Skocz do zawartości

Akcja serwisowa 2.0d N47 rozrząd !!


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 962
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam jestem świeży na forum :) Niestety jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych lecz chciałem opisać swoja historie(prosze mnie nie zlinczować na starcie:D ) :) Tydzień Temu sprowadziłem BMW e90, silnik N47 177 koni, troche sportowa , 2008 rok ,187 tys przebiegu ,sprawdzona po vinie i tp (Sprawdzone przez kolege DRAY,pozdrawiam :) ) Miała wymienione turbo(system start stop miał pewnie w tym swój udział ) jakieś pierdoły oleje , nie miała robionego rozrządu na akcji serwisowej która prawdopodobnie była objęta. Rozrząd troszke słychać moim uchem lecz nie było tragedii,słychać go minimalnie czytając na forum,oglądając filmiki naprawdę moje hałasowanie przy tych to pikuś. Szukając fachowca który wymieni mi oleje i filtry(na podstawie działu polecane warsztaty) udając się do pewnego warsztatu poprosiłem o nasłuchanie przy odpalaniu ponieważ troszke piszczy mi pasek(chodziło mi o informacje czy wymienić sam pasek czy cała rolke) lecz zostalem poinformowany,że pasek to nic i trzeba rozrząd robić to już ostatni gwizdek.Mechanik raczył mnie poinformować,że rozrząd potrafił strzelić przy przebiegu 90 tys! Uświadomiłem,mechanika,że wiem lecz mój rozrząd oceniałem na podstawie wiedzy zasięgniętej na forum oraz nasłuchiwaniu innych e90 z tym problemem (miałem przyjemność oglądać e90 n47 150 koni w której rozrząd tak walił jakoby wczorajsza orkiestra dawała koncert :) ) Fachowiec mówi,że tutaj już się kończy,wymiana na już ! oraz być przygotowanym na sprzęgło ponieważ odrazu to zrobią,po co 2 razy płacić za robociznę ;) Zdenerwowany udałem się do ASO Frank Cars Częstochowa :) W dziale obsługi rozmawiając z Panem po uprzednim zapisaniu mnie w bazie(pierwszy właściel w Polsce oraz pierwszy samochód) dostalem wydruki na podstawie kluczyka o historii samochodu,po miłej rozmowie poprosiłem aby mechanik obsłuchał mi rozrząd ponieważ miałem taka sytuacje i chciałem zasięgnąć fachowego ucha i oka fachowca.Zostałem zaproszony na warsztat (całkowicie darmo) przyszedł mechanik poprosił abym odpalił samochód i nasłuchiwał,minęła chwila ja zniecierpliwiony mina mechanika zmieszana,pada pytanie pytanie o przebieg i pada teza prosze Pana może Pan spać spokojnie ponieważ samochody świeżo po wymianie rozrządu hałasują głośniej.Nastąpiła ulga rozluźnienie lecz zagłębiając się dalej w rozmowę dla całkowitego spokoju zaproponowano mi przegląd rozrządu napinaczy itp itd (koszt 200zł )Rozmawiając pada stwierdzenie"Jesteśmy w stanie wymienić Panu hałasując rozrząd jeśli zajdzie taka potrzeba naprawdę najtaniej w okolicy" (Myśle taa jasne 14 tys krzyknie,phi a rzeczywiście w okolicy 200 m nie na innego warsztatu :D )Lecz Mechanik zaczyna opowiadać o nowoczesnej technologi zaczerpniętej z Laboratorium NASA polegającej na wymianie rozrządu bez wyciągania silnika(zapadła cisza na warsztacie) Na pytanie :Proszę Pana jak to bez wyciągana silnika? Pada odpowiedz Prosze Pana jeszcze rok temu wyciągaliśmy rozrządy lecz uszkodzeniu ulega najczęściej 1 łańcuch i on powoduje hałas 2 pozostałe są przeważnie okey,"Sprawdzamy łańcuch poprzez usunięcie nitów na danej części wprowadzamy tam (jakieś urządzenie,nie pamiętam dokładnie). Sprawdzamy stan napięcia i wymieniamy jeden łańcuch który np nie mieści się w normie bez wyciągania silnika. Jeśli na forum o tym wiedzieliście to przepraszam za zmarnowany czas troszke się rozpisałem lecz chciałem dogłębnie rozpisać problem. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem więcej info moge udzielić w czwartek :) Jeśli naprawde jest tanio i ASO to jednak ASO chyba wiedzą co mówia i robią to dlaczego nie spróbować :) (Przepraszam za ewentualne błędy oraz dlugość opisu )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Mam silnik n47, 318d z 10.2010 roku. Przy zakupie (6.2015) miało nalatane 158k km, teraz jest 172k.

Od kiedy kupiłem, po starcie na zimnym to przez ok 2s po odpaleniu słychać wyraźnie metaliczne grzechotanie z rozrządu. Po tych 2 s, jak olej się rozpompuje po silniku - grzechotanie ustaje. Nie słychać szurania, "cykania" etc. Na ciepłym silniku też żadnych dziwnych dźwięków.

W sierpniu 2015 wymieniłem napinacz rozrządu - hałas po odpaleniu trochę się zmniejszył (ale nie do zera), jednak ok 2 miesiące temu z powrotem powrócił.

 

W ASO dowiedziałem się, że mój silnik nie jest objęty żadną akcją serwisową dot. rozrządu.

Czy to już czas, żeby wymienić rozrząd na swój koszt? Trochę się na ten temat naczytałem i mam pewne obawy mimo że silnik nie wydaje żadnych innych niepokojących dźwięków, niż te opisane powyżej.

 

Ponadto - czy jesteście w stanie polecić mechanika w Warszawie lub maksymalnie w promieniu 100-150 km, który wymieni rozrząd za ludzkie pieniądze?

Pytałem w jednym serwisie (w Wielkopolsce) - koszt wymiany ok. 3500 tyś z częściami. Ale zostałem poinformowany, że części to koszt niecałe 2000 tyś i są to zamienniki - firmy SWAG.

Wniosek - dość wysoką marże sobie naliczają, bo tyle kosztuje oryginał BMW, a komplet FEBI - ok. 1000 zł. Z kolei na pytanie jaki będzie koszt wymiany jak ja dostarczę części, nie uzyskałem odpowiedzi :)

 

Z góry dziękuję za informację.

Pozdrawiam,

 

 

A czy macie pomysł co może być przyczyną metalicznego hałasu z rozrządu przez pierwsze 2 s po odpaleniu na zimnym, kiedy cały olej spłynie do miski (np. po całej nocy)?

Byłem ostatnio u mechanika to stwierdził, że nie potrafił nic powiedzieć...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz Mechanik zaczyna opowiadać o nowoczesnej technologi zaczerpniętej z Laboratorium NASA polegającej na wymianie rozrządu bez wyciągania silnika(zapadła cisza na warsztacie) Na pytanie :Proszę Pana jak to bez wyciągana silnika? Pada odpowiedz Prosze Pana jeszcze rok temu wyciągaliśmy rozrządy lecz uszkodzeniu ulega najczęściej 1 łańcuch i on powoduje hałas 2 pozostałe są przeważnie okey,

Bezczelne kłamstwo!

 

Kupiłem samochód po akcji serwisowej z założeniem, że będę miał spokój. Na przeglądzie przedzakupowym w ASO pytali o rozrząd, ale zgodnie z poprzednim właścicielem stwierdziliśmy, że był już zrobiony. Potwierdzili. Niby coś tam grzechotało, ale cicho. Po kolejnych kilku tys km rozrząd było już bardzo słychać. Zadzwoniłem do ASO gdzie była akcja i okazało się, że wymieniono wyłącznie napinacz i górny łańcuch od góry przez "rozkucie", bo akcja jest wyłącznie na napinacz górnego łańcucha. Po krótkiej przepychance zdecydowałem się na wymianę całości u znajomego mechanika. 22 tys km po akcji serwisowej.

 

Oto jak wyglądała górna zębatka - zobaczcie stan jej zębów.

http://i.imgur.com/aYO6cvd.jpg

http://i.imgur.com/bHRrQe0.jpg

 

A najlepsze - dolny łańcuch dałoby się już zdjąć rękami (prawa strona)

http://i.imgur.com/Yo3C0rX.jpg

 

Ten nowy górny łańcuch również nie nadawał się do ponownego założenia.

Wszystkie wymienione części i więcej zdjęć mam do wglądu jeśli ktoś by potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka cena na dziś cześci plus robcizna?

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na priva dostałem pytanie jak tłumaczyło się ASO:

 

Akcja była na "napinacz górnego łańcucha". Procedura wyglądała następująco:

1. wymontowywano stary napinacz

2. wkręcano zamiast niego przyrząd kontrolny z BMW

3a. jeśli naciąg był ok, to tylko wkręcano nowy poprawiony napinacz i kończono akcję (!)

3b. w przeciwnym wypadku wymieniano górny łańcuch przez rozkucie starego, dokucie nowego i przeciągnięcie jednego za drugim przez rozrząd

4. ponownie wkręcano przyrząd i robiono pomiar

5a. jeśli naciąg nowego łańcucha był ok, to wkręcano nowy napinacz i kończono akcję (tak było w moim przypadku - wymieniony tylko górny napinacz i łańcuch)

5b. dopiero jeśli naciąg nowego górnego łańcucha nie był prawidłowy, to wymieniano całość

I niby nic więcej nie mogli zrobić - nawet jeśli łańcuch mocno szurał po wymianie i słyszeli, że nie jest ok. Całość potwierdziły mi 3 serwisy specjalistyczne.

To by też tłumaczyło dlaczego na forum były takie różnice w czasie usługi, dopłatach itd. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Byłem na akcji serwisowej w grudniu 2015 i standardowo został przewinięty górny łańcuch i wymieniony napinacz i tyle serwis robił na akcji .W sobotę wymieniłem samodzielnie resztę rozrządu czyli łańcuch środkowy napinacz i ślizgi łańcuch pompy olejowej i uszczelniacz wału części były firmy Swag cena zakupu 500 płn. .Pomimo że nie jestem mechanikiem wymiana nie należała do skomplikowanych nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi a czas jaki potrzebowałem to 10 h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam e91 lci 318d n47d20c wymieniłem na własny koszt jakieś 80 tys km temu kompletny rozrząd.

niestety ostatnio znowu słychać łańcuch...wymieniałem na oryginalnych poprawionych częściach komplet: wszystkie łańcuchy, ślizgi koła - zębatki, śruby itp.

czy mam się przejmować tym, że znowu słyszę łańcuch?

auto ma przejechane ok 185 tys km olej zmieniam co ok 15 tys km nie pałuję na zimnym, nie cisnę do czerwonego pola na obrotomierzu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie. zawsze po odpaleniu wyłączam to gdyż nie mam jeszcze zakodowanego ostatniego ustawienia tego badziewia.

więcej jeżdżę tras tak 70% miasto 30%

 

od wymiany łańcucha zrobiłem chip ale raczej bez przypału na 173 KM i 385 NM w TC Performance. naprawdę nie pałuję auta - dbam o dwumas turbinę itp. olej i filtry zmieniam dwa razy w roku bo robię jakieś 35 tys na rok...

martwi mnie trochę ten hałas łańcucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Kamil , ja też mieszkam w Belgii , byłem na akcji rozrząd i powiem szczerze ze tu się to odbywa zupełnie inaczej , gdy się tylko umówiłem na termin to od razu informowali mnie ze to potrwa minimum 2 dni , w silniku nic nie było słychać przed wyminana , jezdzę rok i nic się nie dzieje , w moim przypadku zostało wymienione , możę jakiś szpec to rozszyfruje ...

 

0063617 Kettenlängung mit Messkettenspanner messen, Kettenspanner und obere Steuerkette ersetzen 55

1 13717803842 Rohr

1 11312365578 Reparatursatz offene Steuerkette oben

1 11318586699 Kettenspanner

1 11127807017 Dichtungssatz Zylinderkopfhaube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

no więc nabyłem, świadomie, N47. Zresztą, po weryfikacji z DRAY'em auto na prawdę godne zakupu. Z założeniem oczywiście, że zaraz po zakupie wymienię rozrząd.

 

Poszukuję w okolicach Warszawy serwisu, który zmieni mi zatem rozrząd, nie zdzierając majątków. Macie jakiś godny polecenia punkt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.