Skocz do zawartości

Opona lato 2015


IceMan11

Rekomendowane odpowiedzi

Michelin pilot sport ,opona która miażdży inne ale cenowo nie ciekawie ale cóż adekwatna do jakości :cool2:

 

Za używki to w tej cenie powinieneś się zmieścić bo za nowe to raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o opinię którą z opon wybrać. Będę jeździł rocznie około 25tyś na nich (bez uwzględniania zimy). Jeżdżę samochodem z xdrive.

 

Continental contisportcontact 5 245/45r17

czy

Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 245/45r17

czy

Goodyear Efficientgrip Performance 98 V XL, MFS 245/45r17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o opinię którą z opon wybrać. Będę jeździł rocznie około 25tyś na nich (bez uwzględniania zimy). Jeżdżę samochodem z xdrive.

 

Continental contisportcontact 5 245/45r17

czy

Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 245/45r17

czy

Goodyear Efficientgrip Performance 98 V XL, MFS 245/45r17

 

 

Dzień dobry,

 

Trzeba zaznaczyć, że te opony te nie mają takich samych zastosowań. ContiSportContact 5 i Eagle F1 Asymmetric 2 to opony o zacięciu sportowym.

EfficientGrip Performance jest bardziej uniwersalna. Zależy więc czego dokładnie poszukujesz, jeśli opon sportowych to najbardziej z Twojej listy polecamy Goodyeara, o którym możesz poczytać więcej pod tym linkiem: testy opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

 

Polecamy też nasz najnowszy artykuł z listą opon sportowych na ten sezon: Wybór opon sportowych na sezon 2014/2015.

 

Pozdrawiamy,

Ekipa rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie za bardzo wiem co oznacza jazda sportowa. Jeżdżę samochodem 3.0 benzyna 218KM z xdrivem w trasie z prędkościami 140-160 na autostradzie w mieście bez palenia gum, myśle ze jest to normalna jazda. Nie wiem jak sie jeździ sportowo.

W związku z tym prosze o radę które wybrać ? F1A2 czy efficientgrip ? Ważne dla mnie jest komfort jazdy, wytrzymałość na ścieranie i opory toczenia, bezpieczensto to podstawa. Dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam, szukam i wychodzi że te Efficientgrip Performance będą lepsze niż F1A2, jak sądzicie ? Są popularniejsze i mają mniejsze opory toczenia co przełoży się na hałas i spalanie. Obawiam się też tego że większość opinii dotyczy rozmiarów 205 a ja mam 245 :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy,

 

Rzeczywiście, Goodyear EfficientGrip Performance to opona bardzo oszczędna (opór toczenia jest niższy o 18% w porównaniu z jej poprzednikiem EfficientGrip). Bezpieczna i komfortowa, hałas na poziomie 70 db.

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 ma dużo gorszą notę za oszczędność na etykiecie, w testach też wypada gorzej pod tym względem. Dlatego jeśli wahasz się pomiędzy tymi dwoma Goodyearami to do jazdy, którą opisujesz, polecamy Goodyear EfficientGrip Performance.

 

Poza tym tak jak mówisz, to naprawdę popularny model, a przy tym nowszy niż Eagle, więc producent bardzo przykłada się do jego produkcji ;-)

 

Pozdrawiamy,

Ekipa rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę bardzo dużo w trasie f10 520D z prędkościami 140-150 (autostrady) i zależało mi na ciszy... dlatego zdecydowałem się na Goodyear Efficientgrip ROF (67dB) :) - zobaczymy jak się sprawdzą.

 

PS - w g®ę wchodziły jeszcze Dunlopy RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy, podłącze się pod temat:

Model auta: E46 320i

Opona: 205/55 r16

Indeks prędkości: 240

Nośność: 91

 

Potrzebuje opony spisująca się znakomicie w każdych warunkach zarówno mokre jak i suche nawierzchnie. Opona nie może mieć więcej niż 69dB oraz nie zużyć się po 20tyś km. Interesują mnie opony tylko i wyłącznie z klasy premium. Do tej pory Michelin energy saver + z których byłem zadowolony. Co polecicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę bardzo dużo w trasie f10 520D z prędkościami 140-150 (autostrady) i zależało mi na ciszy... dlatego zdecydowałem się na Goodyear Efficientgrip ROF (67dB) :) - zobaczymy jak się sprawdzą.

 

PS - w g®ę wchodziły jeszcze Dunlopy RT

 

Hmmm, sory może głupie pytanie, ale co Ci daje ROF? Z jakiego powodu zdecydowałeś sie na nie ? Bo raczej nie ze względu na komfort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy, podłącze się pod temat:

Model auta: E46 320i

Opona: 205/55 r16

Indeks prędkości: 240

Nośność: 91

 

Potrzebuje opony spisująca się znakomicie w każdych warunkach zarówno mokre jak i suche nawierzchnie. Opona nie może mieć więcej niż 69dB oraz nie zużyć się po 20tyś km. Interesują mnie opony tylko i wyłącznie z klasy premium. Do tej pory Michelin energy saver + z których byłem zadowolony. Co polecicie ?

 

Jeśli chodzi o twój rozmiar to właśnie te goodyery efficientgrip performanc są w twoich rozmiarach bardzo dobre a w tych moich to tak nie wiadomo, choć zakładam że nie powinny byc dużo gorsze. Testy zazwyczaj robią na 205

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę bardzo dużo w trasie f10 520D z prędkościami 140-150 (autostrady) i zależało mi na ciszy... dlatego zdecydowałem się na Goodyear Efficientgrip ROF (67dB) :) - zobaczymy jak się sprawdzą.

 

PS - w g®ę wchodziły jeszcze Dunlopy RT

 

Hmmm, sory może głupie pytanie, ale co Ci daje ROF? Z jakiego powodu zdecydowałeś sie na nie ? Bo raczej nie ze względu na komfort?

 

Wyłącznie ze względu na to, że w F10 nie ma nawet dojazdówki (a cana za jaką zakupiłem komplet była iście promocyjna- 2000zł/kpl w rozmiarze 245/45R18 DOT z 2015r)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

 

Czy mógłbyś określić budżet, który możesz przeznaczyć na komplet opon?

 

Z opon podobnych do Potenza polecamy Continental ContiSportContact5, która bardzo dobrze trzyma się toru jazdy oraz bardzo dobrze hamuje na mokrej nawierzchni.

Podobne właściwości ma Goodyear Eagle F1 Assymetric 2.

 

Daj znać co do budżetu, podpowiemy coś więcej.

 

Pozdrawiamy,

Ekipa rezulteo

 

Budżet? myślałem o czymś do 300-350zł/szt. Jednak jak warto dołożyć to i 400zł/szt mogę dać. Moim pierwszym pomysłem były Bridgestone Potenza Adrenalin RE002. Jeśli warto dopłacić to pewnie brałbym Goodyear'a.

Głównie zależy mi na twardej oponie. Nie znoszę gdy mnie "buja" w zakrętach. Czego niestety doświadczam na zimowych Continental 16"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może jak wygląda sprawa dojazdówki do Xdrive ? Ja ją dokupiłem taką jaka powinna być, ale mam pewne wątpliwości bo w innym wątku poruszali temat identycznych opon w XDRIVE a mianowicie to że muszą być takiego same producenta, typu, rozmiary bieżnika i nawet tego samego roku bo jeśli nie to są duże szanse że uszkodzi się jakaś skrzynka od tego napędu której naprawa jest bardzo kosztowna. No i że jeżeli jedzie się na innych oponach to nawet po 300km może się uszkodzić. No i wszystko jest ok, kupuje takie same opony jest ekstra i jażdżę. A co jeśli w trasie złapię kapcia i wymienię oponę na zapas, jest inna niż pozostałe, ma inne rozmiary. Mam do przejechania często nawet 500km. Wie ktoś może jak to ogarnąć żeby nie uszkodzić i czy się ta magiczna skrzynka nie uszkodzi ?

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może jak wygląda sprawa dojazdówki do Xdrive ? Ja ją dokupiłem taką jaka powinna być, ale mam pewne wątpliwości bo w innym wątku poruszali temat identycznych opon w XDRIVE a mianowicie to że muszą być takiego same producenta, typu, rozmiary bieżnika i nawet tego samego roku bo jeśli nie to są duże szanse że uszkodzi się jakaś skrzynka od tego napędu której naprawa jest bardzo kosztowna. No i że jeżeli jedzie się na innych oponach to nawet po 300km może się uszkodzić. No i wszystko jest ok, kupuje takie same opony jest ekstra i jażdżę. A co jeśli w trasie złapię kapcia i wymienię oponę na zapas, jest inna niż pozostałe, ma inne rozmiary. Mam do przejechania często nawet 500km. Wie ktoś może jak to ogarnąć żeby nie uszkodzić i czy się ta magiczna skrzynka nie uszkodzi ?

Proszę o poradę.

 

Dojazdowka, jak sama nazwa wskazuje, sluzy do dojazdu na krotkim odcinku z mniejsza predkoscia (nie widze jakos, aby chcial sie tluc 500km na kole ograniczonym do 40 czy 50 km/h). Dokup sobie poprostu pelnowymiarowe kolo, z takimi samymi parametrami jak pozostale 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może jak wygląda sprawa dojazdówki do Xdrive ? Ja ją dokupiłem taką jaka powinna być, ale mam pewne wątpliwości bo w innym wątku poruszali temat identycznych opon w XDRIVE a mianowicie to że muszą być takiego same producenta, typu, rozmiary bieżnika i nawet tego samego roku bo jeśli nie to są duże szanse że uszkodzi się jakaś skrzynka od tego napędu której naprawa jest bardzo kosztowna. No i że jeżeli jedzie się na innych oponach to nawet po 300km może się uszkodzić. No i wszystko jest ok, kupuje takie same opony jest ekstra i jażdżę. A co jeśli w trasie złapię kapcia i wymienię oponę na zapas, jest inna niż pozostałe, ma inne rozmiary. Mam do przejechania często nawet 500km. Wie ktoś może jak to ogarnąć żeby nie uszkodzić i czy się ta magiczna skrzynka nie uszkodzi ?

Proszę o poradę.

 

Dojazdowka, jak sama nazwa wskazuje, sluzy do dojazdu na krotkim odcinku z mniejsza predkoscia (nie widze jakos, aby chcial sie tluc 500km na kole ograniczonym do 40 czy 50 km/h). Dokup sobie poprostu pelnowymiarowe kolo, z takimi samymi parametrami jak pozostale 4.

 

Ok mogę dokupić, ale w sytuacji jak będę miał awarie za np dwa sezony gdzie bieżnik będzie dużo mniejszy niż oryginał to dalej jest problem bo nie może byc np wszędzie na trzech kołach bieżnik 5 mm a na jednej 8 mm lub 9mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mogę dokupić, ale w sytuacji jak będę miał awarie za np dwa sezony gdzie bieżnik będzie dużo mniejszy niż oryginał to dalej jest problem bo nie może byc np wszędzie na trzech kołach bieżnik 5 mm a na jednej 8 mm lub 9mm

 

Przy tak niewielkiej roznicy nie rozwalisz jeszcze napedu nawet po przejechaniu tych 500 KM, problematyczna moze byc dopiero ciagla/dlugotrwala eksploatacja auta z tak niedobranymi oponami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu potrzebuję opon w rozmiarze 245/40 R18 do tej pory jeździłem na Pirelli P Zero i służyły dobrze przez około 90tys km. Nadszedł czas wymiany i waham się czy kupić ponownie Pirelli P Zero czy może GoodYear EfficientGrip Performace lub Michelin Pilot Sport 3 albo może jeszcze coś innego? Głównie śmigam po drogach szybkiego ruchu.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Edytowane przez Bluecrush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zamówiłem Pirelli P Zero Nero GT,na dniach będą u mnie dam Ci znać co i jak :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Założyłem na lato 18" a dojazdowke mam w bagażniku tylko na 15". Czy 8cm różnicy w średnicy pozwoli przejechać choćby krótki odcinek w razie potrzeby?

 

Wybaczcie ten off top, ale dopiero czytając ostatnie posty w temacie zwróciłem na to uwagę...

 

/z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Założyłem na lato 18" a dojazdowke mam w bagażniku tylko na 15". Czy 8cm różnicy w średnicy pozwoli przejechać choćby krótki odcinek w razie potrzeby?

 

Wybaczcie ten off top, ale dopiero czytając ostatnie posty w temacie zwróciłem na to uwagę...

 

/z telefonu

 

Jezeli masz felge 15x3.5 z opona 125/90R15, to wszystko jest ok. Moje uwagi dotyczyly auta z xdrive, fabrycznie wyposazonego w runflaty (wiec bez dojazdowki). W Twoim przypadku dojazdowka ma srednice 3 cm mniejsza niz srednica fabrycznego kola w E46 (chyba, ze na 18" masz zalozone zle opony). Do 80 km/h mozesz sie na niej spokojnie poruszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Witam, ja też ostatnio miałem dylemat jakie opony wybrać do 523i E60 2,5l. Brałem pod uwagę Dunlop, Michelin i Good Year. Zdecydowałem się na Good Year Efficient Grip ale w trakcie składania zamówienia sprzedawca zaproponował mi opony Hankook Ventus Prime 2 (rozmiar 525, 55, r16 W99. Podobne parametry, dożywotnia gwarancja i i cena za szt. 100 zł mniejsza.Powiem szczerze że nie wiedziałem nic o tych oponach i w ogóle nie brałem ich pod uwagę, ale po lekturze informmacji na forach internetowych i testów opon zdecydowałem się na ich zakup to był strzał w 10. Opona cicha, bardzo dobrze trzyma się drogi suchej i mokrej i ma niskie opotry toczenia, co przekłada się na zużycie paliwa. Naprawdę rewelacyjny stosunek ceny do jakości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.