Skocz do zawartości

Akcja serwisowa 2.0d N47 rozrząd !!


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Witam,od roku mam n47 03.2008 e60 i po zakupie zadzwoniłem do best auto Lublin okazało się że jest akcja na napinacz w moim aucie,za olej użyty będę płacił sam 500zł.nastepnie weryfikacja łańcucha ewentualna wymiana.Pózniej byłem w Poznaniu i w BMW Olszowiec powiedziano mi że nie płacę za nic...ale zleciał rok i wczoraj sobie o tym przypomniałem i zadzwoniłem do Best Auto Lublin ,premium Rzeszów,Olszowiec Poznań i tak:Nie ma żadnych akcji na łańcuchy nikt nic takiego nie pamięta czy było czy nie było.Jedna miła pani powiedziała że Mój samochód nie kwalifikuje się na takową akcję i w ogóle nie ma takich akcji serwisowych na tą chwilę.Drugi pan że to samo i jest akcja na jakąś osłonkę plastikową w bagażniku od kabla plusowego, 30 min,roboty i tyle.a w trzecim aso ,że jest akcja na osłonkę i air bag kierowcy.także słuch o rozrządzie zaginął.W każdym razie wszędzie mówią co innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ładnie zejść z kosztami wymiany poświęcając trochę czasu i kupując części samemu. Jak już są części to każdy kumaty mechanior od beemy zrobi. Polecam lekturę posta:)

viewtopic.php?f=70&t=178507&start=2190#p2251069

A jak ktoś nie chce się bawić w internety to Grzegorz Fąfara w Bukowiu - robią dobrze i niedrogo, dojazd S8 bardzo dobry:

viewtopic.php?f=70&t=178507&start=2190#p2251088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

kupiłem niedawno BMW E60 520d, rocznik 09.2008.

 

Samochód ma 152 tys przebiegu.

 

Czy mógłby ktoś z Was ocenić (na podstawie filmiku) czy powinienem coś zrobić ze swoim rozrządem? Słychać, żeby coś było nie tak...?

Czy wszystko jest ok?

 

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=FDcL2eJLsGc

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie opinie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem w kilku ASO i niestety nie ma akcji serwisowej na wymianę rozrządu, skończyła się w grudniu 2015.

 

Facet z ASO z Warszawy zrobił kosztorys wymiany rozrządu na około 11 - 13 tys. złotych, więc tam wymiana na pewno odpada...

Samo tylko sprawdzenie kosztuje u nich 1300 złotych.

 

Jak znaleźć dobry warsztat, gdzie można by to było sprawdzić i ewentualnie wymienić...?

Samochód ma przejechane 153 tys.

 

Teściu :P mówi, że niby wszystko jest ok, że nic się nie stanie, że to musi mocno klekotać, wtedy się ewentualnie wymienia, no ale on ma chyba doświadczenie z innymi samochodami (mam na myśli, że starszymi... :-) )

 

I jeszcze takie krótkie pytanie: czy komukolwiek tutaj faktycznie strzelił ten rozrząd czy może tylko wszyscy słyszeli o tym, że rozrząd w tych silnikach się psuje a z doświadczenia nikt tego nie zna...?

 

Czy może się po prostu zdarzyć tak, że samochód nagle stanie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ż Twoim rozrzadem wszystko jest w porządku odgłosy jak najbardziej normalne w n47 zawsze będziesz słyszał pracę łańcucha ze względu na jego położenie. Objawy uszkodzonego to cykanie ż częstotliwością co sekundę jak i wszelkiego rodzaju stuki też w częstotliwości pełnego obrotu lancucha. Natomiast musisz pamiętać że Twój rocznik jest w grupie podwyższonego ryzyka lecz nie bierz tego dosłownie że zaraz musisz wymieniać rozrząd bo to bzdura gdyby w każdym silniku przed marcem 2011 trza było by robić rozrzad to BMW by się nie pozbieralo finansowo a silnik n47 sprzedał się w rekordowej ilości głównie były to auta flotowe które robily po 100tys rocznie więc przypadki strzelenia łańcucha to ułamek procentowy. Więc nie słuchaj tych szamanów internetowych co pod każdym filmem pisza rozrząd do roboty. Prawda jest taka że tutaj na forum jest pełno mechaników którzy napędzaja sobie robotę a czasy są takie że każdy każdego chce zrobić na kasę smutne ale prawdziwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ż Twoim rozrzadem wszystko jest w porządku odgłosy jak najbardziej normalne w n47 zawsze będziesz słyszał pracę łańcucha ze względu na jego położenie. Objawy uszkodzonego to cykanie ż częstotliwością co sekundę jak i wszelkiego rodzaju stuki też w częstotliwości pełnego obrotu lancucha. Natomiast musisz pamiętać że Twój rocznik jest w grupie podwyższonego ryzyka lecz nie bierz tego dosłownie że zaraz musisz wymieniać rozrząd bo to bzdura gdyby w każdym silniku przed marcem 2011 trza było by robić rozrzad to BMW by się nie pozbieralo finansowo a silnik n47 sprzedał się w rekordowej ilości głównie były to auta flotowe które robily po 100tys rocznie więc przypadki strzelenia łańcucha to ułamek procentowy. Więc nie słuchaj tych szamanów internetowych co pod każdym filmem pisza rozrząd do roboty. Prawda jest taka że tutaj na forum jest pełno mechaników którzy napędzaja sobie robotę a czasy są takie że każdy każdego chce zrobić na kasę smutne ale prawdziwe.

 

Myślę, że jest w tym dużo racji, co nie zmienia faktu, że byłbym spokojniejszy gdybym go jednak wymienił... :roll:

 

 

Dostałem dziś takiego oto maila z ASO BMW:

"W nawiązaniu do wysłanego zapytania w załączniku przedstawiam ofertę na wymianę kompletnego rozrządu wraz z wszystkimi częściami potrzebnymi do kompleksowej wymiany(wraz z wymianą oleju silnikowego). W związku z dużym zainteresowaniem tego typu usługą postanowiliśmy uruchomić naszą ofertę specjalną. Stąd też cena jest znacznie niższa aniżeli ta, którą dowiedział się Pan telefonicznie. Proszę o kontakt w celu ustalenia terminu wymiany jeżeli będzie Pan zainteresowany naszą ofertą"

 

A tutaj kosztorys:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/69ff3b2245c048c8

 

TO jest ASO BMW, czyli wszystkie części oryginalne, plus wymiana oleju silnikowego... W zasadzie był wymieniany kilka tysięcy km temu, no ale...

Więc generalnie ze wszystkim 6500 zł.

 

Co o tym myślicie?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cena jest ok. pod warunkiem ze masz dosc świeze f10 o wartosci 100 tysia. Masz auto o wartosci 30-40k, czy warto? pewnie ze nie warto, lepiej poszukać w serwisach nie-aso, albo lecieć do fąfary pod wrocław, tam ceny wachają się 2600-3000... Wystawiają faktury, dają auta zastępcze a kompletny rozrząd ogarniają w 6h...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem i mnie dotknal w wersji drastycznej iz przy 203 tys km przebiegu auto przestalo jechac okazalo sie ze rozrzad strzelil i teraz szukam warsztatu ktory jest w stanie przywrocic moje auto do zycia koszta orientacyjne to 11-15 tys zl w poznaniu moze ktos slyszal o jakims w szczecinie godnym polecenia warsztacie,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ten Fąfara pod Wrocławiem to konkretny gość, zwłaszcza, że terminy u niego są dopiero na połowę września najwcześniej... :-o

 

A czy ktoś zna jakiegoś godnego polecenia mechanika w rejonie Trójmiasta i okolic, który zajmowałby się rozrządem BMW...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znam dwa przypadki gdzie rozrząd był kompletnie nie słyszalny i strzelił jeden to f10 520d 2012r przebieg 185tyś. Drugi 120d 2007r przsbieg 220tyś..

Górny napinacz jest najgorszym elementem tego rozrządu i przynajmniej jego warto wymienić bo może nie być objawów a on padnie i rozrząd strzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem w kilku ASO i niestety nie ma akcji serwisowej na wymianę rozrządu, skończyła się w grudniu 2015.

 

I to mnie właśnie wkur..ia najbardziej. Co to za akcja serwisowa, która jest czasowa? Akcja powinna dotyczyć każdego zjebanego auta i co najciekawsze w Niemczech wciąż obowiązuje akcja zgodnie z tym dokumentem (https://drive.google.com/file/d/0B52kNOwSMHMVNGRJWUo4NE8wanc/view?pli=1) od 2015 roku i nikt jej nie przerywa! Z kolei nasze ASO kombinują jak mogą, żeby tylko więcej zarobić (choć z tego co wiem, to za akcje serwisowe zwraca im BMW AG), a potem się dziwią, że ich mechanicy robią drugą fuchę na boku u kolegi w warsztacie, bo nikt nie akceptuje takiej polityki!

 

BTW. Ja już 2 razy napinacz, rolka itd. wymieniałem i na szczęście nie rzęzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
skoro akcja obowiązuje w niemczech to chyba można się wybrać do jakiegoś ASO przy granicy i temat załatwić na ich koszt. kraj rejestracji auta nie powinien mieć znaczenia,hmm :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to mnie właśnie wkur..ia najbardziej. Co to za akcja serwisowa, która jest czasowa? Akcja powinna dotyczyć każdego [bAD] auta i co najciekawsze w Niemczech wciąż obowiązuje akcja zgodnie z tym dokumentem (https://drive.google.com/file/d/0B52kNOwSMHMVNGRJWUo4NE8wanc/view?pli=1) od 2015 roku i nikt jej nie przerywa! Z kolei nasze ASO kombinują jak mogą, żeby tylko więcej zarobić (choć z tego co wiem, to za akcje serwisowe zwraca im BMW AG), a potem się dziwią, że ich mechanicy robią drugą fuchę na boku u kolegi w warsztacie, bo nikt nie akceptuje takiej polityki!

 

BTW. Ja już 2 razy napinacz, rolka itd. wymieniałem i na szczęście nie rzęzi ;)

 

 

Wybaczcie ignorancję, ale moglibyście mi wskazać konkretnie gdzie w tym dokumencie jest napisane, że ta akcja nadal obowiązuje...?

Bez żadnej ironii, może po protu nie znam angielskiego aż na tyle ;-) :) Gdzie to konkretnie jest napisane/określone w tym PDF-ie?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie ignorancję, ale moglibyście mi wskazać konkretnie gdzie w tym dokumencie jest napisane, że ta akcja nadal obowiązuje...?

Bez żadnej ironii, może po protu nie znam angielskiego aż na tyle ;-) :) Gdzie to konkretnie jest napisane/określone w tym PDF-ie?

Pozdr.

 

To jest pismo wew. serwisowe BMW, i jak zapewne zauważyłeś nie ma tam daty zakończenia akcji, jest tylko wprowadzenia. Zgodnie z polityką jakości i bezpieczeństwa każde auto z tym silnikiem powinno zostać naprawione zgodnie z tekstem - nieważne czy w styczniu 2015 czy w marcu 2016. Mój teść 2 m-ce temu podjechał w Stuttgardzie do ASO i w czasie przeglądu sami mu zaproponowali wymianę łańcucha (też ma silnik n47), a jak był w ASO w Polsce to mu powiedzieli, że akcji nie ma...

 

Serwisowa akcja naprawcza, to nie akcja promocyjna - jak widać nie wszędzie ;)

 

PS. Tak w ogóle to mamy tu na forum i kolegów z ASO i z Partnerskich serwisów BMW, może ktoś wyjaśni czemu tak się dzieje, że jesteśmy traktowani jak klient drugiej kategorii? Ogólnie wiem, że jazdy podobne mają ludzie w Anglii, wygląda na to, że tylko w Niemczech jest normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.