Skocz do zawartości

Bmw e39 540i M62/Tu Rozrząd i Vanosy


mass411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam kompletnego rozrządu do M62/Tu ma ktoś z was na namiary na kogoś kto tym handluje albo ktoś z was się tym zajmuje ? i jeśli chodzi o Vanosy to lepiej kupić nowe czy regenerować ? bo ostatnio dosyć dużo ogłoszeń widziałem typu regeneracja vanów za około 400 500 zł patrzyłem na ceny to w jednym sklepie około 1600 zł w drugim 2400 zł duża rozbieżność. Może ktoś z was ma dostęp do rozrządu i va nosów do M62/TU i czy ktoś już przerabiał temat wymiany i może polecić jakiegoś dobrego mechanika do tego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak się składa że klinika bmw ma akurat małą konkurencję, a przy okazji sporo doświadczenia, także jak chcesz zrobić porządnie to nie kombinował bym, tylko zostawił chłopakom auto i niech robią.

Chyba że szukasz cięcia kosztów, no to już twoja sprawa, tylko żebyś czasem nie musiał robić 2 razy tego samego, bo poprawianie po kimś zawsze drożej wychodzi, a vanos w M62 to nie każdy ogarnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że Klinika oddaje po robocie auto z wypadającym zapłonem na jednym cylindrze i nie robią wszystkiego na co się umawiają. Są dobrzy, ale nie idealni. Poza tym słowność i terminowość to dla nich pojęcia bardzo obce.

Vanosy się wymienia a nie regeneruje, choć jest kilka przypadków, że przed regeneracją nie działały, a po zaczęły i nawet przez miesiąc nie stukały. Można kombinować. Ale jak się i tak robi rozrząd, to dałbym już nowe i miał spokój na kolejne 200kkm.

 

Wiadomość niesprawdzona, ale podobno da się wyrwać nowe vanosy po 900zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nikt nie jest idealny i ten się nie myli co nić nie robi... nie chodzi o koszta tylko po prostu chce zebrać info na ten temat. Lepiej więcej wiedzieć :D czyli co regeneracja odpada ? ale ktoś z was już przerabiał ten temat czy tylko od kogoś tam słyszał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robione w Opocznie (rozrząd + vanosy). Z tego co wiem sami vanosów nie regenerują (tak było jak ja robiłem) . Robił to dla nich ktoś inny. Możliwe, że wiem kto ale to tylko moje domysły. Jeżeli chodzi o hałasy to jest absolutna cisza. Jeżeli chodzi o moc, to nie wiem jak było przed regeneracją, bo samochodem nie jeździłem przed regeneracją. Trafił na naprawę zaraz po kupnie na lawecie - uszkodzony ślizg łańcucha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem sam zestawem z beisan system ponad rok temu i do tej pory jest cisza. Po jakimś miesiącu mi ślizg od rozrządu padł i robiłem rozrząd również sam i poza kwestią związaną z tym że nie wymieniłem od razu napinaczy tych w głowicach i później musiałem je wymienić i tak to wszystko działa bezproblemowo. Jedyny minus musiałem sobie blokady kupić do rozrządu bez których tego nie da rady dobrze poskładać. Ale biorąc pod uwagę koszt wymiany w warsztacie to i tak mi się to opłacało. Moim zdaniem wywalanie kasy w nowe vanosy jest głupotą bo tam poza uszczelniaczami teflonowymi tam się nie ma co zużywać. A za cene którą wywalisz na nowe vanosy masz zrobiony komplenty rozrząd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o takie konkretne info mi chodziło z tego co się orientowałem to wszystko oprócz ślizgów potrzebne do zmiany rozrządu dostane u znajomego z auto landu za mniej niż 900 zł. Ale tez myślę nad kupnem silnika który niby ma nowe vanosy i rozrząd i zrobione głowice i niby ma na tym przejechane 3 tyś km a po małej stłuczce pęk blok no i jest za nie duże pieniądze do wyrwania o ile to prawda ale to chyba będzie łatwo ocenić po zdjęciu dekli czy wszystko jest tam tak świeże... Myślę też nad takim wyjściem bo za cenę nowego vanosa mam drugi silnik jako dawce części wydaje mi się ze jeśli człowiek mówi prawdę i ma faktury na rozrząd i vanosy i będzie to widać ze są nowe to chyba gra warta świeczki co wy na to ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Potwierdzam diagnozę Fenriza.

Mój błąd 33 również był spowodowany zużytym napinaczem krótkiego łańcucha. Po wymianie na nowy błąd nie występuje.

Swoją drogą szkoda, że w Opocznie nie wymieniają kompletu napinaczy. Jak widać są co najmniej dwa przypadki, które mówią, że powinno się je wymienić skoro bebechy są na wierzchu. Przy cenie całej usługi te 400 pln za dwa napinacze nie ma co żałować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest jeszcze warsztat we Wrocławiu co to robi, słyną z uturbienia 330Ci:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.676133049171613.1073741839.638627759588809&type=1

 

Hamownia przed i po regeneracji Vanosów w 528:

10928845_727349490716635_7170408803179409541_o.jpg

 

Do M54 około 750plnów za całość z wszystkimi uszczelkami i robotą. Podobno nie używają Beisan system bo wystarcza ledwo na 30 tyś km. Piszą, że mają opracowane jakieś swoje rozwiązania na lepszych materiałach.

 

Jeszcze znalazłem coś takiego:

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Double-Dual-Vanos-Seals-Kit-Including-Rattle-Rings-M54-M52-M56-Viton-/151300783761?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item233a3abe91

 

Z dożywotnią gwarancją niby. Robiłem na ich częściach DISA i naprawdę profeska - aluminiowa klapka i części naprawdę super zaprojektowane i wykonane.

 

I dylemat - co robić, jak żyć, czym leczyć Vanosy Pani Premier? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.