie brzmi czy ktoś jest w stanie po załączeniu zdjecia takiej faktury powiedzieć czy wymiana rozrządu została wykonana w całości i czy ryzyko zerwania nadal istnieje ?


Screen z dokumentu naprawy:

https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/922/ARpMIY.jpg

Edytowane przez wziebins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

Przy przebiegu 229tys. mój samochód miał wymieniony rozrząd w ramach akcji serwisowej (wszystkie łańcuchy, czyli komplet części za ok.10 tys.). Teraz samochód ma ok. 290 tys. przebiegu, czyli od wymiany przejechałem ok. 60 tys. Czasem mam wrażanie że znowu słyszę ten ch... dźwięk :evil:

Czy ktoś już robił kolejną wymianę po akcji serwisowej? Macie doświadczenie dot. kolejnych wymian? Czy można liczyć na kolejną wymianę w ASO? :)

Dodam, że od wymiany minęło już 3,5 roku.


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma sens zapobiegawczo wymiana samego napinacza na taki 11318586699 aktualnie mam fabryczny 11 31 7 797 901 https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E84/SAV/BMW+X1+18dX+N47/ECE/11_4089 podobno ten 11318586699 jest poprawiony , dodam że razie nic nie słychać niepokojącego, 142 tys przebiegu. Pytanie czy pasuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że można go wymienić samemu, robił to ktoś? Jaki jest dostęp do niego? Są jakieś procedury jego wymiany czy stary wykręcamy a nowy wkręcamy i to wszystko? patrząc na poniższy tutorial to znajduje się on za kolektorem od strony skrzyni rozumiem



https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/How07gH


1VnYSEbLIX

Note:

To make it easier to remove and install the chain tensioner, it is advisable to arrange the tools (1 to 5).


Connect torque wrench (1) to an extension (2) 1/2 inch with 130 mm and (3) 52 mm.


For better accessibility to the chain tensioner, a swivelable extension (4) with 12° can be used.


Connect nut (5) 24 mm or 27 mm to the swivelling extension (4).

 

HAFoMNj


Release chain tensioner (1).


Tightening torque: 11 12 2AZ.


Important!

Have a cleaning cloth ready. A small quantity of engine oil will emerge after the screw connection has been released.


Make sure no oil runs into the clutch housing.



Installation note:

Renew the sealing ring.

 

 


DEkaepO


If the chain tensioner is reused, its oil chamber must be drained. Place chain tensioner on a level support and slowly compress.


Repeat process twice.

 

1VnXjGt0a9

Installation note:

Install new chain tensioner (1) with AF 24 mm.

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie zakończyliśmy w moim N47 operację wymiany napinacza 11317797901 na poprawiony 11318586699. Dostęp jest masakryczny, trzeba zdemontować całe podszybie - mowa o e84 - blachę trzymającą przewody nad DPF przykręcaną na 3 torxy, najlepiej również dolną osłonę pod skrzynią biegów, gimnastyki jest sporo, ręce poharatane. Stary napinacz był na klucz 27mm i był problem z nasadką grzechotki, możliwe że dlatego nowy napinacz jest 24mm i łatwiej nałożyć nasadkę. Stwierdzam, że stary napinacz ewidentnie słabiej trzyma olej, ale to wpływ zapewne przebiegu 142 tys km. Przy okazji podziękowania dla Maciek_czescidobmw.pl za ekspresową przesyłkę i kolegi kw za podpowiedź wymiany napinacza :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kupiłem E91 z 2010 r. Silnik N47T, przebieg 185 tys. km. Przed zakupem sprawdzałem auto w ASO, stwierdzili, że rozrządu nie słychać. Natomiast przy odpalaniu na zimnym, przez 3 sekundy rozrząd się odzywa. Robiąc przegląd w innym ASO, powiedziałem co się dzieje, mistrz serwisu sprawdził przy 1800 obrotów i diagnoza - rozrząd do wymiany. Sprzedający twierdzi, że on niczego nie słyszał i że w ASO potwierdzili, że z rozrządem wszystko ok. Umowa pomiędzy osobami fizycznymi. Martwi mnie to, że łancuch może się zerwać, a akcji serwisowej już nie ma. Piszę z pytaniem o Waszą opinię, czy mam podstawę do roszczeń wobec sprzedającego i czy przy hałasie tylko podczas odpalenia wymiana powinna nastąpić jak najszybciej? Nagranie: https://youtu.be/3Eiyie15Nsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzić się można o wszystko, o pierd w autobusie, ale czytając twój post szansę na wygraną masz zerowe, ja bym cię wyśmiał


Poza tym bez przesady, nie zrywają się tak od razu

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Roszczenie tzn.? Chcesz od niego żądać żeby umył uszy? :) Nawet ASO nie bierze żadnej odpowiedzialności za sprawdzenie rozrządu w tych silnikach. Możesz tak przejeździć jeszcze 100 tkm, może strzelić przy następnym uruchomieniu, nikt nie jest wróżką.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wymienić sam napinacz, drogo nie jest a może być lepiej

 

Ja tak zrobiłem " na wszelki wypadek" zaraz po zakupie samochodu, chociaż rozrządu nie było słychać.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ja również byłem na akcji serwisowej na której wymienili mi jedynie napinacz. Pomimo to na zimnym przy uruchamianiu było słychać łańcuch postanowiłem więc wymienic cały zestaw dla świętego spokoju. Ku mojemu zdziwieniu po około 40-50tys km zerwał mi się łańcuch nie wiem co o tym myśleć. Wydaje mi się to mega dziwne. Mechanik powiedział mi że mogę mieć na kolejne 200tys km spokój a tu klops.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.