Skocz do zawartości

bmw e60 530 active steering fault i krzywa kierownica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam-posiadam od nie dawna ww Bmw. Kilka razy zdarzyło się ,że zapalił się komunikat active steering fault. Jednak po chwili pisało bym zgasił i zapalił auto i się kierownica ustawiała samoczynnie.

Dwa dni temu komunikat się pojawił na dobre-tzn. po odpaleniu jest ok ale gdy przekręć kierownicę około 10 stopni w lewo zapala się i kierownica tak zostaje choć koła są prosto.

Co może być tego przyczyną?

Dodam, że gdy wczoraj wyjechał z garażu (ogrzewany) problem zniknął na 15 minut jazdy. W moim odczuciu gdy się wychłodził pojawił się komunikat ponownie.

Opublikowano
Takie objawy pojawiają sie przy uszkodzonym sterowniku AFS jesli jest blad wewnętrzny sterownika po djagnozie disem lub ista, kiera masz krzywa pomimo ze gasisz auto na prosto ustąwiana?
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Gdy odpalę chwilowo jest ok,ale jak obrócę kierownicę w lewo to wyskakuje błąd i od tej pory kierownica jest przekręcona.
Opublikowano
Macie jakiś pomysł co może być u mnie? Padł mi akumulator, po podładowaniu go wywaliło błąd AS, po chwili jazdy błąd znikł ale kierownica jest lekko obrócona w lewo. Da się to jakoś "programowo" skorygować czy to fizyczna usterka?
Opublikowano

Przerabiałem to niestety w swojej E60. Padł akumulator, następstwem był błąd AFS i przekręcona kierownica o 10-15 stopnii. W moim przypadku wymagana była ponowna kalibracja/adaptacja w INPI'e. Nie pamiętam, która to jest dokładnie opcja ale w module AFS jest funkcja restartu/adaptacji AFS. Ustawiamy prosto kierownicę, potem wykonujemy wszystko wg. wskazań programu. Po tym zabiegu wszystko działa. Z pewnością w DISie też będzie taka opcja :)

 

Zawsze po spadku napięcia wywala błąd AFS, w 90% przypadkach wystarczy zrobić zawracanie na trzy i błąd sam znika i kierownica się prostuje ale czasem tak jak widać jest potrzebna ingerencja komputera.

Opublikowano
Gdy odpalę chwilowo jest ok,ale jak obrócę kierownicę w lewo to wyskakuje błąd i od tej pory kierownica jest przekręcona.

Podłącz pod kompa mozesz miec pierdołę

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Przerabiałem to niestety w swojej E60. Padł akumulator, następstwem był błąd AFS i przekręcona kierownica o 10-15 stopnii. W moim przypadku wymagana była ponowna kalibracja/adaptacja w INPI'e. Nie pamiętam, która to jest dokładnie opcja ale w module AFS jest funkcja restartu/adaptacji AFS. Ustawiamy prosto kierownicę, potem wykonujemy wszystko wg. wskazań programu. Po tym zabiegu wszystko działa. Z pewnością w DISie też będzie taka opcja :)

 

Zawsze po spadku napięcia wywala błąd AFS, w 90% przypadkach wystarczy zrobić zawracanie na trzy i błąd sam znika i kierownica się prostuje ale czasem tak jak widać jest potrzebna ingerencja komputera.

 

Dzięki za info, muszę w takim razie w końcu się zmotywować i kompa wyposażyć w odpowiedni soft.

Opublikowano
Zapal auto i kierownica na maxa w lewo, na maxa w prawo i dla pewności raz jeszcze, powinno pomóc.

Ta i zmów rozaniec :mrgreen:

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
rolandV ma racje a jak nie ustawi sie kierownica prosto to zrob pare kilometrow i powinno wrocic na miejsce przynajmiej u mnie tak bylo ze 4 razy raz to ze 300 kilosow zrobilem zeby wróciła na swoje miejsce Pozdrawiam
Opublikowano
Zapal auto i kierownica na maxa w lewo, na maxa w prawo i dla pewności raz jeszcze, powinno pomóc.

Ta i zmów rozaniec :mrgreen:

 

 

Ty, majster tak się robi kalibrację. Różaniec też możesz zmówić jak jesteś wierzący, na pewno nie zaszkodzi.

Opublikowano
Napewno nie kręcąc kiera tak od jesli wywaliło czujnik konta skrętu lub nie łączy na pniach to nie pomoże, kręcenie kiera pomaga w przypadku spadku napięcie i tymczasowego błędu activ steering a najlepiej zawracanie na trzy. Majster
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano
Napewno nie kręcąc kiera tak od jesli wywaliło czujnik konta skrętu lub nie łączy na pniach to nie pomoże, kręcenie kiera pomaga w przypadku spadku napięcie i tymczasowego błędu activ steering a najlepiej zawracanie na trzy. Majster

 

 

Czyli w 90% przypadków...

Opublikowano

Witam.

 

Mam podobny problem. U mnie błąd AFS (! + żółta kierownica) wyskakuje zawsze po uruchomieniu silnika i przejechaniu 5km a czasem 50km. Kierownica zostaje w oryginalnym położeniu 0 stopni. Czasami (może co 10 błąd) przestaje działać wspomaganie. Ale zawsze jak się pokaże to autko nie ma tej precyzji w prowadzeniu (szczególnie czuć przy większych prędkościach). Jakieś 1,5 roku temu miałem identyczne objawy. Wtedy pomogła zwykła dolewka CHF11S. Do dziś płynu (oleju) nie ubyło, a wyskakujący błąd powrócił. Miałem też nadzieję że pomoże wymiana akumulatora. Więc tydzień temu zakupiłem nowy lecz w/w błąd ciągle się pokazuje. Moduł się komunikuje. Można odczytać info oraz błędy. Przy próbie usunięcia błędów pokazuje błąd komunikacji (brak odpowiedzi ze sterownika) Poniżej błędy AFS odczytane przez ISTA oraz przy próbie wgrania softu przez WinKFP.

 

Moduł AFS:
Variante : AFS_60.PRG
Version : 8.02
-------------------------------------------------------------------------------
ERGEBNIS : 6 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------
0x612C Hardwarefehler Steuergeraet
0x613A Versorgungsspannung Kl. 30 ( < 7.5 Volt )
0x6140 Redundanzvergleich Fahrerlenkwinkel oben
0x6145 keine Ueberwachung der Winkelsummenbeziehung
0x614A Motorlagewinkel nicht initialisiert
0xCE93 Botschaft (Lenkradwinkel oben, ID=0C8)Initialisierungsphase

ECU: SFZ60
Variante: SFZ60
-------------------------------------------------------------
ERGEBNIS: 1 Fehler im Fehlerspeicher !
-------------------------------------------------------------
9AFF Widerstand Zuendpille ZK2 zu gross

 

Wynik po próbie wgrania nowego softu poprzez WinKFP:

[09:21:59.953] [2015-01-15] [--]   1020       Error   COAPIKF.CPP     coapiKfInit    31
[09:21:59.953] [2015-01-15] [--]      File could not be opened for reading  info.eng

================================================================================
[09:28:03.296] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error LFCDHDIA.CPP (16AFS260.IPS/IPO) CDHapiResultText     1
[09:28:03.296] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  IFH-0009: No response from controlunit  10FLASH

[09:28:03.296] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error    COAPI2.CPP    coapiRunCabd     6
[09:28:03.296] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  SG_AIF_LESEN

================================================================================
[09:28:54.593] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error LFCDHDIA.CPP (16AFS260.IPS/IPO) CDHapiResultText     1
[09:28:54.593] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  IFH-0009: No response from controlunit  10FLASH

[09:28:54.609] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error    COAPI2.CPP    coapiRunCabd     6
[09:28:54.609] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  SG_AIF_LESEN

================================================================================
[09:29:47.187] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2089   PABD/CABD       06FLASH   Programmieren  2544
[09:29:47.187] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      switching programming mode failed  10FLASH, DIAGNOSE_MODE (ECUPM): ERROR_ECU_SECURITY_ACCESS_DENIED__SECURITY_ACCESS_REQUESTED

[09:29:55.375] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2082   PABD/CABD       06FLASH   Programmieren  2935
[09:29:55.375] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      Clear flash failed  10FLASH, FLASH_LOESCHEN (...): IFH-0009: No response from controlunit

[09:29:55.375] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2082   PABD/CABD       06FLASH   Programmieren  2947
[09:29:55.375] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      Clear flash failed  10FLASH, FLASH_LOESCHEN (...)

[09:29:57.812] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error LFCDHDIA.CPP (16AFS260.IPS/IPO) CDHapiResultText     1
[09:29:57.812] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  IFH-0009: No response from controlunit  10FLASH

[09:29:57.812] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020   PABD/CABD       06FLASH        cabiexit  3721
[09:29:57.812] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  10FLASH, FLASH_BLOCKLAENGE_LESEN: 

[09:29:57.828] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error LFCDHDIA.CPP (16AFS260.IPS/IPO) CDHapiResultInt     1
[09:29:57.828] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  IFH-0009: No response from controlunit  10FLASH

[09:30:00.250] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error LFCDHDIA.CPP (16AFS260.IPS/IPO) CDHapiResultText     1
[09:30:00.250] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  IFH-0009: No response from controlunit  10FLASH

[09:30:00.265] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2080   PABD/CABD       06FLASH        cabiexit  3727
[09:30:00.265] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      Programming state invalid  10FLASH, FLASH_PROGRAMMIER_STATUS_LESEN: 

[09:30:00.265] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error LFCDHDIA.CPP (16AFS260.IPS/IPO) CDHapiResultInt     1
[09:30:00.265] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  IFH-0009: No response from controlunit  10FLASH

[09:30:00.281] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error    COAPI2.CPP    coapiRunCabd     6
[09:30:00.281] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer  SG_PROGRAMMIEREN

[09:30:00.281] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]   2020       Error   COAPIKF.CPP coapiKfProgSgD2    19
[09:30:00.281] [2015-01-15] [<WinKFP Tool]      ECU does not answer

 

Jakieś sugestie? Pozdr G

Opublikowano
Jesli masz sztywna a nie na pół gwizdka kiera blad se strony sterownika to bga odklejone na kulkach lub kulki skorodowane efekt przegrzania AFS przy aktualizacji mozesz posadzić sterownik jedynie postawić na nowo procesor lub wymiana zabieg nie daje 100% sprawności. Jesli chesz miec wspomaganie odłącz sterownik ale nie bedzie tez kontroli trakcji. A jak wyglada miejsce gdzie leży sterownik? Czy nie było śladów wilgoci?
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Opublikowano

Ogólnie to wszystko działa- kierunki działają na 3 mrugnięcia,wspomaganie jest ok-choć może mam odczucie, że w lewo jak by gorzej. Tylko ta kierownica jest krzywo.

mam takie błędy:

http://images70.fotosik.pl/538/f2e8d7de6a337b30m.jpg

http://images68.fotosik.pl/539/5e15950ed8e5a050m.jpg

http://images70.fotosik.pl/538/3fb708492e9d4501m.jpg

Czy to będzie ten czujnik do wymiany?

Opublikowano
Jesli masz sztywna a nie na pół gwizdka kiera blad se strony sterownika to bga odklejone na kulkach lub kulki skorodowane efekt przegrzania AFS przy aktualizacji mozesz posadzić sterownik jedynie postawić na nowo procesor lub wymiana zabieg nie daje 100% sprawności. Jesli chesz miec wspomaganie odłącz sterownik ale nie bedzie tez kontroli trakcji. A jak wyglada miejsce gdzie leży sterownik? Czy nie było śladów wilgoci?

 

Czy procek jest dodatkowo klejony do pcb? Jaki wymiar (ile na ile rzędów kulek) ma procek i jaka jest odległość między kulkami? Może znasz jego oznaczenia (producent, seria, model-typ)?

Ponieważ najpierw chciałbym sprawdzić czy mam takie sito.

 

Pozdr. G

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Grzebałem trochę pod osłoną przy kole i okazało się, że były przytarte 3 przewody. Po zdobieniu ich problem znikł na czas wyjazdu z garażu :cry:

Teraz doszedł nowy komunikat bmw e60 drive control system failure. reduced roadholding stability when cornering. Drive moderately. Jakieś pomysły?

Opublikowano
jesli bylby posadzony sterownik to byl byl blad flash error a tutaj jest blad jednego z czujnikow czyli krotkie zwarcie. sztywna kiera nie oznacza uwalony sterownik moglo byc zwarcie np do konwertera servotronica i tak samo bedzie calkiem sztywna.
Opublikowano
Teraz mam ta-po dłuższej jeździe wszystko wraca do normy-ale po odpaleniu błędy wyskakują- stawiam na wilgoć (chyba, że jest jeszcze jakieś miejsce gdzie mogło się coś przetrzeć)-jeżeli wilgoć to gdzie by można było zaglądnąć?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

9AFF Widerstand Zuendpille ZK2 zu gross

 

drugi ladunek poduszki - zbyt duza opornosc.

 

odepnij przewod od poduszki podepij i skasuj bledy

Opublikowano
czym ty to chcesz flashowac? jaki rok auta . odepnij dwie wtyki w nadkolu i wszystkie czujniki od s i servotronica sprzwdz przejscia nakablach i czy nie zasniedziale. sporadyczy blad servo - zwarcie na kablach lub zasniedziale kable. sa dwa przetowrniki servo reszta od afs
Opublikowano

Błędy są już na stałe-co ciekawe kierownica zachowuje się normalnie-jest prosto, migacze działaja na 3. Kontroli trakcji brak.

Możecie polecic jakiegoś mechanika co by mi to ogarnął między katowicami a krakowem? Sam wolę jednak ograniczyć się do inspekcji wzrokowej:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.